Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig hjemmeside og blog - Skal / Skal ikke ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg er en del gange, senest for et øjeblik siden i en email, blevet opfordret til at lave en personlig "brand"-side.

Jeg er dog selv lidt lurende på hvad jeg skal bruge sådan en fætter til og hvilken potentiel positiv effekt den kan have.

Det jeg konkret er blevet opfordret til er, at lave en hjemmeside omhandlende mig selv som person - lidt i stil med f.eks. www.thorborg.dk som vidst alle os amino'er kender i forvejen.
Der skal så stå min historie(r) og være nogle billeder. Endvidere mener størstedelen så også at der skal være en blog hvor jeg så skriver om iværksætteri, min dagligdag, MediaMouse og grafisk produktion generelt.

Men jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg egentlig skulle få ud af det - andet at bruge tid på det, hvilket jeg så godt kan finde andet at bruge krudtet på.

Jeg mener ikke selv jeg har et behov for at være en "offentlig kendt person", som er den primære grund som de fleste giver mig. Hvad angår iværksætteri, så er jeg jo her på Amino og hygger mig med at skrive herinde når jeg har en ledig stund. Og hvad angår mine tanker m.m. så har jeg en privat profil på facebook og en mere arbejdsorienteret profil på twitter. Dertil kommer så MediaMouse's egen hjemmeside hvor man kan læse om virksomheden.

Men er jeg helt galt på den? Skal jeg få lavet en kreativ hjemmeside som kun omhandler mig, for dem som af en eller anden ukendt grund syntes jeg er super spændende...? Huh?

/Jesper

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Godt spørgsmål som jeg selv har overvejet i nogle måneder.

Jeg tror at hvis du begynder at brande dig selv, så vil folk efterspørge dine kompetencer i stedet for MediaMouse´s. Det betyder altså at hvis du lukkede MediaMouse imorgen så vil dine kompetencer stadig være efterspurgte, og hvis du er dygtig vil der være stor efterspørgelse på dig, og dermed kan du hæve din timeløn for det arbejder, som du udfører for kunderne.

Det kan selvfølgelig også have negativ effekt, men som udgangspunkt mener jeg ikke at det kan gå helt galt, hvis du blot deler meninger, viden og erfaringer udfra dit eget synpunkt. Skulle nogle ikke være enige med dig, så skaber det måske debat, som bliver set af 10 andre som deler din mening.

Vi er alle forskellige og har derfor også forskellige mening, så hvis du står frem som et personlig brand vil du ikke kunne gøre alle glade, som mange sikkert gerne vil. Så det skal man nok indse fra starten, og fokusere på de personer som synes, at du bidrager dem med noget.

Det var mine hurtige tænker Smile

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg har høft Thorborgs podcast omkring det med personlig branding.

Men jeg må ærligt sige at jeg syntes at den løfter det op på et "se mig / reality stjerne" niveau.
Det med at blive inviteret med til alle de fede fester m.m. er ikke det som lige har min store interesse - ihvertfald på nuværende tidspunkt - og jeg er ret sikker på at det ikke sker alene på baggrund af at man har en personlig hjemmeside eller en blog. Min holdning i den sammenhæng er at det er det som man gør som definerer hvem og hvad man er - og hvis folk synes man er en fed person og godt vil have en med til diverse ting, så er det ikke kun fordi man skriver 10 indlæg om dagen om alt muligt i sin blog eller har en hjemmeside med nogle billeder i bedste "Nick & Jay"-style Smile.

Jeg kan dog godt se pointen i at også brande sig selv og ikke blot ens virksomhed.

Men lad mig så lige vende spørgsmålet på hovedet en gang:

Hvis jeg nu laver en personlig hjemmeside, hvad vil I (resten af  Amino'erne) som i forvejen godt ved hvad MediaMouse er, forvente at finde på min hjemmeside?

/Jesper

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper..

Starter du en blog, skal det være fordi du har lyst til at fortælle om dine gøremål, og ønsker at blive "mere kendt"... forstået på den måde, at du gerne vil have flere ordrer på baggrund af det du snakker om, ex din ekspertviden inden for det grafiske felt..

Eller det skal simpelthen være fordi du ønsker at hjælpe andre mennesker med problemstillinger der ikke er ligetil..

Du kunne evt også bruge den til at skrive dine egne erfaringer ned, så du husker dem til senere brug...

En god blog er tidskrævende og har du ikke lyst til at bruge tiden, synes jeg du skal lade være...

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)