Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge tilgode i form af Gældsbrev ?????? Hjælp Søges

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

AngryHej Amino `er

 

Jeg står i den situation at jeg for 1.5 år siden solgte begge mine virksomhedder til 2 forskellige personer, det skal siges at disse virksomheder var godt kørende og indbragte god fortjeneste.

Disse 2 personer lave hver især et personligt gældsbrev hvor de somsagt hæfter personligt.

Dette samlede beløb er på 210.000 kr og 330.000 kr ialt skylder de mig 540.000 kr

Problemet kommer så nu hvor de den 1. februar ikke har betalt deres afdrag af gældsbrevet, sjovt nok på næsten samme tid da den anden 1 marts stoppede sine betalinger. Begge 2 har sagt at det er på grund af finanskrisen, men det kan jeg ikke bruge til noget da jeg sakl ha mine penge.

Sagen er nu hos fogedretten som der er møde hos  i næste uge, hvor de sikkert nok vil undersøge hvor meget de kan betale, men sagen er også den at den ene ikke har noget som helst af aktiver og den anden har kun en bil som banken ejer ellers ikke andet.

Jeg vil så høre om nogen har erfaringer med hvad der kan ske iform af at de erklære den enne eller den anden personlig konkurs/insolvent, om jeg så ikke får en kroner af de penge som de skylder, om jeg har lagt alle mine egne penge ud, hvor efter de så kan slippe af med ikke at betale noget som helst ?

Hvad sker der i fogedretten med dem, hvad er sagens forløb ?

Vil jeg kunne få en afdrags ordning med dem selvom de sige de ingen penge har eller kan finde arbejd ?

Kan de bare uden lige få slette deres skyld, ved at blive konkurs personligt ?

Hvad kan man som udlåner gøre for at gøre sit til at de får afdraget snart ?

 

Ligeså kan jeg fortælle at jeg fra den ene skyldner idag modtog et brev hvor han godt ville indgå forlig, han tilbød 20.000 kroner ud af de 330.000 kr som han skylder, hvor efter jeg skulle slette ham fra alt gæld og hæftelse!!  og hvor teksten var at han ikke havde penge ikke kunne finde arbejd og ikke har mulighed for at afdrage.

Samt at han somsagt truer med at gå personlig konkurs, selvom jeg ved han ikke ved hvad det indbære.

Begge personer har ingen advokat tilknyttet.

 

Jeg håber på god respons på dette indlæg, da jeg er meget nysgerrig omkring hvad sagen kan ende med, når jeg ikke er sikker i disse juridiske punkter.

 

Mvh

Udlåner af 540.000 Kroner

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Øv en sur situation at sidde i.

Jeg er sikker på at mange af juristerne på Amino kan hjælpe dig.

RS Invest:
Samt at han somsagt truer med at gå personlig konkurs, selvom jeg ved han ikke ved hvad det indbære.


At en skyldner går personlig konkurs er ikke det samme som at hans gæld slettes. Det kan komme efterfølgende, hvis han søger og/eller gældssanering/tvangsakkord. At skyldner bliver taget konkursbehandling betyder reelt, at der udpeges en kurator, som administrator konkursboet - og herunder opgør hvad skyldner har gæld og ikke mindst penge som så fordeles efter nogle regler.

RS Invest:
Kan de bare uden lige få slette deres skyld, ved at blive konkurs personligt ?


Nej

RS Invest:
Hvad kan man som udlåner gøre for at gøre sit til at de får afdraget snart ?


Ikke meget andet end det du har gjort.

RS Invest:
Vil jeg kunne få en afdrags ordning med dem selvom de sige de ingen penge har eller kan finde arbejd ?


Det er svært at lave en afdragsordning, hvis de ikke har nogen penge som de kan afdrage. Formentlig ender det med at de afgiver insolvenserklaring og bliver fredet af fogedretten i 6 måneder.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)