Dag T - 1 Kære Amino''er :-) Godt inspireret af andre tråde her på sitet har jeg netop iværksat en kampagne målrettet mod et segment udvalgt fra følgende. : 1) Lokale i forhold til virksomheden 2) Mindre virksomheder med op til 50 ansatte Jeg sender de første 100 breve ud i morgen, og de følgende uger vil vi ramme ca. 100 nye per uge. Samtidig har vi hyret et bureau til at følge op per telefon på brevene. Jeg har tænkt meget over budskabet og haft en prof. tekstforfatter (herfra amino) ind over mit eget oplæg. Inden vi gik i gang har vi minutiøst været igennem vores hjemmeside og rettet tekster og layout. Det kan stadig blive bedre, men udgangspunktet er meget bedre end inden vi startede. Igen har vores Amino ven været ind over. Efterhånden som jeg får tid, vil jeg dele mine erfaringer med jer. Planen er at de første 100 går i mit oprindelige layout, de næste 100 bliver peppet lidt op af vores designer, og så til bage igen skiftevis. For at se hvilken der har bedst effekt. Muligvis flere forslag. Samlet set er der ca. 4.000 emner som jeg kan morer mig med i det udvalgte område. Alle brevene er bevidst holdt til at fylde en A4 side, og er skrevet ud på en Dell Farve Laserprinter og i en almindelig kuvert med printet logo. Denne teknik gør at jeg kan sende ud i passende mængder uden at blive blanket af, hvis det går helt galt. Jeg har selv foldet brevene i C5 kuverter, og slikket frimærker :-) (Gøres med en skrubbesvamp på en tallerne med vand, husk den bløde side op ad) Layoutet er lavet i Publisher da det er meget nemt at brevflette adresserne ind i et dokument her. (Hurra for Microsoft) Layoutet er holdt i 2 spalter med tekst, og således at det vigtige budskaber, samt udvalgte kendte referencer i området står på den øverste fold. Således at de allerede her kan se seriøsiteten hos os - dette udfra den betragtning at mange ikke engang folder papiret ud. |
Hej Thomas,
Interessant at du vil lade os andre følge med i hvordan det går. Og en god idé at prøve både dit eget brev og holde det sammen med det materiale hvor du har fået professionel hjælp. 100 breve ad gangen er sørme ikke meget. Med mailkampagner regner man med 1-2% respons, så det er lige lidt nok til rigtig at foretage en måling på. Men OK, du har 4000 emner i alt - meget fint.
Har selv gjort en del i direct mail, og det er min erfaring at hvis det gøres rigtigt for man et godt afkast på de penge man bruger på kampagnen. Glæder mig til at se hvordan det går.