Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med kontrakt og betalingsmåder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 05
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer


Nu har jeg siddet og læst i import/eksport delen af amino.dk, og er efterhånden blevet ret klog ( synes jeg selv ;-) ) hvad der angår dette emne. Nu må jeg hellere komme til sagen, jeg er ved at forhandle med en fabrik i Nepal omkring en tøjproduktion. Min designer er ved at lave et udkast til en sweatshirt, som skal i produktion.


Jeg har nogle spørgsmål omkring handlen med fabrikken.


Er der nogen, som kan anbefale mig at lave en kontrakt med fabrikken? I så fald, hvad skal kontrakten indeholde?


Jeg har snakket med min bank omkring en betaling via en remburs. Er det noget I kan anbefale mig eller skal jeg betale på en helt anden måde??


Jeg ser frem til at høre fra jer.


Med venlig Hilsen
Søren Larsen


Chapdesign.com
+45 3118 2490


Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan absolut anbefale dig at lave en kontrakt med fabrikken, så det er 100 % klart hvad I har aftalt
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger naturligvis meget af konkrete forhold, hvad kontrakten skal indeholde, men med klar fastsættelse af pris, levering, kvalitet osv. er du allerede langt.

Og prøv at få indføjet en værnetingsklausul, der sikrer, at tvister skal afgøres ved en dansk domstol. Så slipper du for at rejse til Nepal, hvis I ender i retten.


Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Søren

 

Det lyder meget interessant med produktion i Nepal! Når man handler med udlandet er der en lang række overvejelser man bør gøre sig. Har du været i Nepal og evt. besøgt fabrikken? I første omgang er der tale om en enkelt sweatshirt med mulighed for mere. Afhængig af hvilket beløb vi taler om, så vil jeg mene at Remburs er uaktuelt. En kontrakt kan være en god ting - bl.a. at du ejer designet etc. Men i første omgang ville jeg nok vise min leverandør tillid og få lavet en lille pilotproduktion mod forudbetaling. Du har også en lang række andre punkter du skal have samlet op på. Import, fragt etc. - Sæt f.eks. 5-10.000 af til første lille produktion inkl. fragt. Når du har vist leverandøren tillid, vil leverandøren automatisk (næsten) få tillid til dig også. Jeg forudsætter at du har et mere end beskedent indtryk af din samhandelspartner.

 

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)