Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ean koder til sit/sine produkter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 16. Apr 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Et hurtigt spørgsmål herfra, som man skulle mene jeg skulle vide!

Jeg påtænker at lancere 3 nye produkter og skal have EAN koder til disse. Men hvordan får man "tildelt" / "ansøger" man om EAN koder?

På forhånd tak for svar.

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

EAN er ikke en stregkode.

http://www.oes.dk/sw7319.asp

Det har du da helt ret i. Bøjer mig i støvetEmbarrassed det må være varmen der trykker

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Passer så ikke.... Den mest normale stregkode herhjemme hedder EAN-13 stregkode! Det er den stregkode der starter med 57 (angiver danmark som land) og står bag på 90% af vore produkter herhjemme.

http://gs1denmark.net.dynamicweb.dk/Default.aspx?ID=324

Det er den virksomhed eller organisation der i Danmark står for tildeling af stregkoder! :)

Fra Vejle
Tilmeldt 16. Apr 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Tusind tak - det var lige det svar jeg havde brug for, alle tiders.

Fra Vejle
Tilmeldt 16. Apr 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Igen - tak for hjælpen sidste gang med henvisning til GS1, som jeg nu har været i dialog med. Jeg bestiller nok EAN koder ved GS1 men er nu igen kommet lidt i tvivl og håber du kan hjælpe mig videre.

Jeg skal have sat en stregkode på en header på mit produkt, men er i tvivl om stregkoden kommer i en speciel filtype f.eks. PNG (photoshop).

Kan jeg selv sætte stregkoden ind grafisk eller skal jeg have en speciel software?

På forhånd tak og beklager at "forstyrre" i ferien :-)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dkmichmo

Vi har også EAN til vores kaffe.

EAN er som sagt  både et format og en europæisk standard og med GS1 også internationalt. (uden at jeg er helt inden i det på nørd niveau)

Du får som sådan 'bare' tildelt et virksomhedsreferencenummer hvorefter du inden for rammen af dette tildeler egne varer et EAN nummer.

Du er selv ansvarlig for at skive disse værdier som stregkoder. Hertil kan man købe fonte og anvende disse på helt normalt vis men i stedet for bogstaver så får du en stregkode. Du får således ikke 'leveret' eankoder medmindre du er ude i noget klippe klistre :-)

Ean kan godt koste lidt at indføre men er nødvendig hvis dine produkter skal sælges i detailforretningerne - i vores tilfælde specialforretninger.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Vejle
Tilmeldt 16. Apr 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Alle tiders - det vil sige, at jeg skal anskaffe fonte eller et program, der kan manipulere koderne for mig.

Ved i tilfældigvis hvor jeg kan anskaffe et program til at lave koderne? og muligvis et program, der er for begyndere? :-)

De bedste hilsener fra Vejle

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)