Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt met en referenceliste på nettet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg har tænkt på om det er lovligt at ligge en referenceliste af private kunder ud på nettet, feks. en liste med personer der har købt pillefyr hos os. Er der nogen af jer der kender til reglerne?

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allan.

Ved ikke om det er lovligt (er det formodentlig ikke), men jeg mener ikke, at det er smart at gøre det under alle omstændigheder.

Hvis det skal virke, og kunderne skal vedblive at være glade, tror jeg du skal ud på besøg med et par flasker gavevin og tage et billede af dem ved sneglen og bede dem om lov til at sætte dem på hjemmesiden (måske også med deres kommentar om produktet). Husk underskrifter.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-08-2006 09:23:19
Forfatter:Allan Nielsen
Jeg har tænkt på om det er lovligt at ligge en referenceliste af private kunder ud på nettet, feks. en liste med personer der har købt pillefyr hos os.



Det kommer an på hvad der står i dine egne forretningsbetingelser.

....men det er sådan set underordnet! Du skal spørge dine kunder under alle omstændigheder, ellers bliver de sq sure i bøtten - og du får stærkt utilfredse kunder. Tænk fx på hvordan du ville have det med at blive hængt ud af Arla som en der elsker Minimælk, fordi du har købt en minimælk i det lokale supermarked.

ALT hvad du vil bruge som reference, skal du indhente tilladelse fra den du vil bruge osm reference, alt andet er at skyde sig selv i foden
Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja jeg tror bare at jeg lader være, det var nok ikke nogen god ide, kan jeg godt se.

Men tak alligevel

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-08-2006 07:01:58
Forfatter: Allan Nielsen
Ja jeg tror bare at jeg lader være, det var nok ikke nogen god ide, kan jeg godt se.



Nej nej - du misforstod
Referencer er en glimrende ting, som er med til at give din virksomhed troværdighed. Du skal bare huske at spørge kunden først om det er i orden at du bruger dem som reference.
Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror at hvis man skal lave noget så er Anders ide super, det virker som en pæn måde at spørge om lov til det på. Jeg vil nu stadig tænke lidt over om jeg skal.
Jeg faldt bare lige ind på en hjemmeside en dag og der var en referenceliste med mindst 100 personer, adresser, telefon og det hele, da tænkte jeg på om det mon var lovligt, så derfor spurgte jeg.

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)