Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bærbar til skolebrug. Hjææææææææææææææælp!

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv evt at se på MSI computere....jeg har haft utrolig god erfaring med deres seneste bærbare og man får rigtigt meget for prisen !!!

Ellers er Fujitsu Siemens og HP nok de mest bedste ud fra min erfaring. Lenovo har jeg hørt godt om men har ikke arbejdet eller prøvet dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk dig godt om inden du køber en kæmpe bærbar. Jeg kan huske min tid på HHX og jeg skulle slæbe min flere kilos tunge bærbar med - sammen med 100 kg skolebæger - det blev jeg møgtræt af. Køb en Netbook - eller en 12" skærm. Du kan nemt finde det til 3-4.000 kr inkl. moms. Du har jo ikke behov for at kunne surfe på nettet - samt åbne office pakken op. Så hvorfor kaste 8kg efter en computer?

Tænk på den skal passe ned i din taske - sammen med alle dine skolebøger. Samt du skal kunne holde ud at slæbe rundt på det hele - uden at være en kæmpe bodybuilder!

 

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej at købe en af de der små netbooks - samt en skærm / tastatur til når du er hjemme. De har ikke den tunge processorkraft, men det er altså super cool at have en computer som bare vejer godt 1 kilo og som du kan slæbe med - og skal du ikke kører spil - og regner du ikke med at skulle køre tunge matematiske programmer - så fungere de fint - og så har de altså en del mere regnekraft end mange stationærere havde bare få år tilbage.

Når du så kommer hjem, er det fedt at have en stor skærm og et godt tastatur - netbooks er trods alt ikke sjove at skulle skrive en længere opgave på - men samlet koster en netbook + en skærm + et tastatur ikke mere end en alm bærbar. Jeg kender ikke de aktuelle tilbud fra mobilselskaberne - men de har engang imellem nogle næsten gratis netbooks, hvis du tager et 3g mobilmodel med - og så er du virkelig mobil

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg igen søgt lidt. og er kommet frem til følgende modeller;

HP 550 - Dog synes jeg det er lidt mærkeligt at den ser så god ud, og så er så billig! Nogen forklaring?

HP Compaq Business Notebook 6830s - Ser rigtig god ud, fair pris. Men måske lidt for stor ja.

HP Compaq Business Notebook 2710p - Er godtnok dyr. Men den vejer ikke meget, har en stor skærm og kan holde 4 timer.

Og ja, 3 forskellige typer. Nogen der kan fremhæve nogen af dem?

Eneste krav er; Max 2,5 i vægt. Ikke netbook! dvs. 12-15" skærm, 4-5 timer i batteri.

 

Winther.

 

 

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb en Dell XPS.

Jeg har selv en M1530, og det kører bare perfekt. De er utrolig robuste, og er ikke som Acer og HP noget "plastik skrammel" :)

En anden fordel ved XPS-serien, er at der medfølger dedikeret ProSupport. Da min lillebrors skærm gik i stykker, kom de dagen efter for at udskifte skærmen på den. Og det ser man ikke hvis man vælger en Acer. De skal sendes ind, og kan godt tage flere uger, før sådan en kommer tilbage.

Nok det bedste køb indenfor bærbare computere jeg nogensinde har lavet.

 

Edit: Du skal gå på handelsskolen; så hvis du ringer til Dell, skal du bare vise dine forhandlingsevner. Køb den lige inden kvartalet er slut, for der skal sælgerne nå deres targets ;)

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står selv i den situation, at jeg skal starte på HHX efter sommerferien. Jeg har en bærbar computer, og det vil derfor ikke blive noget problem for mig. Men jeg ved, at de på min kommende skole (Haderslev Handelsskole) tilbyder udlejning af Notebooks og Netbooks. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om din kommende skole tilbyder dette, men det var måske værd at undersøge? Jeg mener, at hvis du har en stationær computer, der opflyder dine krav, og den bærbare computer kun skal bruges til skole brug, er det vel ikke nødvendigt at købe sin egen?

Det kan selvfølgelig være, at du har besluttet dig for, at du skal have en ny bærbar, også gælder det da bare om at købe en. Men det kunne godt være fornuftigt at tjekke med din kommende skole.

Held og lykke med handlen Smile

Hilsen Alexander

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Nu har jeg tjekket nogle Dell modeller, og holder mig nu til HP eller Lenovo.

Dell er ikke lige mig, ellers kan du jo altid sige; "Hvad sagde jeg" Smile

 

Alexander;

Engang kunne man lease bærbare af skolen, men den er de desværre stoppet med.

 

Tilmeldt 22. Apr 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft en af de der små 12" Acer bærebarer gennem min HTX tid, og den har jeg været meget glad for.

Frydede mig over at folk komme slæbende med en ekstra taske til deres bærbar, eller bare have bøvl med at have en stor bærbar med i skole. Når det hele kan gøres enkelt og nemt med en lille bærbar. Og så længe den kun er til skolebrug er den helt perfekt :)

Tilmeldt 17. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg underviser på en handelsskole og vil kraftigt anbefale at man ikke køber computer inden man starter på uddannelsen.

Vent til i er kommet i gang. Skolen kan have systemkrav/anbefalinger som det er klogt at følge.

Desuden er der mange skoler der har aftaler med leverandører der sikrer eleverne priser der er utolige (jeg tror faktisk at de sælger med tab for at vænne eleverne til deres produkt).

Allan

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Allan.

Hvilke krav kunne det evt være?
Tror lige jeg vil høre min kommende skole af så.

 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)