Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaffer jeg kapital til et ApS?

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke rigtigt. Det er Danske Bank, herunder pågældende bankrådgiver der er problemet og de skal nok mere end tænke lidt. Dvs. du skal nok have fat i en mere kyndig bankrådgiver.

Jeg og andre revisorer har oplevet kunder komme tilbage og sige det samme når de har været i banken og så må man bare tage fat i banken og fortælle dem at selvfølgelig kan de godt lave en bankkonto for et selskab under stiftelse. Bankkontoudtoget fra banken for selskabet under stiftelse er jo et krav for at revisor eller advokat  kan stifte selskabet. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke rigtigt. Når man oplever disse problemer som jeg også har set i praksis skyldes det alene mangl. indsigt fra pågældende bankrådgiver og det plejer at hjælpe at man lige ringer til dem og sætter dem på plads.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er såmænd ikke i tvivl om at det "ikke er rigtigt", men destomere er det sandt :-)
Jeg snakker med en Erhvervskunde chef hos Danske Bank Erhverv i Finanscenter Storkøbenhavn og det er bestemt ikke fordi de ikke kender mig i enhver detalje.
Min selskaber har over 20 konti i forvejen.

Pointen ved indlægget er såmænd også blot for at gøre opmærksom på at selv om man "har ret" så er det ikke altid man "får ret" .... de første 10 gange :-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har aldrig haft problemer med det når man har talt med banken efter at de har afvist kunden. Det er jo bare at forklare dem at hvis selskabet rent faktisk ikke stiftes så er der bare tale om at en person har overført penge fra en konto til en anden. Reelt set er der bare tale om at man deponerer nogle penge på en konto som er øremærket til selskabets stiftelse.

Jeg har derimod hørt om en bank som umiddelbart efter beløbet var indskudt førte beløbet tilbage til personen igen; med det resultat at vi selvfølgelig afviste at stifte selskabet og gav banken en reprimande.

  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har da helt ret .... men problemer ....det er der

Lidt korrespondance :

Til banken fra mig (lidt redigeret mht. navne) :

Hej XXX

Jeg er ved at oprette et nyt selskab ejet af de 4 hovedpartnere i XXXX
Kan du oprette en ny bankkonto til mig hvor jeg kan indsætte anpartskapital

Bare kald det "XXX" ApS (under oprettelse)

Fra banken til mig :

Hej xxxxx

Jo da - vil du ikke lige oplyse nærmere omkring ejerandele mv. og et udskrift fra Erhvervs- og selskabsstyrelsen

Med venlig hilsen
xxxxxxx
Erhvervskundechef

Danske Bank og Realkredit Danmark



Fra mig til banken :

Vi har jo ikke oprettet selskabet endnu og skal først vise et indskudskapital.
Derfor har jeg ingen udskrift endnu.
Ejerandele er ikke helt fastsat endnu


Fra Banken til mig :


Hej igen xxxxx

Jamen EU/US med nye Hvidvaskningsregler mv. har desværre afkrævet at vi skaffer de oplysninger først....................så jeg beklager. Kan du ikke få dem fra din advokat ?

Med venlig hilsen
xxxxx
Erhvervskundechef

Danske Bank og Realkredit Danmark



Herefter flere telefonsamtaler .........

Så en mail fra mig til Banken

Hej xxxx

Jeg har sat advokaten igang med nogle papirer, men det virker besynderligt at Erhverv og Selskabsstyrelsen skriver dette i deres vejledning for at oprette et selskab :



I tilfælde af en kontant stiftelse skal stifter i forbindelse med anmeldelsen til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen fremvise dokumentation for selskabskapitalens indbetaling. Dette kan ske på flere forskellige måder, herunder ved en udskrift fra selskabets bank, hvoraf det fremgår, at beløbet er indbetalt på en konto, der tilhører selskabet under stiftelse.

http://www.eogs.dk/graphics/_ny%20eogs/Love%20og%20Regler/Selskaber/Aktieselskaber/Vejledninger/Vejledning%20om%20stiftelse%20af%20kapitalselskab%20-%20maj%202011%20NF.pdf

Jeg har skrevet til Erhverv og selskabsstyrelsen og udbedt dem en forklaring på hvordan de har tænkt sig at forklare "Hønen og ægget" problemstillingen


Svar fra Banken :

Hej Henrik

Jamen vi skal bare bruge anmeldelsen....................så får du en konto (og et æg :-).

Med venlig hilsen
xxxxxx
Erhvervskundechef

Danske Bank og Realkredit Danmark


Fra mig til Banken :

Vi mangler jo stadig hønen.
Før Advokat xxxx kan lave anmeldsen Elektronisk (som man jo gør idag) så skal han jo have bevis for at der står kr. 80.000 på en konto.
Men, han siger at hvis du vil skriv til ham at i garantere for der står en konto med 80.000 så garantere han også på den Elektroniske anmeldelse.

Fra banken til mig :

Hej igen xxxx

Ja, det kan jeg godt se - hvor må vi trække pengene?? . Der er noget med at advokaten kan godkende at vi godkender elektronisk.........

Jeg vender lige tilbage.

Med venlig hilsen
xxxxxx
Erhvervskundechef
Danske Bank og Realkredit Danmark




Sidste nyt er at han ikke vil oplyse kontoen, men han vil godt trække pengene fra de forskellige anpartshavers konto selv og så lave en bekræftelse .....

Mere besværligt kan det vist ikke blive og gu får andres kontier han blot kan trække fra.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det viser jo bare med al tydelighed at Erhvervskundechefen ikke aner hvad det handler om. Alle andre kan godt finde ud af det.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ja :-))) men han er normalt meget omgængelig og når han vender tilbage så lyder det som om at der er andre som fortæller ham hvad han skal sige/gøre. Det må jo betyde at det er "Erhvervchefens chef" eller Danske Bank´s Jurister ikke ikke forstår problemstillingen.

jeg mener, jeg snakker med Erhvervchefen i et Finanscenter ... jeg kan vel dårlig kommer højere op mht. almindelig bankforretninger og man må som kunde forvente at få den Erhvervsrådgivning som passer bedst (sagt med en vis ironi da vi jo snakker om Banker)

Men igen, denne tråd er lige så meget til infomation om hvilken problemstillinger man kan støde ind i selv om man er gammel garvet iværksætter.

Nuvel, den er ikke død endnu og kampen forsætter :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

En af vore kunder har i i skrivende stund nøjagtig samme problem..også med Danske Bank, København.

Ufatteligt.

MvH

Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må folk finde en anden bank end Danske Bank.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis midlerne er til stede, så er der også den mulighed at indbetale kapitalen på en klientkonto hos advokat/revisor, så skulle det være løst.

Når selskabet er stiftet kan beløbet frigives/overføres til den nye bankkonto for selskabet.

Tonny

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)