Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indhold på websites med Google AdSense

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er interesseret i, hvilke grundlæggende krav der er til indholdet af et website med annoncer fra Google.

Skal indholdet direkte have forbindelse til forbrug for at kunne skabe årsag og lyst hos brugerne til at klikke på annoncerne?
Skal man f.eks. gøre som Martin Thorborgs kone, der med www.kysseguiden.dk har lavet et website, hvor brugerens mål med deres besøg på siden direkte er at finde det rigtige tilbud. Disse tilbud findes bl.a. i annoncerne.

Hvad er de grundlæggende kriterier for at få brugerne til at klikke på annoncer fra Google?

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Relevans må vist siges at være det vigtigste ord..... Det er min holdning at man aldrig bør lave en hjemmeside ud fra annoncerne, kun omvendt. Ellers tager det lynhurtigt en drejning jeg i hvertfald ikke bryder mig om. Brugere skal nok selv finde ud af at klikke, hvis indhold og annoncering hænger sammen. Så find på et emne der interesserer dig og helst et par andre og så skal annoncekronerne nok komme.

Google skal nok selv finde ud af at komme med de relevante reklamer, selvom den er lidt forvirret i starten. Men den skrædersyer annoncerne både i forhold til brugeren og i forhold til siden de bliver vist på. Men det det kræver noget optimering at finde det rigtige sted for ens annoncestriber.

/Kasper

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

InspirationNow123:

Jeg er interesseret i, hvilke grundlæggende krav der er til indholdet af et website med annoncer fra Google.

Hvis du mener om Google stiller nogen krav, så er svaret vist nej. Jeg har i hvert fald Adsense på min helt almindelige blog som handler om alting og ingenting (og det gør annoncerne så også).

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender Googles krav til annoncerne.

Hvordan er din erfaring med annoncerne på bloggen?
Kan Google finde annocner, der passer til indholdet, og er der en tilstrækkelig stor interesse hos brugerne til, at du rent økonomisk opnår et godt resultat?

På forhånd tak.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke vanvittigt mange besøgende, så der er ikke den store økonomiske gevinst ved det for mit vedkommende. Ca. 10 $ om måneden får jeg ud af det, og det er der vist andre der gør langt bedre. ;-) Annoncerne passer egentlig meget godt til indholdet (overordnet set i hvert fald).

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har du gjort for at øge trafikken på websitet?
Hvor bevidst er du om annoncernes placering, farver m.m.? Hvad er dine erfaringer med disse forskellige muligheder?

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

InspirationNow123:

Hvad har du gjort for at øge trafikken på websitet?

Absolut ingenting. Det er ikke noget jeg har arbejdet bevidst med.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Styrken ved Adsense er netop relevansen og dens non-intruisive form. Derfor anbefaler jeg bestemt at du spiller på det, ved at lade annoncerne komplimentere dine sider og 'blive en del af dem', i stedet for at springe i øjnene og blive offer for bannerblindhed. Men der er sikkert andre der vil sige det modsatte, og de har sikkert andre erfaringer end mig. Sider og målgrupper er jo også forskellige.

Der findes læssevis af artikler, guide's, how-to's og endda tip & tricks fra Google selv, på nettet. Prøv evt. en søgning på: adsense optimization

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Mørup Søndergård:

Styrken ved Adsense er netop relevansen og dens non-intruisive form. Derfor anbefaler jeg bestemt at du spiller på det, ved at lade annoncerne komplimentere dine sider og 'blive en del af dem', i stedet for at springe i øjnene og blive offer for bannerblindhed. Men der er sikkert andre der vil sige det modsatte, og de har sikkert andre erfaringer end mig. Sider og målgrupper er jo også forskellige.



Hvilke placeringer vil generelt være bedst til det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)