Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TEKSTIL TRYK

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 119
Fra  Unicorn Screen Printing Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er svar til Andree...

Ejer af Unicorn Screen Printing... Its a lifestyle.....

www.unicornsp.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

himynameismads:
Så nu trykker jeg også en smule for andre. Jeg har fjernet alle de dumme "opstarts gebyr" som man altid skal betale hos de store trykkerier

Hej Andree

Nu laver jeg industiel silketryk, og vil lige høre hvornår du lukker dit trykkeri, og hvor meget underskud det giver.

For ærligt, hvor mange vil betale 200-500 kr for et tryk på en trøje. Der er en grund til at man tager de opstarts gebyr. Men det lærer du nok, når du ikke kan få økonomien til at hænge sammen.

/Kenneth

Fra Holstebro
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 119
Fra  Unicorn Screen Printing Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er ikke Andree der har trykkeriet, men mig. (Mads)

 

Jeg har bestemt ikke problemer med økonomien i det.

Faktisk er der mange der kommer for at få lavet et prøvetry, for at se en ide som færdig produkt. Og derefter kommer de så igen og får 50-200 stk igen.

Også rigtig mange små enkeltmands firmaer der der kommer og skal ha lavet arbejdstøj, og vil ikke til et stort trykkeri fordi at de der skal købe fx 10-20 ens jakker.

har også rigtig mange små nye mærker der kommer og vil ha lavet et enkelt eller 2 tryk af et design, bare for at teste om det er noget der kan sælges til butikkerne.

Jeg har valgt at gå ud og hjælpe "den lille mand". Og det går helt fint.

Ja 200 kr incl moms er måske meget for en t-shirt med et tryk på, men det er mindre end 1500 kr i opstart + X antal tryk... Og så er der chance for at man ligger inde med 20 t-shirts som man ikke får solgt eller kan komme af med. Og det er da lidt penge ud af vinduet... ik?

Mads

Ejer af Unicorn Screen Printing... Its a lifestyle.....

www.unicornsp.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Sorry Xylenen er vist steget mig til hovedetEmbarrassed

Nu ligger en opstart jo typisk ved 350-500 kr pr ramme. Ved produktionsklare film. Ved ikke lige hvor du får de tal fra. Men giver dig ret i at man tit skal op på et hvist antal for at nogle trykkerier gider at røre det.

Jeg sad sådan set bare her og lavede lidt hovedregning, og kom frem til de tal, sådan lidt forsigtig.

Men synes det er fair at du tilbýder dette, er lidt henefter mit eget koncept, dog rør jeg ikke tekstiler, så vi er ikke konkurranterYes

Men held og lykke med det.

/Kenneth

Fra Holstebro
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 119
Fra  Unicorn Screen Printing Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe de steder hvor jeg fik trykt inden jeg selv startede og der hvor jeg selv arbejdede var det ramme+film+opsætning. Og det var ikke unormalt at det løb op i 1200-1500 kr incl moms.

 

Min erfaring er os at de "store" trykerier næsten grinte af en når man kom og sku ha lavet 10 stk af et eller andet design... Man var jo bare en meget lille ubetydelig kunde... Men det var selvfølgelig os før krisen kom... ;)

Der er i hvert fald ikke krise i mit lille trykkeri...

 

(Har sendt dig en privat besked)

Ejer af Unicorn Screen Printing... Its a lifestyle.....

www.unicornsp.dk

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Nu ligger en opstart jo typisk ved 350-500 kr pr ramme

Snakker vi om den film som man bruger til at lave transfer ud af?
For så tror jeg du skal have en snak med din leverandør omkring dine priser er lidt for høje ;)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Det er opstart inden for silketryk.

Man bruger en såkaldt repro film, til at belyse rammer med. Det er en film, der er sort og gennemsigtig.

 

Der tegner det mønster man skal trykke. Og får man lavet dem hos en fotosætter, så koster de typisk fra 200 og opefter. Alt efter størrelse.

Endvidere så har man noget lystfølsomt på rammen, som reager med UV lys, dette kaldes emulsion, når det er flydende og kapilarfilm, når det er fast, i ark eller ruller. Og de bliver så skyldet ud, med vand.

 

Øverste billed, en reprofilm, nederste billed, er en belyst kapilar på ramme. Det gule er rammevæv, det røde er kapilar.

Håber at det giver lidt forståelse.

/Kenneth

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Det er opstart inden for silketryk

Nååårh jeg troede du snakkede om Transfer (hotmelt o.lign.) til textil. Der har vi nemlig en fast pris uanset str. dog afhængig af hvor mange farver vi snakker.

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)