Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert pris i webshop...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg faldt lige over denne artikel: http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/325150:Danmark--Et-glemt-nul-kan-koste-en-formue?rss - som vel egentlig i præcis dét tilfælde er i direkte selvmodsigelse med denne: http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/emner/koebelov-mv/pris/

Der er ingen tvivl om, at ved mindre prisforskelle (http://www.forbrug.dk/faq/45/) har kunden ret til at købe til den mærkede pris, men hvad med ovenstående tilfælde? Har en webshop f.eks. 6.000 varer kan det være meget svært at undgå fejl i priserne og netop en kommafejl er vel meget almindelig.

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, jeg forstår heller ikke helt afgørelsen. Vi har fået e-mærket for ca. 1 måned siden, og vi har forbehold mod tastefejl, som e-fonden faktisk har godkendt.

Gad vide om de ikke havde et lignende forbehold, og det er derfor afgørelsen er faldet?

Morten

www.skolesmart.dk

Morten

www.skolesmart.dk

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Det er vidst et emne som vi fortsat må tage op med forbrug.dk hver eneste gang.

Hvis ikke jeg husker helt galt så siger de at kunden burde have været klar over der ikke var tale om et knald godt tilbud, men en fejl før butikken får ret. Jeg har tidligere arbejdet i reklamations afdelingen i en kæmpe webshop, her havde vi et 50" Fladskærms Tv som vi ved en fejl havde oprettet til en pris af 2.999,- i stedet for 29.999,- . Vi lod sagen gå til Forbrugerstyrelsen og de gav kunden ret!!! Selvom vi mente at bonus-pater (den almindlige familile far) sagtens kunne se der var tale om den fejl, men det fik vi ikke et i..

Vi havde tydeligt skrevet i betingelserne at der tages forbehold for tastefejl m.m.

Jeg er gået over til selv at tjekke ALLE priser i gennem flere gange ved oprettelse eller tilbud, for ikke at komme ud for noget lign. igen.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, AL MAGT TIL FORBRUGEREN Hmm Det er lidt uhyggeligt og jeg hørte det godt i radio avisen.. Jeg syntes jo også at hvis man kan godtgøre at en ting ikke kan have kostet f.eks. 2.999 men istedet 29.999 (man kan jo sammenligne priser på et utal af sider), så burde butikken få ret, men næ nej, ikke i dagens danmark, for her anses forbrugerne som nogle små stakler, der ikke kan noget selv og de skal beskyttes i alle ender mod de store stygge butikker, som altid kun er ude på at snyde og bedrage...Confused

Hvis jeg kom ud for en sådan hændelse, så ville jeg simpelthen skrive til kunden og beklage at varen desværre var udsolgt, da det havde været så godt et tilbud, men at vi får flere hjem lige om lidt, men til en anden og normal pris.. Det ville sikkert også være ulovligt, men jeg ville altså ikke miste så mange penge.. Crying

Det ville være lidt noget andet med mindre prisdifferencer, -dem ville jeg nok selv tage på mig og gi kunden dem til den satte, billigere pris og så skynde mig at få rettet..

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Larsen:
Jeps, jeg forstår heller ikke helt afgørelsen. Vi har fået e-mærket for ca. 1 måned siden, og vi har forbehold mod tastefejl, som e-fonden faktisk har godkendt.

 

Morten, det er lige præcis derfor at jeg ikke giver ret meget for e-mærket og den værdi, det efter sigende skulle give.. For hvis de ikke har styr på regler og love, hvorfor skal vi så have det mærke.. Nå, men det er der jo skrevet masser af tråde om herinde, men altså det var så bare endnu et eksempel...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg forstår den heller ikke.

Det må jo være muligt at have et forbehold mod prisfejl og lignende - fuldstændig som i det virkelige liv. Det skal dog så ikke være sådan at kunden bare bliver bonget det ekstra uden først at have givet accept på det. F.eks. hvis der står at en være koster 100 kr - og det i realiteten er 1.000 kr - så bør kunden acceptere denne prisstigning før de 1.000 kr. trækkes fra kortet.

Men på den anden måde, så kunne en hacker jo i realiteten gå ind på en i forvejen svag webshop og så rette alle priserne ned til f.eks. 1 kr. og så kort tid efter få sin kærste til at gå ind og bestille løs fra webshoppen..... Tongue Tied

/Jesper

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper: Helt enig ! Det er simpelthen for dårligt at vi netbutikker skal have så meget ringere vilkår....

Jesper Norbøll:
Men på den anden måde, så kunne en hacker jo i realiteten gå ind på en i forvejen svag webshop og så rette alle priserne ned til f.eks. 1 kr. og så kort tid efter få sin kærste til at gå ind og bestille løs fra webshoppen..... Tongue Tied

Åh, nej.. sikke en skræmmende tanke.. Det må du sgu da ikke engang tænke Indifferent Håber fandme at Scannet har styr på sagerne :)

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke kunderne har fået en Ordrebekræftelse på købet i stedet for en bestillingsbekræftelse. Ordet ordrebekræftelse er ofte meget mere bindende en sidstnævnte? Eller at de pågældende butikker ikke inden for rimelig tid har gjort kunden opmærksom på fejlen?

Men når det så er sagt er det jo altid et skøn om kunden er i god tro, i sagen om havetraktoren burde man være opmærksom på der nok var tale om en fejl, men digital kameraet er nok svære da det ikke er unormalt at kunne finde digitalkamera til under 1000,- så her vil det næsten kræve indgående kendskab til markedet for at kunne gennemskue fejlen. og derfor tror jeg kunden i denne situation står meget stærkt.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Bramming
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Fra  DogCity.dk Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener også man burde kunne skrive sig juridisk udaf dette. Hvis man opgiver at kundens bestilling på websitet betragtes som et afgivet bud på en vare, og at butikken herefter indenfor rimelig tid (...) kan vælge at bekræfte ønsket om en handel. Der må være nogle advokater der kan formulere dette.

Vi er godnok ilde stedt hvis forbrugerstyrelsen kan underkende os ligemeget hvad vi skriver i betingelserne, i situationer hvor der ingen tvivl er om at kunden udemærket er klar over at der er fejl i prisen. Den med havetraktoren kan man umuligt angive at tro på, så der handler han helt klart i ond tro.

For et par dage siden forlød det i medierne, at forbrugerne ikke var klar over at de ikke skulle betale returforsendelse for varer købt over nettet. Jeg havde nær tabt morgenkaffen. Derefter var jeg inde på forbrugerstyrelsens side, som var dem tv-avisen citerede, og der stod det jo højt og tydeligt at det kun er ved fejl i fremsendt vare. MEN hvor mange forbrugere er det lige der ræser ind på forbrugerstyrelsens hjemmeside når de hører sådan noget i medierne.

FDIH eller andre organisationer bør træde frem i medierne og rette sådanne misvisende oplysninger, samt sikre at internetforretningerne også beskyttes, i stedet for at behandle os som en bunke kriminelle uden retttigheder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Når ´man får reklamer med posten står der jo også altid i bunden med småt "Der tages forbehold for skrive/taste fejl og udsolgte varer". Det må jo mene at selvom føtex havde skrevet at produkt998 koster 1000 kr i avisen og så det faktisk skulle kosten 1200 kr, burde de være i deres gode ret til at sælge vareren til 1200 kr.

Og medhensyn til når man snakker om e-mærket. Personligt kigger jeg ikke selv på det. Jeg ser efter om shoppen ser troværdig ud, og efter eventuelle bruger bedømmelser og tager min beslutning ud fra det.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)