Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hold jeres gode ideer for jer selv... ellers bliver de udnyttet og stjålet...!!

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

En lille note, til alle idé folk herinde...!!

HOLD JERES IDEER FOR JER SELV.... har i en god idé, så hold den for jer selv... og find nogen sparringspartnere der er til at stole på... FØR du/I fortæller noget som helst... til nogen som helst…OG få lavet en hemmeligholdelses aftale/kontrakt - før i siger noget som helst..... til nogen som helst...!!


Jeg ser det tit...(jeg/vi lever af at udvikle og i gang sætte ideer for virksomheder og igangsættere) super gode ideer, der vil kunne gøre idémanden til ganske velhavende mennesker...!!  men gode mennesker som vi jo er, fortæller vi gerne om det, for at få "be-eller afkræftet” om vi er helt galt på den... eller om andre også syntes det er en god idé....

Der findes tusinde og atter tusinde gode ideer, og opfindelser.... og langt størstedelen af alle ideer, bliver "stjålet" af folk der "narrer den mindre kloge" DERFOR - fortæl og indvi aldrig nogen om dine "gode ideer," før du har en hemmeligholdelses aftale underskrevet af den/dem du vil præsenterer din idé for... uanset hvad......

DERFOR betragt ALTID din idé som en guldgruppe, der kan sikre din pension og mere til... (også selv om den er helt hen i vejret, de rigtige øjne kan forvandle - "afføring" til guld....) og sikr dig ALTID 100% juridisk.... det er trods alt DIN idé...

Du/I er velkomment il at kontakte mig, send mig en PM her, eller fang mig på www.kundeformidling.dk så sender jeg dig/jer gerne en hemmeligholdelses aftale, som sikre dig/jer mod at jeg/vi – eller nogen anden kan ”stjæle” jeres/din idé/ideer...!!

husk.. det er kun DIG  - der kan skabe din fremtid...!!


Kundeformidling.dk lever af at hjælpe virksomheder med at tjene penge –  og sikre deres værdier - vores moto er:


tjener du ingen penge på vores services, betaler du heller ikke noget...

Derfor giver vi 100% omsætningsgaranti...!!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Enig... Men du mangler måske bare at skrive, folk ik altid skal satse på at starte som mega stort firma med alt. Oftes så er firmaer der starter op i det små (ja små kan diffineres på mange måder og lader det være op til den enkelte at fastsætte omsætningsbeløb eller antal ansatte) dem som har den lyseste fremtid, for der lever ånden, sammenholdet og ideen. Man kan altid blive et stort firma, men man kan aldrig få den rette ånd tilbage hvis den ik lever i firmaet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm... både og....!!   ånden i firmaet bør komme af ideen....

Og selvfølgelig skal man gøre sig sine overvejelser....!!  

vil man gøre alt selv..??  og prøve at løfte den ENORME opgave det kan være at starte op selv, ELLER vil man finde en/flere investorer og derved søge efter/finde kvalificeret mandskab som kan hjælpe én..

efter disse overvejelser skal man tage en fornuftig beslutning og strategi...   uanset hvad… ideen skal deles… MEN man skal ALTID sikre sig 100% juridisk først… ALTID – uanset hvor lille og skør man syntes sin idé er…

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ånden kommer fra personerne der skaber firmaet. Det er dem som skal skabe den...

Men min pointe var mere at mange altid vil starte stort op. Det kan næsten ik blive stort nok... I stedet for at starte mindre og mere overskueligt op. Selvfølgelig er det meget branche orienteret, men alle vi er i kontakt med har vilde ambitioner som ofte er urealistiske og langt fra virkeligheden...

Og ja hellere sikre sig selv en gang for meget end en gang for lidt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke uenig i selve temaet her.

 

Men ser/føler at der er en masse galde der lige skulle ud i de her tråde. Ikke altid det bedste tidspunkt at skrive på/i. Pust ud :) og så skriv.

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er helt uenig.

Jeg oplever flere der aldrig kommer videre med deres ideer, fordi de krampagtigt holder på dem, end jeg ser folk der får stjålet dem.

Som iværksætter er der rigtig mange mennesker som det kan være en fordel - eller nødvenigt, for dig at få i tale, som ganske enkelt ikke gider underskrive en NDA. Det gælder også for mig selv - og mange andre jeg kender. Jeg snakker simpelt hen IT og teknologi med så mange forskellige, at det ville være umuligt for mig i praksis at skulle holde styr på en masse NDA'er.

Fra København
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg godt nok kun været i branchen i et par år, men har på trods af dette, allerede oplevet et par idéer blive startet op af anden part, som jeg har haft kontakt med under udviklingen.

Det er selvfølgelig enormt surt at se ens koncepter blive misbrugt, uanset om de ender op som en succes eller ej, for man ville jo gerne have prøvet selv.
Jeg tror dog ikke, at der er så meget at gøre ved det, andet end at følge op på trådstarterens gode råd om at finde trofaste sparringspartnere og evt. komme ind i et mindre internt netværk. Man kan ikke komme udenom, at des mere åben man er om sine projekter, des mere indput kan man få fra andre iværksættere, men til gengæld er risikoen for at miste konceptet også større.

/Mads Dinesen
madsdinesen.dk

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg er heller ikke enig i at enhver snak skal beskyttes juridisk - ofte er det heller ikke 100% sikkert i praksis. Det er min overbevisning at vi får langt mere ud af at kunne sparre med hinanden og så må de der ikke kender spillereglerne og misbruger vores tillid vælges fra over tid.

Mængden af viden stiger når vi deler den. Hvis jeg har en ide og vi taler om den - så har vi begge en ide. Hvis vi udveksler ideer så har vi fordoblet vores viden. Pludselig bliver nogle af vores 'sjove' ideer til rigtig, rigtig gode ide. Så medmindre dine ideer er helt unikke og klare til lancering så skal du ikke være så bange for at tale om dem med andre - de kan blive bedre af det :-)

 

Hilsen

André

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideer bliver kopieret før eller senere. Nu er der jo forskel på om vi snakker rettigheder til at producere et produkt eller en digital ydelse. Hvis vi tager et område jeg ved en del om (det digitale) så er det jo ikke altid at det er first-mover som render med glasuren.Hvis man selv har en ide man brænder for så er det også en vigtig parameter end nogle som så en god ide og vil prøve at malke den for penge.

En kendt filmreplik: "A man who defend his home is more worth than 10 hired men"

 

Fra København K
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er bestemt heller ikke enig!

Jeg er overbevist om at jo mere man deler, jo mere får man. Hvis en idé er god nok, skal den nok blive kopieret før eller siden, det må vi leve med og evt. se det som et klap på skulderen. Tjen dine penge på din egen idé før du bliver kopieret og se så at komme videre når det sker, eller vend det til din egen fordel. Vi lever af at få gode ideer, og hvis man er innovativ nok, ligger der jo masser af ideer og venter i kassen.

Iøvrigt er det jo ikke udelukkende ideen der er vigtig, det er mindst ligeså vigtigt at nogen fører den ud i livet og hvordan dette gøres.

/Lone

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)