Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

70-numre og pris?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos!

Jeg har staret en ny virksomhed hvor vi bla skal have omstillet vores telefoner, både til os selv, men også til vores kunder.

Jeg har kontaktet TDC da jeg gerne vil have et 70-nummer. De oplyser følgende:

Kunden der ringer til jer, betaler selv for opkaldet til 70nummeret.

Så betaler i for viderestillingen fra 70' nummeret til jeres nummer.

 Jeg forsøger at tegne;

 Kunde ------- 70 nummer ------- Sohohouse

    Kunden betaler           I betaler

 Det skal siges at viderestilling til fastnet er gratis, du vil kun blive opkrævet hvis det er viderestilling til mobiltelefon.

Betyder det med andre ord at vi kommer til at betale for ALLE indgående opkald, og er der evt. nogen vej uden om det?

Ser frem til at høre fra jer.

Casper

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Står der ikke at det er personen der ringer til jer, betaler for opkaldet?

Det er så dig der betaler for viderestillingen fra 70-nummeret til en mobiltelefon, og er gratis hvis den skal viderestilles til et fastnet-nummer. 

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Copenhagen
Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Det er korrekt som du skriver det. Men det betyder jo også at jeg kommer til at betale for alle indgående opkald til min mobil telefon såfremt jeg ønsker at beytte et 70 nummer, frem for hvis folk ringer direkte til min mobil (hvor de så selv betaler for opkaldet).

Som jeg ser det tjener TDC dobbelt såfremt man benytter et 70 nummer.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cav:

Det er korrekt som du skriver det. Men det betyder jo også at jeg kommer til at betale for alle indgående opkald til min mobil telefon såfremt jeg ønsker at beytte et 70 nummer, frem for hvis folk ringer direkte til min mobil (hvor de så selv betaler for opkaldet).

Som jeg ser det tjener TDC dobbelt såfremt man benytter et 70 nummer.

Du har forstået det korrekt, den der ringer op betaler for almindelig fastnettakst, du betaler differencen mellem fastnettakst og mobiltakst.
I og for sig er det jo ganske rimeligt; det er dyrere at ringe til mobiltelefoner end til fastnet og den som ringer ved jo ikke at du viderestiller til en mobil - de ringer bare til et fastnetnummer.
I den optik er det vel ikke fair at pålægge andre end dig prisdifferencen? :-)

 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal det være et 70-nummer eller er det blot for at få et fastnetnummer kunderne kan ringe ind på og som du kan besvare på mobilen?

Hvis det ikke nødvedigvis skal være et 70-nummer, så kig evt. også på F2M fra Sonofon http://www.sonofon.dk/erhverv/mindre_erhverv/abonnementer/services/telefon_funktioner/f2m/ / http://www.sonofon.dk/erhverv/mindre_erhverv/abonnementer/mobildeal_pro/

Hvis du ikke har behov for at kunne modtage SMS og ringe ud hvor fastnetnummeret vises som A-nummer så er der også privatproduktet http://sonofon.dk/yndlingsnummer der afhængigt af behov evt. kan være mere prismæssigt attraktivt.

I sidstnævnte tilfælde skal du dog have et fastnetnummer i forvejen du kan indportere - jeg mener godt 70-numre kan porteres ind på begge løsninger hvis du allerede har oprettet et sådant.

 

Fra Århus
Tilmeldt 6. Apr 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Som de også skriver, så betyder det, at du kun betaler, såfremt du vælger at stille 70-nummeret videre til en mobil. I så fald betaler du for opkaldet videre til mobilen (sikkert TDC-takst for dette).

Vælger du derimod at stille nummere tom til fastnet numre, så er det gratis for jer.

Vil ogsåp meget gerne hør,e om andr ehar en smart løsning mht. et 70-nummer, som stiller videre til mobilnummer/-numre.

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi oprettede vores 70 nummer hos TDC, men fik porteret det over til Sonofon i 2007, så det nu ligger på et simkort. Dvs. INGEN viderestilling og kunderne betaler som ved opkald til sonofon mobil (Telenor).

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

F. Nielsen:

Vi oprettede vores 70 nummer hos TDC, men fik porteret det over til Sonofon i 2007, så det nu ligger på et simkort. Dvs. INGEN viderestilling og kunderne betaler som ved opkald til sonofon mobil (Telenor).

Det var en gammel tråd du fik fundet frem her ;)

Jeg må dog lige korrigere - kunderne betaler som opkald til Telenor fastnet, ikke mobil - men det er jo kun en fordel for dem ;)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)