Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test af "Det Lille Lønsystem"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har forbindelse med mit tidligere arbejde i et bowlingcenter, været godt irreteret over det med at manuelt skal skrive timer ind.

Kort intro:
System til at stemple ind og ud, samt daglig kommunikation. Vær med til at teste det her :
http://www.1510.dk/cygcheck/

Problemer som ansat:
Svært at få en fornemmelse om chefen snyder ved sammentælling
Manglende skemaer
Besværligt at få adgang til senere

Problem som chef:
Tidskrævende at skal regne timer ud for hver enkelt medarbejder
Svært at for overblik over timeforbrug pr. dag

Derudover synes jeg også der manglede kommunikation fra morgen, til eftermiddag og til aften.
Jeg har siddet og knoklet med en løsning på dette, som jeg gerne skal have trimmet frem til den 19. august, hvor den min tidligere arbejdsplads skal tage systemet i brug.




Der er login i to nivauer - medarbejder og chef. Og der vil stå en terminal med autologin som medarbejder på arbejdspladsen.


På forhånd tak for jeres feedback.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ser fint ud.

1. Problematisk da alle kan skrive fra alles brugere, og alle kan stemple ind og ud for alle. Hvis det er en meget lille virksomhed er det sikkert uproblematisk, men har man flere ansatte sker der nemt ting og sager.

2. Hvorfor login til admin? det er vel kun aktuelt for chefen som sidder på sit kontor og logger ind, og ikke på medarbejder computeren.

3. Hvorfor kan Chefen stemple ind og ud, så er problemet jo igen der kan snydes med timeantal?

4. projektlisten - hvad bruges den til, synes ikke jeg kan gennemskue det

5.  Kan ikke finde ud af om det er muligt at lave en samlet månedsoptælling af antal timer medarbejdere har haft.

Det var hvad jeg kunne finde, jeg er nok ikke den bedste til at teste sådan et system, men håber mine input kunne bruges
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
1. Du har ret, det er en mindre virksomhed dette er til, men har tænkt at tilknytte en lille kode der skal tastes. Databasen er faktisk gjort klar til det, har bare ikke fået det lavet. Men det burde jeg nok få lavet.

2. Som sagt der vil være autologin til "medarbejder delen" fra den terminal der skal stå i centeret - synes dog det er godt der login ude fra.

3. Må du gerne uddybe. Mener du ikke chefen skal have ret til at ændre? Det kan du jo faktisk godt have ret. Men de skal jo stadig være muligt at ændre. Men så skal det laves sådan et enten chefen eller medarbejdere beder om ændring og så skal den godkendes af den anden part. 

4. Det er fordi der er faste projekter hver dag det pågældende sted. Projekter bliver så vist i dagrapport hver dag, så folk bliver mindet om det. Altså mandagsprojekter bliver vist om mandag osv.

5. Jo det er det under timesedler. Der vælger du blot medarbejdere og trykker vis.

Dine input kunne helt bestemt bruges - bare kom med mere.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
2. Som sagt der vil være autologin til "medarbejder delen" fra den terminal der skal stå i centeret - synes dog det er godt der login ude fra.

 

Jeg tænkte på den admin knap der er når man er logget ind som medarbejder.

 

3. Må du gerne uddybe. Mener du ikke chefen skal have ret til at ændre? Det kan du jo faktisk godt have ret. Men de skal jo stadig være muligt at ændre. Men så skal det laves sådan et enten chefen eller medarbejdere beder om ændring og så skal den godkendes af den anden part. 

 

Du kan selvfølgelig have ret i at chefen skal kunne rette fejl og sådan. Men jeg synes det bør fremgå et sted så medarbejderen kan se at chefen har ændret, eller bør det laves så medarbejderen skal godkende ændringen, eller det omvendte. - Ellers er du jo ikke udeover det snyd der kan være ved optællling af timer i hånden, da chefen jo bare kan slette et par timer hist og pist.

4. Det er fordi der er faste projekter hver dag det pågældende sted. Projekter bliver så vist i dagrapport hver dag, så folk bliver mindet om det. Altså mandagsprojekter bliver vist om mandag osv.
 

Okay smart



5. Jo det er det under timesedler. Der vælger du blot medarbejdere og trykker vis.

 

Havde jeg overset :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Admin knappen er der fordi at chefen skal du logge på via den samme terminal som har autologin som medarbejder, derfor er det nødvendigt.

Jeg vil tænke videre over det med ændringer. Det bliver jo umiddelbart lidt mere langhåret at programmerer, men er en god ide.

Tak for hjælpen

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-08-2006 13:26:27
Forfatter: cygnet
Admin knappen er der fordi at chefen skal du logge på via den samme terminal som har autologin som medarbejder, derfor er det nødvendigt.



Hvis det hele skal foregå på en maskine, hvorfor har du så valgt at lave det som en webapplikation?

Det kunne være nemmere for medarbejderne, hvis de eks. bare kunne stemple ind ved at føre en RFID-brik (radio-brik) hen over en RFID-scanner.
Så slap du får at vedligholde logins og login-funktionalitet, og gjorde det væsentlig hurtigere at stemple ind og ud.

Alt om både i Danmark

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er fordi jeg ikke er ûbernørd.

Mit normale område er design - og så asp. Det var så det værktøj jeg valgte at benytte, men lyder ellers smart smart.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)