Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mærkevarer vs kopivarer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at opstarte egen virksomhed hvor jeg vil sælge baby og børnetøj og jeg har fundet noget superlækkert tøj på nogle kinesiske hjemmesider, men hvordan dælen finder jeg ud af at det ikke er kopivarer jeg importere??

Jeg kan godt regne ud at jeg skal gå uden om de kendte mærker, men hvad med dem jeg aldrig har hørt om før, hvordan tjekker jeg dem??

Og hvordan definere man egentlig mærkevarer??

Jeg håber at der er nogen der har en ide Smile

Fra København
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ringer/mailer til de mærker du vil købe og spørger dem om de har en distributør i DK, hvis de ikke har så spørg dem om hvon du kan bli det....prøv at google de div mærker....du ka evt prøve at ringe til skatten mon ik de ka guide dig i den rigtige retning...

Alle mærker er "mærkervare" nogen formår bare at  brande sig bedre end andre....

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannie Snor:

Jeg skal til at opstarte egen virksomhed hvor jeg vil sælge baby og børnetøj og jeg har fundet noget superlækkert tøj på nogle kinesiske hjemmesider, men hvordan dælen finder jeg ud af at det ikke er kopivarer jeg importere??

Jeg kan godt regne ud at jeg skal gå uden om de kendte mærker, men hvad med dem jeg aldrig har hørt om før, hvordan tjekker jeg dem??

Og hvordan definere man egentlig mærkevarer??

Jeg håber at der er nogen der har en ide Smile

Hej.

Jeg synes maaske ogsaa det kunne være vigtigt, hvordan du finder ud af at det ikke er børn som har siddet og syet tøjet som børn her i vesten skal rende rundt i? Hvordan finder man i det hele taget ud af hvordan tøjet er fremstillet? Hvordan er forholdende paa fabrikken for medarbejderne, renser de spildevandet osv osv?.

mvh anders

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Sorensen:

Hej.

Jeg synes maaske ogsaa det kunne være vigtigt, hvordan du finder ud af at det ikke er børn som har siddet og syet tøjet som børn her i vesten skal rende rundt i? Hvordan finder man i det hele taget ud af hvordan tøjet er fremstillet? Hvordan er forholdende paa fabrikken for medarbejderne, renser de spildevandet osv osv?.

mvh anders

Jeg synes sgu det er fint at børnene får lov at arbejde når der er stor fattigdom i et land. Alternativt kan de blive ofre for sex-turister - hvad vil du foretrække? Måske er der ikke penge til at børnene kan få noget at spise hvis de ikke arbejder? Måske kan det ene barns arbejde finansiere det andet barns uddannelse?

Der er altså ikke nogen der sender børn på arbejde for sjov - men altid af nød.

Du kan selvfølgelig også spille politimand og se om dine leverandører overholder diverse lovkrav om fremstilling og forurening. Det vil jeg dog ikke anbefale da det giver dig en ulempe i forhold til dine skrupelløse konkurrenter. Det er myndighedernes opgave at sørge for at den slags spilleregler bliver overholdt vil jeg mene - ikke din.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannie Snor:

Jeg skal til at opstarte egen virksomhed hvor jeg vil sælge baby og børnetøj og jeg har fundet noget superlækkert tøj på nogle kinesiske hjemmesider, men hvordan dælen finder jeg ud af at det ikke er kopivarer jeg importere??

Jeg kan godt regne ud at jeg skal gå uden om de kendte mærker, men hvad med dem jeg aldrig har hørt om før, hvordan tjekker jeg dem??

Og hvordan definere man egentlig mærkevarer??

Jeg håber at der er nogen der har en ide Smile

Den bedste måde at finde ud af, om det er kopivarer er vel at spørge producenten?

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :


Jørgen:

Som du kan se stiller jeg spørgsmaalet HVORDAN man finder ud af det! Der er ikke meget politimand over det, synes du??

Saa tag li og klap hesten.

Men ellers et dejligt bekvemt livssyn at leve efter du har.

Og du skriver at det er myndighedernes opgave at sørge for at den slags spille regler bliver overholdet, ja saa er verden dog saa dejlig nem at leve i saa behøver du jo ikke at tage ansvar for noget! Fedt ikke? Det kinesiske myndigheder ja tak dem kan man stole paa..

Og ja fattigdom da vesten ikke vil betale en skid for produkterne. Priserne  bliver presset helt i bund af vesten og hvem gaar det ud over?

mvh

anders



 

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg selv indenfor børnetøjsbranchen - og skulle jeg starte en virksomhed på ny i dag, er det nok ikke lige det område jeg ville satse mine penge på, da markedet svømmer i varer...

I forhold til den lille snak omkring børnearbejde... ja, det er en varm kartoffel - for som Jørgen rigtignok siger, så er det rent faktisk sådan at alternativet for børnene er meget værre... Ikke at jeg på nogen måde billiger det, vil jeg lige slå helt fast.

For et års tid eller to siden, fandt nogen ud af at der var børn som arbejdede på de produkter som blev solgt fra Jysk sengetøjslager. Da var der en som i tv sagde: Forbrugeren må da selv kunne regne ud at hvis et håndklæde koster 10 kr. - så er der noget galt når de ellers koster 80 kr.

En stor del af vores leverandører får syet tøjet i eks Polen under ordnede forhold. Det gør så også at en kjole til en 3-årig koster 450 kr. Og det er desværre ikke mængden som gerne betaler for dette.

Mange hilsener Helle

 

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mærkevarer er som hovedregel er design med et logo på..
Et firma laver et design og patentere navnet.  Ved meget særlige produktion/designs mønster beskytter/patentere firmaet/designeren produktet.

F.eks særlige maskiner/software/medicin/Gucci osv..

95% af alle produkter er Ikke mønster beskyttet, da det er dyrt og bøvlet, men istedetfor påtrykt logo og dermed varemærke beskyttet.

I dit tilfælde, vil jeg æde en gammel sok på at babytøjet ikke er mønsterbeskyttet.. babytøj er trods alt bare baby tøj.
Men, hvis det er et særligt design som har tilknyttet et unikt navn eller logo, så kan det måske være beskyttet.

Ellers få dit eget logo på derude, så er det overstået..

I forbindelse med at jeg bla. rejser i Kina og har været på verdens største legetøjs messer for børn/babyer vil jeg gøre opmærksom på at Kineserne for det meste er meget opmærksomme på Børne arbejde og indholdet af skadelige stoffer i babylegetøj og bare legetøj generelt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)