Hej aminoer, Vi har lavet en ret lille men speciel serie børnetøj. Når vi kontakter forhandlere for at sælge vores varer, er vi ret opmærksomme på ikke at henvende os til butikker der er i direkte konkurrence med hinanden. Men nu er vi (heldigvis) kommet så langt med vores mærke, at butikkerne uopfordret begynder at henvende sig selv til os for at bestille varer. Her kommer så problemet: Vi har lige fået henvendelse fra 2 butikker på samme dag - som tilfældigvis ligger 300 m. fra hinanden. Det er én af de større byer i DK, og de ligger begge i gågade-nettet. Butikkerne er ret ens størrelses-, koncept- og indholdmæssigt - og jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skulle sige, hvis jeg skulle sige nej til den ene af dem. Men jeg må indrømme, at jeg ikke er interesseret i at sælge til 2 kunder som så begge står i en ikke-optimal situation. Hvad gør I andre? Hvor meget har I fokus på jeres kunders konkurrence? /Rikke |
Hej Rikke
Tænker på om det er dig, der bekymrer dig, eller det er dine kommende kunder?
Har de nævnt det som et problem?
Kan du evt. give dem to forskellige sortimenter, så de synes de hver især er unikke. Det vil vel også skabe et godt samarbejde de to butikker imellem. En slags synenergi-effekt, hvor kunderne lige tjekker begge butikkerne for at kunne vælge. Butikkerne kan også henvise til hinanden...
Kan godt forstå dine overvejelser. Men vælger du den ene fra nu, så fraskriver du dig vel muligheden for at få ekstra varer på hylderne?
kh Trine www.umas.dk