Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev kampagne startes - Dagbog

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dag T - 1

Kære Amino''er :-)
Godt inspireret af andre tråde her på sitet har jeg netop iværksat en kampagne målrettet mod et segment udvalgt fra følgende. :
1) Lokale i forhold til virksomheden
2) Mindre virksomheder med op til 50 ansatte

Jeg sender de første 100 breve ud i morgen, og de følgende uger vil vi ramme ca. 100 nye per uge. Samtidig har vi hyret et bureau til at følge op per telefon på brevene.

Jeg har tænkt meget over budskabet og haft en prof. tekstforfatter (herfra amino) ind over mit eget oplæg. Inden vi gik i gang har vi minutiøst været igennem vores hjemmeside og rettet tekster og layout. Det kan stadig blive bedre, men udgangspunktet er meget bedre end inden vi startede. Igen har vores Amino ven været ind over.

Efterhånden som jeg får tid, vil jeg dele mine erfaringer med jer.

Planen er at de første 100 går i mit oprindelige layout, de næste 100 bliver peppet lidt op af vores designer, og så til bage igen skiftevis. For at se hvilken der har bedst effekt. Muligvis flere forslag.

Samlet set er der ca. 4.000 emner som jeg kan morer mig med i det udvalgte område.

Alle brevene er bevidst holdt til at fylde en A4 side, og er skrevet ud på en Dell Farve Laserprinter og i en almindelig kuvert med printet logo. Denne teknik gør at jeg kan sende ud i passende mængder uden at blive blanket af, hvis det går helt galt. Jeg har selv foldet brevene i C5 kuverter, og slikket frimærker :-) (Gøres med en skrubbesvamp på en tallerne med vand, husk den bløde side op ad)

Layoutet er lavet i Publisher da det er meget nemt at brevflette adresserne ind i et dokument her. (Hurra for Microsoft) Layoutet er holdt i 2 spalter med tekst, og således at det vigtige budskaber, samt udvalgte kendte referencer i området står på den øverste fold. Således at de allerede her kan se seriøsiteten hos os - dette udfra den betragtning at mange ikke engang folder papiret ud. 





Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas,

 

Interessant at du vil lade os andre følge med i hvordan det går. Og en god idé at prøve både dit eget brev og holde det sammen med det materiale hvor du har fået professionel hjælp. 100 breve ad gangen er sørme ikke meget. Med mailkampagner regner man med 1-2% respons, så det er lige lidt nok til rigtig at foretage en måling på. Men OK, du har 4000 emner i alt - meget fint.

 

Har selv gjort en del i direct mail, og det er min erfaring at hvis det gøres rigtigt for man et godt afkast på de penge man bruger på kampagnen. Glæder mig til at se hvordan det går.

 

 

Fra København
Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 138
Fra  BARON & COMPANY reklamebureau, effektiv markedsføring i København Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas,

Go'' vind med projektet!
Det kunne være godt, hvis du ville delagtiggøre os så meget i sagerne, at du smed et par links til hhv jeres web og naturlligvis selve brevet (du kan du udelade eventuelle "følsomme" oplysninger hvis der altså er sådanne i skrivet).
Mvh
/Søren

 

Masser af venlige hilsner
Søren Baron Rom, BARON & COMPANY reklamebureau, Rådhuspladsen 77, Kbh.

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Af 2 årsager kommer jeg ikke med flere info.

 

1) Dels af konkurrencemæssige hensyn :-)

2) Derudover vil jeg gerne have mulighed for at gøre nogle egne erfaringer. Hvis jeg lægger noget konkret materiale her på sitet er der der sikkert en masse meget velmenende aminoer der kommer med nogle guldkorn. Problemet er så at man hurtig blive bremset  i at forsøge sig. Så kan man sidde og rette til med fare for at man ikke kommer ud af busken.

Et eksempel. Nu skriver Søren her at man har mellem 1% - 2% på en kampagne, og det er er jeg helt enig med Søren i. Jeg har tidligere annonceret i kuponhæfter, hvor vi snakkede promiller. Det var et andet projekt og et andet produkt. Her er det helt bevidst at vi tager lidt af gangen. Vi skal også have tid til at "følge op" og kunne levere de nødvendige services, som vi mener er essentielle for vores forretning. Sendte jeg alle 4.000 emner ud, og fik 40 ny kunder, ville jeg ikke kunne nå at leverer produkterne med den service der skal til for at holde på emnere og give dem en god oplevelse.

 

Så det er et helt bevidst forløb. I andre tilfælde ville det måske være relevant at sende 100.000 breve ud. Igen er det i forhold til produktet, organisationen bag ved og budskabet.

 

Jeg skal nok forsøge at sammenfatte mine informationer her, så flest muligt kan drage nytte af det.

Tilmeldt 29. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Følger med stor interesse denne tråd, da jeg selv skal igang med en sådan markedsføring. Venter spændt på nye guldkorn.
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder også og venter med spænding på din første opdatering i forløbet :)

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Alle,
Det er også for dårligt at jeg ikke har skrevet noget - jeg iler jeg iler:-)

Først skal jeg sige at selve kampagnen ikke gav noget af betydning, så vi valgte efter første udsending at holde en pause.
Der er mange faktorer i en kampagne, som også har været debatteret før.
- Budskabet : Rammer det lige rigtigt

- Opsætning : Fænger layoutet
- Opfølgning : Fanger man de rigtige beslutningstagere.

Indtil videre kan jeg se at indsatsen ikke står mål med udbyttet.

Hvad virker så?
Det der har virket for os er :
- Lokaliser dine kunder. Vi arbejder med Internet løsninger og derfor er det naturligt at kigge på nettet, og se om en given virksomhed har, eller gerne vil have en internetløsning. Hvis ja, eller måske, så sender vi dem vores brochure materiale via email. Derefter opfølgning. Det har givet os de bedste kunder.

Vi har prøvet annoncering i forskellige medier, men det har - efter vores opfattelse - ikke givet det store. Google har givet os noget, men det er meget svingende.

Jeg har erfaring fra tidligere virksomheder jeg har haft / arbejdet med, hvor vi har prøvet mange forskellige former for annoncering, og det er meget forskelligt hvad der virker, og hvornår det virker.

Men en ting er jeg overbevidst om.

- Heller lidt, men ofte end stort og kort. (Servicevirksomhed)
En lille annonce gentagende gange i en avis, magasin eller Adwords på Google, er bedre end at skyde en helside af i Ekstrabladet. Dette forudsætter at du har en service virksomhed
- Ved detail handel (eShops) er det mit indtryk at her og nu tilbud, med indrykninger i lokalaviser eller landsækkende, kan give et boost, hvis man har supertilbud på specielle vare. Igen suppleret med nogle mindre indrykning.

Nu laver vi lidt andre tiltag, og jeg skal nok komme tilbage med lidt info omkring dette.

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Cuno,

Først vil jeg lige rose din iver efter at dele din viden omkring kampagner med dine "med-amonoer". Som kommunikationsvirksomhed, så er det MEGET spændende for mig, at følge. Jeg vil da også lige sige, at det varmer en afsætningsmands hjerte, at se I tænker godt og grundigt over segmenter/målgrupper. Det gør de fleste, men mange er ikke "kritiske" nok - måske af frygt for ikke at have nok at sende ud til - men for søren, det da bedre at ramme få relevante, frem for at skyde med spredehagl, vel vidende, at langt størstedelen rammer ved siden af!

Så vil jeg give dig et par hårde facts, som du måske kender, men så får du dem igen - håber du tilgiver mig, hvis det er tilfældet.  En Direct Mail (DM) som du lige har sendt ud, er VIRKELIG god, hvis du får 2-5% reponds. Det er en almindelig tommelfingerregl på DM. Af de 2-5% procent siger teorien, at man skulle kunne hente 2-5 møder pr. 100 respondenter. Her kalkuleres altså med potentielle kunder du ikke tidligere har været i dialog med. For ud over møderne, er der jo en pæn pulje, som nok er interesseret - bare ikke lige nu. Denne gruppe, er så dog lidt nemmere at få i dialog næste gang, da de "forhåbentlig) genkender dig fra sidste mail - det der også hedder "positionering" i marketingverden!

Så alt i alt, så kan det godt være, at din kampagne ikke lige gav en masse kunder - men måske en masse interessenter! Nu kender jeg jo ikke til din opfølgning, men jeg håber du hvergang huskede at spørge om du måtte holde dem underrettet om hvad der sker med din virksomhed - f.eks. pr.- mail! Det gør det unægtelig lige nemmere og billigere at kommunikere med dem næste gang!

Du skal også huske, at du "kun" sendte ud til 100 stk. - det vil jvf. teorien sige, at 2-5 skulle vise direkte interesse - og af dem vil du få omkring 3% til møde - altså 0,15 møde! Men det er selvfølgelig teori - du kunne jo ligeså godt have været heldig og have ramt de kunder der lige står og manger jeres ydelser. Den eneste måde at øge chancen på er ved at øge antallet af modtagere - DM er jo massemarkedføring og repsondensen er selvfølgelig også derefter. Jeg vil straks understrege, at K5 Marketing www.k5m.dk er et mindre kommunikationsbureau - jeg sender heller ikke mere end ca. 100 DM ud af gangen! Mine erfaringer stemmer desværre godt overens med teorien!  Salg er (alt efter produktet) en forholdsvis lang proces - men fortvivl ej - der er muligheder nok - det handler blot om at vælge de rigtige!

Alt mulig held og lykke med salget - hvis du har spørgsmål, så spørg løs - det er det vi er her for! Hav en kanon dag.

Tilmeldt 29. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan finder man nemmest adresser på relevante virksomheder og foreninger? På dgs.dk, krak.dk eller noget helt andet?



Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Cuno

 

Jeg håber da, at I har fulgt op pr. telefon. Ellers kan du være temmelig sikker på, at pengene er smidt ud af vinduet. Når du følger op pr. telefon skal du sørge for at give forskellige alternative handlemuligheder. Hvis du hos kunden sporer tvivl eller manglende viden om internettets muligheder - så giv et par gode, gratis råd. Det øger chancen for, at kunden i løbet af nogle dage vil besinde sig og vende tilbage. Måske kan du få lov at sende mere materiale. Hvis du får lov til det - og I ellers har en god dialog - kan du køre ud og aflevere det personligt under dække af, at du "var i området alligevel". En ansigt til ansigt kontakt er langt mere værd end en telefonkontakt. Vær dog opmærksom på at trække dig, så snart du møder modstand - ellers kan det let have den modsatte effekt.

 

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)