Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra besøgende til loyale kunder, hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allesammen

Min tid går utroligt meget med markedsføring, og jeg er netop i gang med at udfærdig vores plan for at konvertere de besøgende til loyale kunder.

Jeg ved at dette ikke er nemt at svare på at de besøgende skal igennem mange led som fx: tilmelde sig til nyhedsbrev, foretage køb nummer et, modtage nogle relavante nyhedsbreve, forskellige former for interaktion, evt. en personlig support/snak med kunden, og dernæst flere salg osv med at kunden begynder at fortælle sine venner bekendte om os.

Hvad skal der til for at gøre de første gangskøbende til loyale kunder, og hvad gør i og andre firmaer for at fastholde og opbygge et forhold til jeres kunder. Udover økonomiske fordele, som måske ikke altid virkeligt er det folk går op i, ja så er der en masse andre tangenter at slå på. Men jeg vil gerne høre jeres version og jeres erfaring er med dette og hvilke andre ting end økonomiske fordele som i har brugt eller som i ved at andre bruger i deres loyalitets program/plan.

Forskellige ting kunne, være at udsende nyhedsmails, ikke kun med produkt tilbud, men med artikler og lignende. Dette ved jeg fx at de fleste markedsføring virksomheder bruger en del, endda helt uden tilbud eller lignende i deres nyhedsmails. Hos mig har det en stor effekt, da det er det pågældende firma jeg tænker på med det samme jeg rammer et emne som de har behandlet i en blog.

Mvh

Kim Sand Sørensen 


Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim

Er sikkert farvet af den verden jeg kommer fra, men:

Investér i fantastisk kundeservice!

Hvis kundeservice skal give afkast, skal du derop, hvor du faktisk overrasker kunden positivt, så det huskes og mærkes.

Der er mange måder, men et par idéer kunne være, at overraske kunden efter bestillingen ved at ringe op og sige "tak for ordren. Jeg har selv lige været ude og pakke den ned og sende den til dig, så du har den sikkert i morgen"

Og eller "Jeg smed lige et par ekstra skruer ved, så du ikke kommer til at stå at mangle dem" (eller lignende, hvis andet er mere relevant)
Og eller "hvis du har nogen spørgsmål eller problemer, så er jeg her for at løse dem. Du er altid velkommen til at ringe og spørge efter mig"

Osv.

God fornøjelse! Og sig til, hvis du har brug for hjælp til kundeservicestrategi eller implementéring.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 9. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu nævner du jo selv en blog, og det er efter min mening en utrolig effektiv metode til at sikre gentagne besøg, hvis du vel at mærke husker at skrive på den.

Nyhedsmails er rigtig gode til at nå ud og minde folk om at du findes og fortælle dem om de relevante emner, hvor en blog måske er lidt uforpligtende. Folk kan selv læse den igennem og danne sig et indtryk af hvad du (dit firma) står for og kompetenceniveauet. Derudover er der selvfølgelig et væld af andre fordele rent markedsføringmæssigt (overfor søgemaskiner etc.), men som en stille og rolig kommunikationsform kan det have en rigtig god indflydelse på dine besøgendes loyalitet.

Hvis du formår at fange folks opmærksomhed og interesse, vil de vende tilbage for at se hvad du nu har skrevet om i dag, og det er jo med til at etablere dig og dit firma som en kyndig kilde til information - og produkter.

Og så er det i øvrigt en rigtig billig form for markedsføring...
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)