Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket design er mest seriøst og brugervenligt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er kendt for at lave meget vilde designs, anderledes og med meget grafik, dette er mit site bevis på.

www.duddimai.dk

Jeg får dog ikke nogle henvendelser vedr det jeg tilbyder, og jeg tænkte det var fordi det ikke er så prof af udseenet, så jeg ville lave noget med lidt mere rene linjer, mere enkel, mere almindelig, men uden at glemme mine grafiske evner og resultatet er:

www.duddimai.dk/new_design/index.html (der er kun en forside, resten er ikke lavet endnu)

Jeg har dog fået feedback fra andre designere, at det design jeg har nu er flottere end det nye jeg har lavet.

Nu vil jeg høre fra folk der ikke har så meget med hjemmesider at gøre, men mere folk der kunne være potientielle kunder; hviket design er mest prof, og hvad fungerer godt og hvad fungerer mindre godt?

Skriv alle jeres tanker ned, evt også hvordan i synes de to designs potrættere mine evner som web designer?

mvh

Duddi Mai.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne helt sikkert bedst lide det første design - meget mere personligt, med krusseduller i baggrunden, et naturlig foto af dig, ternet "papir" osv..
Den nye hjemmeside ligner mere et webshop-design - det er et pænt design, men det siger ikke så meget om dig.

Men jeg blev helt overrasket, da jeg læste teksten og så, at det rent faktisk er hjemmesider du laver - jeg troede, du var designer af en art, fordi din nuværende hjemmeside udstråler kreativitet, du kunne være tegner eller lign.... Men så sidder du rent faktisk og laver koder og den slags?! lidt mere over i det tekniske, frem for det kreative.

Det synes jeg ikke din hjemmeside udstråler. Hvis det er dét du gerne vil sælge, synes jeg der skal være langt flere tekniske eksempler på ting du har lavet, som er svært at lave/som du er dygtig til.

Jeg savner nogle flere detaljer omkring dine referencer, i stedte for bare en henvisning til nogle hjemmesider..
Du må godt beskrive lidt mere om hver case, hvad fik din kunde ud af hjemmesiden og hvad er det præcis du har lavet på siden osv.

Og så  en ting der som kunde ville afskrække mig - jeg synes ikke, dine tekster er så professionelle, jeg får lidt indtryk af, at det er lidt på hobby-niveau endnu, og det er fint til mange ting,men ikke til en virksomhed.
Fx teksten"jeg er altid åben for nye opgaver, da jeg vil øge min referenceliste".. okay, så det du siger er, at du ikke har så mange referencer= ikke så meget erfaring? og teksten "du kan se hvad jeg har lavet, fx skoleopgaver".. og så skriver du fx også, at det der gjorde webdesign til din største hobby, var da du lavede var en side om et rockband, du godt kan lide.

Det er som sagt alt sammen helt fint, men hvis jeg skal smide penge i kassen, vil det være den slags jeg kigger på - hvor professionel virker siden.

Når det er sagt, synes jeg faktisk dine designs er rigtigt flotte og personlige :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg lyver hvis jeg siger jeg ikke har haft så meget med hjemmesider, digitale medier osv. at gøre, har arbejdet på nogle medie- og reklamebureauer i nogle år. Kunne alligevel ikke holde mig tilbage med at komme med en enkel kommentar eller to.

Så til sagen:
Dit gamle site er efter min mening nok det mest vellykkede af de to du viser frem, det ligner nok mest af alt et portfolio med præg af noget feminint.

Det nyeste du har lavet er måske lidt ekstremt. Men igen hvem vil du henvende dig til og hvem vil du signalerer du er?
Hvis jeg var dig ville jeg lave det lidt mere neutralt, og så sætte mine cases i fokus og ikke lade dem forstyrrer af en masse grafik rundt om.
Jeg har valgt at gøre sådan her: http://nicklas.vserver.dk/ det dog ikke færdigt.

 

Held og lykke med det.

Nicklas Jørgensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakodan.

Det er lige præcies den slags feedback jeg leder efter, tusinde tak.

Jeg ved mine tekster trænger til et løft og jeg havde tænkt mig at være mere konkret og informativ i mine tekster på den nye side, alt det dér med skole arbejde og jah og de andre ting du nævner skal væk, så det viser da jeg er på rette vej, da jeg selv tænkte tanken.

Det er egentlig webdesign der er mit speciale, jeg kan lave en hjemmeside og alt hvad der dertil hører, men så stopper mine evner også, jeg kan ikke lave nogle teksnisk ting der er svære at lave, så min plan er at man skal tænke webdesign når man ser min side.

Jeg synes de er en fed idé at skrive lidt tekster om hver opgave jeg har lavet, det vil jeg gøre :)

tusinde tak, for dit svar, det var MEGET brugbart :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas.

Jeg kan godt se hvad du mener med at mine cases kan drukne lidt i et design der er vildt. Mit design hjerte ville dog bløde hvis jeg skulle lave sådan en enkel side, som du har lavet din

Generelt vil jeg gerne tilføje min post, at det jeg er ude efter er et design der får mig og mine kompetencer til at fremstå professionelt. Min målgruppe skal være små firmaer, klibber, foreniner osv. da jeg ikke har tid til at lave større projekter for store firmaer, pga studie.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Duddimai:

Skriv alle jeres tanker ned, evt også hvordan i synes de to designs potrættere mine evner som web designer?

mvh

Duddi Mai.

Din nuværende side viser helt sikkert at du er kreativ. Men efter min smag er du lidt for kreativ. Der er alt for meget "tingel tangel" til mig. Funktionelt synes jeg heller ikke den er optimal. Jeg var egentligt lang tid om at finde ud af at der var mere end en forside, da menuen, for mig, er meget ulogisk placeret, simpelthen fordi den ikke er hvor den "plejer" at være. Derudover irriterer det mig, at man skal have musen over iframen for at skrolle i teksten.

Der er vel et kundesegment til den slags hjemmesider, men mon ikke det er meget lille. Alle ønsker vel at det er nemt at navigere rundt på deres side.

Alt i alt, synes jeg bedst om din nye side. Men det skyldes helt sikkert også at tingene er mere "som de plejer at være". Det mest mig, men hvis det ikke er mest dig, er det vel en slags falsk markedsføring Wink .

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis.

Jeg vil ikke kalde det falsk markedsføring fordi, jeg skal jo alligevel aldrig lave en hjemmeside til et firma med mit eget præg, jeg skal lave en hjemmeside til et firma med DERES præg.

Endvidere KAN jeg jo godt lave stilrene, "almindelige" designs, så jeg vil bestemt ikke kalde det at jeg markedsfører mig selv forkert eller falsk for jeg KAN jo godt de ting jeg fremviser, det er jo ikke noget, andre har lavet for mig, det er jo stadig mig, trods jeg har valgt lidt renere linjer, men jeg kan godt følge din tanke, jeg er bare ikke enig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også skrevet med et blink i øjet Smile

Personligt tror jeg på at der vil være mere salg i at bruge den lidt mere stilrene, måske med lidt mere kant end den har nu, men ikke helt så meget som den nuværende.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Ja, det kan godt være jeg lige mangler prikken over i'et på det nye design, det vil jeg lige gå i tænke boks med :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 "vilde designs, anderledes og med meget grafik"

Synes du skal have lidt feed back fra mig.

Jeg er meget enig i, at det bliver for meget. Men jeg vil gerne forklare hvorfor.

Du har et (for mig) super morsomt og fint tema i det ternede papir med sjusket skrift, kafferinge osv. SUPER!

Men hvordan hænger dette sammen med tøsede kryseduller?

Der kommer en pen ind i grå - i en stil der ikke ses i øvrigt.

Rammen omkring dit billede er noget uheldig - du kan helt sikkert kigge ud fra den skærm på en mere interessant måde. Det virker meget personligt med billedet, men det er måske med til at gøre den lidt mindre prof - måske kunne billedet være på en "om mig" side. Jeg er heller ikke synderligt glad for at vide du har været sælger hos telia - hvad har det med hjemmesider at gøre?

Så er der den lidt kedelige opremsning af bruches mv - den skrift kunne måske være en side for sig, hvor du udelukkende viser det de forskellige værktøjer kan - og bruger de få oplysninger du opremser til at vise det på.

Den farvede boks bliver ret dominerende og farven lidt kedelig i de sammenhænge den er sat. Du kan med fordel læse om farveintensitet og så synes jeg personligt at du skulle bruge noget tid på proportionslære. Fx på et tegnekursus (i hånden).

Vælg færre skrifttyper = skab sammenhæng (tror det må være hovedbudskabet til dig).

Du kan sagtens bibeholde din stil med at fylde på, der skal bare være en rød tråd - Lær at tænke i koncepter og forfølg din ide til den er der.

Og så må jeg sige at Nicklas eksempel er ret dårligt. Som side fungerer den udemærket, men siden har slet ikke fanget den "ånd" lige netop den bil udstråler. Den er bare for tung ;-)

Jeg ville hellere have lejet den bil fra en side som din...

I stedet for al din tekst kan du nøjes med at skrive: Design, HTML & CSS Af DUDDIMAI (Dit navn er smukkere med kapitaler). Alt andet kan undværes! Du har link til portfolio - det er nok.

Som en slags overskrift kan du så skrive noget i retning af hjemmesidedesigner (eller hvad det heder i dag).

Et lille fif - når du har så forskellige udtryk på samtlige sider du har designet, så del dem ind i kategorier. Det viker ikke som om du har et aftryk der er dit, og som jeg kan forholde mig til, om jeg kan lide eller ej.

 

Nå, jeg kommer fra en verden hvor man giver meget og forhåbentlig konstruktiv kritk - Al kunst udspringer af de samme kundskaber, så jeg håber du forstår at dit spørgsmål var interessant for mig, at forholde mig til - Det er altid målet at blive bedre!

 

Jeg sidder og tænker at du måske kunne have glæde af at kaste dig over mangategning, krokis og akvarel - Det at få styr på så forskellige udtryk, vil nok gøre dig bedre i stand til at se hvad jeg mener.

 

Keep up the good work!

 

 ps jeg forholder mig ikke til dit andet design, fordi det ligner en template jeg kunne downloade gratis. Øjet er uskønt og trækker opmærksomheden væk fra indholdet. Det har primært noget med de manglende kontraster at gøre, at siden ikke virker.

Et ekempel på det jeg ser i dig findes her: www.helle.it Morsomt, med kant og ansats til at være skarp.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)