Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af butik - pris???

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at være træt af at være selvstændig, og overvejer meget at sælge min butik. Jeg har en lækker butik i københavn, samt en velfungerende netbutik, og sælger ventetøj.

men hvordan vurderer man hvad den er værd???

omsætter for ca 3 millioner årligt, men overskuddet er ikke så vildt, da jeg har fejlinvesteret, samt brugt for mange penge på indretning, annoncer m.m

Men der ER overskud(ca. 180.000 pr år), og en med mere forstand end mig kunne sikkert få meget godt ud af butikken. Har gode mærker, ca. 700 besøg pr dag, 5000 tiolmeldt nyhedsmail.

 

hvordan beregner man hvad den er værd? og hvor finder man en køber?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælg din virksomhedSaxis

  • Gratis oprettelse af annonce
  • 100% anonymt
  • Købere kan kontakte dig allerede idag!
Opret gratis annonce hos Saxis allerede i dag.
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan læse en vejledning til at finde en pris på din virksomhed her.

Husk at når du beregner overskuddet, skal du have alle lønudgifter indregnet - også det du har hævet privat

Derudover skal du have et salgsprospekt klar som du kan sende til interesserede som henvender sig. Det skal eks indeholde seneste regnskabsår, og hvad du ellers kan finde som vil være relevant information for køber. Det kan eks være forklarende årsag til et evt. underskud, hvad der er indkøbt for til kommende sæson etc. Evt. tag din revisor med indover.

Du kan eks sætte til salgVirksomhedsbørsen og på MatchOnline.

Held og lykke med salget :·)

Mange hilsener Helle

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også spørge en revisor. De har forskellige modeller til at begegne værdien af en virksomhed.

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan huske, at der på et tidspunkt var en tråd med, hvordan man beregnede en pris for sin webshop. Der var der også indeholdt antal besøgende, goodwill og meget mere. Jeg har ledt efter tråden, men kan simpelthen ikke finde den. Er der andre, som kan huske, hvordan det var?

Men den ovenstående vejledning er også fin i forhold til at du har en fysisk butik.

Held og lykke herfra også.

Vh. Louise

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Milledille:
Jeg kan huske, at der på et tidspunkt var en tråd med, hvordan man beregnede en pris for sin webshop. Der var der også indeholdt antal besøgende, goodwill og meget mere. Jeg har ledt efter tråden, men kan simpelthen ikke finde den. Er der andre, som kan huske, hvordan det var?

Hej Louise

Jeg kan godt huske tråden - men de fandt aldrig en »formel« til at regne det ud fra. Der er så mange faktorer som kan spille ind - og det betyder også noget hvilken branche det er indenfor. Men når man snakker almindelig nethandel og butik - så er det jo nok bundlinien som tæller mest...

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er selvfølgelig altid det vigtigste. :-)

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for jeres svar og råd.

vil prøve at finde ud af mere. tanken om ikke at være selvstændig længere virker mere og mere tillokkende. er lidt træt af deadlines, besvær med ferie, kassekredit og bekymringer. og savner tid og overskud til familie og venner i fritiden.

det føles underligt at opgive noget der egentlig kører ok, og som har fyldt så meget i mange år. men det er også en befriende tanke.

føler i andre aldrig sådan?

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå, at du føler sådan, når du har en fysisk butik. Vi har en netbutik, og dette er valgt ud fra, at det giver os en frihed, som passer rigtigt godt med at have to små børn.

Men samtidig må jeg da indrømme, at jeg føler, at jeg aldrig har fri, da jeg har svært ved at skelne mellem arbejde og fri - og det kan være problematisk at afholde ferie i længere tid som selvstændig, medmindre man har andre til at tage over.

Jeg håber , at det er den rette beslutning for dig og din familie - og ønsker mange gange held og lykke med salget.

Venlig hilsen

Louise Berg 

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak

ja det er en svær beslutning - især når det faktisk kører bedre end det har gjort før. Og vi vil ikke kunne tjene det samme uden butikken. men frihed og mindre stress er mere tiltrængt, så vi er ret afklarede omkring det.

håber bare vi kan få den solgt, istedet for bare at afvikle den.

det kunne være fedt at få de 500.000 kr tilbage som vi lånte i vores hus til at starte den tilbage. men det er måske urealistisk?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)