Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆÆLP kreditor under konkurs.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2079
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere fået hjælp fra Amino.

Jeg købte nogle varer, der var mangelfulde hos en kreditor. Det store varekøb skete den 8. december 2007. Jeg gjorde straks opmærksom på, at der manglede noget og naturligvis skulle betale herfor, da maskindelen var til en god pris. Jeg modtog den 30. januar 2008, en pakke fra kreditor og se at det er nogle stik der har været til besigt.

Den 24. april 2008, er der udstedt en faktura med bestilling 22.april 2008. Jeg gør opmærksom på at disse varer ikke er fremkommet, både via telefon og email.

Jeg modtager en rykker 15. juni 2008 med kopi af pakkelabel. Ved at besøge Post Danmarks hjemmeside, kan jeg se at pakken med det pakkenummer er udleveret 30. januar 2008????.

Jeg har nu haft en hel del korrespondance med kurator, da jeg ikke vil betale for varer jeg ikke har modtaget. 29. maj 2009, modtog jeg et brev fra kurator og nu bliver det spøjst:

Tidligere indehaver har fortalt kurator: "Jeg har personligt pakket de manglende dele, den fremsendte kopi af pakkelabel er for de lånte stik". Nu bliver jeg lidt forvirret og tiltrods herfor fastholder kurator kravet på betaling af de varer, der aldrig er modtaget.

Det er ikke beløbet, men det er måden. Kan man, hvis man er ved at se lyset slukkes, bare sende fakturaer ud til hele adressekartoteket og så lade kurator indrive "gælden".

Håber der er nogle, der kan give et svar. Jeg har fået 5 dage eller udtages en stævning mod mig.

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som altid i den slags sager...

Dokumentation!!

Har kreditor et underskrevet fragtbrev om, at du har modtaget varen ??

Hvis ikke, har du en rigtig god sag!

mvh

 

 

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis de har din underskrift på en modtagelse så bliver det selvfølgelig svært, men hvis de ikke har, ville jeg nok endnu en gang med anbefalet brev gøre dem opmærksom på at du ikke har modtaget den pågældende vare.

Herefter ville jeg ærligtalt nok vente på stævningen og så tage den derfra- du kan jo ikke indføjes til kreditinformationer da der jo er tvist i sagen. Husk det, hvis der er den slags trusler på bordet. Vil dog sige at det ikke er første gang man hører om at debitorkartoteket er blevet brugt til den slags "fornøjelser"

/Kasper

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Helt konkret, skal du bede dem sende dokumentation for, at du overhovedet har kvitteret for modtagelsen via en fragtmand.

Kan de ikke det, afventer du bare sagen og den vil blive afvist i retten.

mvh

 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2079
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle,

Tak for Jeres svar. Jeg har lige talt med kurator i telefonen. Firmaet der er under konkurshandling har haft møde med tidliger ejer og han siger,

"Den pakkelabel, der var på fakturaen, angår lånte varer, og han personligt har pakket og sendt de fakturerede varer".

ERGO: Den pakkelabel, der er scannet ind på fakturaen er varerne udleveret 300108. DET ER IORDEN. ACCEPTERET AF MIG.

På faktura fremgår at de er afsendt i april 2008.

KONKL.: DER MANGLER EN PAKKELABEL ELLER FRAGTBREV.

Ja, dokumentation, har jeg fremsendt som 2 emails for at gøre indsigelser mod faktura.

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er afsender der skal dokumentere, at DU har kvitteret for modtagelse af en pakke!

Ellers er det afsender der har en dårlig sag!

mvh 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)