Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg tror jeg er nyforelsket! hun hedder SEO! :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 04:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville sådan set ikke så meget andet end at skrive, hvor vidunderligt det er når man finder et nyt interesse område, hvor der bare er SÅ usansynligt mange gode meninger, artikler, bøger og muligheder generelt, for at finde information og inspiration.

Nu har jeg siddet og læst de første 5 sider om SEO herinde igennem, og hold da magle i ved en del nogle af jer! jeg kan slet ikke vente til det bliver Søndag, så jeg kan sætte mig ned, og gå igang med at teste det hele igennem.. eller ihvertfald starte med en brøkdel af det.

Jeg leger for tiden med min blog bilpleje.nu, som fungerer som en slags hobbyreklame søgle for min webshop i mit "rigtige" firma bilvask.nu. Samtidigt med dette er det min helt store passion, så er det arbejde og fornøjelse i 1. det kan vel ikke blive meget bedre. Lige nu ligger jeg i bunden af side 1, men bare rolig, jeg skal nok skrive med caps når jeg rammer lidt bedre :)

Slutteligt -  Tak skal i allesammen have for GOD læsning, og super input! nu MÅ jeg simpelthen komme i seng, for 4 timers søvn er bare ikke nok mere.

Hav en fantastisk fredag, og en endnu bedre weekend.. Husk der er Sportscarevent for børnekræft fondet.. Så find checkhæftet frem, og kom ud og kør en tur med mig, så skal jeg nok sørge for et adranelin kick af en anden verden :)

 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Velkommen til Amino.

Jeg er glad på dine vejne - rigtig god fornøjelse med SEO :O)

Fra Thisted
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er nok at gå i krig med. SEO er en videnssab og Jeg føler mig stadig lidt ligesom en landsbytosse... Men man må jo starte et sted og så er nedefra jo der hvor der er mest potentiale for udvikling...

God Fredag og endnu bedre weekend

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Michael

Hun er også lækker - men du skal vide allerede nu, at hun er 100 gange mere lunefuld end en præmenstruel kvinde i psykisk ubalance klokken 5 om morgenen midt i en alvorlig forkølelse. Men lækker - DET er hun!

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Hun er også lækker - men du skal vide allerede nu, at hun er 100 gange mere lunefuld end en præmenstruel kvinde i psykisk ubalance klokken 5 om morgenen midt i en alvorlig forkølelse. Men lækker - DET er hun!

Total griner og meget passende sammenligning Big Smile

 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er et spændende område - man skal bare give sig god tid :o)

Jeg har en kammerat som har en fysisk butik med en forholdsvis simpel "Visitkort-hjemmeside" (her bor vi, det forhandler vi osv.) - ingen shop eller noget.

For et års tid siden kom et nyt produkt på markedet, og han købte "produktnavn.dk", og lavede en enkelt side med noget tekst, et billede og et link til den fysiske butiks side.

Anyways, så har hen ikke rigtigt fokuseret på denne side, den lå på side 1 plads 7 på Google.dk på een bestemt søgeterm (top 6 var producenten, nogle webshops og en ugebladskonkurrence der havde produktet som præmie). Så vi blev enige om at det kunne være sjovt at se om vi kunne få den højere op - det var jo alletiders SEO-"sandkasse" :o)

Vi gik ind og kiggede på siden. Ingen description, ingen keywords, ingen H1 tags ("Headers" var lavet med FONT tag som er "deprecated" - dvs den ikke bør bruges mere), og teksten var kopieret fra en pressemeddelelse. Så der var i høj grad noget at tage fat på.

Siden bliver crawlet af Google en gang om ugen. (her er cache:mitsite.dk din ven)

Vi ville ikke ændre for meget af gangen, så vi kunne se hvad der havde indflydelse, så vi smed en description og et par keywords på - og lod det være med det.

Bummer! Efter næste crawl var den (næsten forudsigeligt) røget ud af listen. Så min filosofi er den, at nu har Google set en ændring og har beregnet en ny "værdi" af siden. Den er godt nok blevet bedre ifm. description og keywords, men efter at siden blev oprettet har mange andre også brugt teksten fra pressemeddelelsen - så her kan man nok tale om en Big Time Duplicate Content penalty.

Nu blev teksten så lavet om - og vupti (hvis man altså kan sige "vupti" om en uges ventetid), så røg den til plads 5. Fantastisk. Næste step er at få H1 (og de øvrige header tags lavet ordentligt)

Og så skal vi kigge på linkbuilding. Det er som sagt et langstrakt projekt da Google kun Crawler en gang om ugen - men vi har jo ikke travlt.

Det er sq sjovt at lege med (iøvrigt bliver det lidt spændende at set om den øger frekvensen når vi nu piller med siden hver uge)

Nu begynder han at tale om at få en webshop op at køre - bare som et hobbyprojekt, så hvis vi kan få sat noget op som kaster lidt gryn af sig kunne det jeg være meget sjovt. Så kan det være at det bliver et helt seriøst projekt han vil til at kaste nogle penge efter....og ja - det er jeg godt klar over at man skal hvis man vil noget seriøst :o)

Det skal lige siges (som man måske kan se) at jeg på ingen måde er ekspert i SEO, webside-opbygning osv. Ovennævnte var ren hobby og sjov, og det er vi begge klar over :o)

Anyways, det var min lille simple SEO-historie - så jeg forstår udmærket din nyfundne kærlighed.

mvh

Jan

Fra København
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Tillykke med din nye kærlighed - som Thomas siger (og han ved hvad han taler om) så er hun nemlig rigtig dejlig, hvis man formår at tæmme hende.

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Nørder!!!!!

positivt ment Wink

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Hej Michael

Hun er også lækker - men du skal vide allerede nu, at hun er 100 gange mere lunefuld end en præmenstruel kvinde i psykisk ubalance klokken 5 om morgenen midt i en alvorlig forkølelse. Men lækker - DET er hun!

Ja, som John Faxe ville have sagt, den ramte du lige i røven... Wink

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

Og velkommen i gruppen af seo-forelskede... vi er vist efterhånden en del herinde...

En god vej til mere viden for dig kunne være at kigge på Thomas Rosenstands bog SEO-LEX, der er mulighed for at downloade en light udgave med en del viden i sig selv, imod at du gir ham lov til at maile dig nogle opfordringer til at købe den fulde udgave, det er en god deal.

Du bør også besøge SEO 2.0 som Mikkel deMib har skrevet... Han giver også adgang til en light udgave på de samme vilkår... Hans bog er på trapperne, og medmindre et eller andet går helt galt er den til salg fra i næste uge senest.

De 2 herrer tilsammen ved om ikke alt om seo (Det tror jeg egentlig ingen rigtigt gør da området konstant udvikler sig) så er de ihvertfald 2 af de dygtigste der findes. Og selv de bliver hele tiden klogere på området.

Jeg har læst begge bøgers fulde udgave, og kan godt love dig at de begge er rigtigt gode seo-bøger...

God fornøjelse med din nyforelskelse, der er ikke meget der er bedre end at se når det virker... Det er skøøøønnntttt at se sine sider kravle opad i rankings... Big Smile

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)