Jeg er en del gange, senest for et øjeblik siden i en email, blevet opfordret til at lave en personlig "brand"-side. |
Hej Jesper
Godt spørgsmål som jeg selv har overvejet i nogle måneder.
Jeg tror at hvis du begynder at brande dig selv, så vil folk efterspørge dine kompetencer i stedet for MediaMouse´s. Det betyder altså at hvis du lukkede MediaMouse imorgen så vil dine kompetencer stadig være efterspurgte, og hvis du er dygtig vil der være stor efterspørgelse på dig, og dermed kan du hæve din timeløn for det arbejder, som du udfører for kunderne.
Det kan selvfølgelig også have negativ effekt, men som udgangspunkt mener jeg ikke at det kan gå helt galt, hvis du blot deler meninger, viden og erfaringer udfra dit eget synpunkt. Skulle nogle ikke være enige med dig, så skaber det måske debat, som bliver set af 10 andre som deler din mening.
Vi er alle forskellige og har derfor også forskellige mening, så hvis du står frem som et personlig brand vil du ikke kunne gøre alle glade, som mange sikkert gerne vil. Så det skal man nok indse fra starten, og fokusere på de personer som synes, at du bidrager dem med noget.
Det var mine hurtige tænker