Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-bizz

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tumler med at skulle lave en E-bizz løsning, vi endnu ikke klar til at ligge hele vores sortiment ud i "butikken", men vil teste det internationale marked af med nogle få produkter.

Problemet er at vi sælger et produkt på det danske marked til en pris som er højere end den pris vi skal kunne tilbyde på E-bizz. Overvejelserne går på om vi skal lave et helt nyt site som kun henvender sig til internationale kunder, for derved at undgå at skulle give "rabat" til danske kunder. Men da vi har et eksisterende site som er udemærket ville det måske være lidt dumt at skulle til at markedsføre 2 sites istedet for 1.
Det kunne også være en mulighed at tilbyde danske kunder den samme lave pris, en del af konceptet er jo også at vi skal bruge mindre tid på at behandle ordren, men på den måde skyder vi vores forhandlere i foden (vi har kun forhandlere i DK). 
 
Er der nogle som har gjort sig nogle erfaringer på det område ?
 
Mvh
 
Christian
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare en kommentar:

Hvis jeg fandt ud af en leverandør tilbø de samme produkter billigere via et andet site, ville jeg nok også kræve det til den samme pris, så tror ikke 2 sites hjælper dig...
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Er enig med Rasmus omkring prisen ... du vil få ballade med dine danske forhandler hvis du udbyder dine produkter billigere andetsteds. Du begynder reelt at konkurrere med dine kunder!!! Det er at skyde sig selv i foden - av

Selvfølgelig kan du tilbyde dine produkter til forskellige priser - alt efter kundens størrelse/køb - men som udgangspunkt ville jeg holde samme bruttopris, om du så vil give bonus/rabat efter købet/kunden er et forhold mellem dig og den enkel kunde...

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad skyldes pris forskellen?

Hvis det er fordi der på det internationale marked, kan det evt. afhjælpes ved at yde en form for rabat til dine forhandlere og trofaste kunder i danmark.

Det ville give bedre forhold til denne kundegruppe og dermed har du et godt grundlag herhjemme i Danmark når du går på eventyr i det store udland.

Måske en undersøgelse blandt dine eksisterende kunder kunne afsløre om det er prisen de fokuserer meget på eller der er andre ting der gør dit produkt er lige noget for dem.
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
En måde at gøre det på (som mange distributører mv. bruger) er ganske enkelt at give dine kunder/forhandlere et login til websitet. Du styrer hvilken kundetype de skal være og dermed hvilket prisniveau de skal have uden kunden/forhandleren føler sig snydt, da han jo ikke ved hvilken pris de andre kunder får.
 
Hvis du også sælger til private eller blot ønsker en offentlig pris, så kan du altid lægge den på sitet uden problemer. Du skal selvfølgelig sørge for, at de pris forhandleren får når han bruger sit login, er bedre end den offentlige pris. Dette i sig selv giver forhandleren en tro på at hans pris er god...
 
Håber det kan bruges - held og lykke med det.
 
Nu ved jeg ikke hvilken type varer det er, men hvis du har brug for hjælp til eksporten så sig til - jeg har et rigtig stort kontaktnetværk i Europa !
 
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, tak for input.

Jeg kan sagtens følge tanken med at de danske kunder kommer til at føle sig snydt. Men mit problem går også på at produktet sælger glimrende på DK markedet med den pris som det har idag, så derfor er jeg ikke meget for at sænke prisen. Men internationalt er jeg nød til at komme længere ned i pris for at følge med andre forhandlere og for at få kunderne til ikke at købe varen lokalt i deres eget land.
Den pris jeg skal sælge til internationalt er den samme som DK forhandleres indkøbspris.
 
Mht. login og kode, så kunne det være en løsning, dog er jeg lidt skeptisk da det kan være med til at tage det impulsive ud af købet, men på den anden side det produkt som jeg sælger er en maskine til 6000,- så der er nok ikke så meget impuls køb over det alligevel.
Hvis der skulle bruges en login løsning, skal jeg vel fysisk give kunden en "priskode" efter oprettelse ?
Under alle omstændigheder ville det være lækkert hvis alle kunder loggede ind.
 
Mvh
Christian.
 
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian,
 
Nu ved jeg stadig ikke hvad du sælger, men som du selv er inde på, så er en maskine til 6.000 kr. nok ikke et impulskøb.
 
Mht. login så kan du lave det sådan, at potentielle forhandlere kan udfylde et online ansøgningsskema, som du så skal godkende før de kan logge ind og se priserne. Som udgangspunkt kender du måske ikke den nye forhandler og ved derfor ikke hvor meget denne vil købe, så alle forhandlere kunne som default få en standard priskode. Såfremt forhandleren "gør sig fortjent" til bedre priser (pga. købsmængde, øget konkurrence, forhandleraftaler osv) så kunne du have 2 eller 3 andre priskoder med lavere priser. Dvs. en offentlig pris, en standardpris og måske 2 eller 3 niveauer herunder - afhænger igen af produktet og konkurrencen på markedet.
 
På denne måde kan du let administrere de forskellige kundegrupper og samtidig flette de internationale kunder ind i systemet. Om de internationale kunder pga konkurrence mv. skal starte på niveau 2 fremfor standardprisen, det kan du jo vurdere undervejs...
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Kig på folks IP adresser og lav et dynamisk site. Så kan du vise de priser du vil til de lande du ønsker. Det er er der masser der gør. Vi er f.eks. igang med det. Vi har ansat en Kineser i SPAMfighter og jeg får ikke 200 kr. om året fra dem. Så de får det måske til 50 kr. hvor danskere og andre skal betale mere. Fuldstændig som DVD markedet med landekoder..

Dbh Martin
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Flere gode inputs, men synes at du er nød til at se på om du er på B2B eller B2C markedet, og hvor ”globalt” dit markedet er …

Martins salg, som primært er B2C salg .. her vil hans oplæg være en god løsning, men hvis dit salg til dine danske kunder primært er B2B salg er du nød til at forholde dig til hvor globalt markedet er ….

Ex.: HP kan ikke sælge deres ”super-printer_1” til danske forhandler for 3.000 kr., og udbyde samme produkt til tyske forhandler til 1.000 ….. i så fald vil de danske forhandler hurtigt miste deres kunder til de tyske udbyder… og så har HP balladen med de danske forhandler…

 Ved godt at dette ex. Er lidt radikalt – men blot for princippets skyld ..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)