Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af firma for at undgå topskat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tjener omkring 400.000 om året i det offentlige. Derudover har jeg mulighed for at arbejde privat ved siden af. Her kan jeg måske tjene omkring 100.000 årligt. Den private arbejdsgiver vil kunne indbetale pengene til mit firma. Mit spørgsmål er så om jeg kan undgå at betale topskat af de 100.000 ved at starte mit eget firma? 

Nogen der ved noget om dette?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette har været oppe før. Tror du får problemer med Skat hvis du kun har en kunde! Så vil de nok ikke godkende dig som virksomhed.

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kunne vælge at starte som et aps og så bruge virksomheden som opsparing - du skal således først betale skat i det øjeblik du trækker penge ud. Du kan evt lade firmaet betale så mange som muligt af dine private udgifter (f.eks. avis, telefon, internet) osv.

Mvh

Kasper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Dette har været oppe før. Tror du får problemer med Skat hvis du kun har en kunde! Så vil de nok ikke godkende dig som virksomhed.

Du kan sagtens kun have en kunde, men det er måden hvorpå det er sammensat, som er afgørende...

Ti emne starter, så spørg Henrik (klovn) for han kan reglerne helt til bunds!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan helt ærligt så forstår jeg ikke hvorfor det her spørgsmål bliver ved med at komme op. Du kan jo bare arbejde sort er princip du har gang i her? Eller sælge hash? At arbejde sort eller sælge stoffer er noget at det letteste du kan komme til, og hvis du kun gør det i et lille omfang er du nærmest 100% på ikke at blive taget. At oprette et firma, kun med det formål at betale mindre i skat er meget mere besværligt, du skal lave regnskab opgive moms, bliver ringet op af en masse sælgere fordi du er cvr registreret? Hvis du vil betale mindre i skat så flyt.

Der findes gråzoner når man har en virksomhed, fx når du køber en computer som du både bruger privat og til din virksomhed. Men kun at oprette en virksomhed for at betale mindre i skat, så foreslår jeg sort arbejde i stedet! Meget lettere, mindre chance for at blive tager også du skal ikke lige pludeslig have en revisor til at lave regnskab for dig. Og derudover så går jeg ud fra samvittigheden bliver lige dårlig af begge ting?

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du opretter et firma eller selskab, så din private arbejdsgiver kan betale penge til dette i stedet for dig kræver at du fremsender en faktura - med moms. Det betyder likviditetsforringelse for arbejdsgiveren og samtidig har du nogle arbejdstagerfordele, du siger farvel til (forsikringer, feriepenge m.m.). Men det kan der regnes på.

Du kan oprette et personligt firma eller ApS og lade pengene går ind dér, men SKAT vil sandsynligvis ikke godkende aftalen. Hvis du har afløst et lønnet arbejdsforhold med den ordning vil SKAT få en så kraftig formodning om at det er etableret for omgåelse af skattelovgivningen, at de underkender ordningen. Og SKAT er lidt emsig med det, så jeg vil afholde mig fra at gøre det.

Du kan "akut" nedsætte din skattebetaling ved enten at indskyde på en etableringskonto - specielt hvis du senere gerne vil være selvstændig. Du kan også indbetale på en ratepension.

Hilsen Jakob

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kroelle:
Derudover har jeg mulighed for at arbejde privat ved siden af.


Uf en masse gætteri i denne tråd. Der er ikke noget af det som teoretisk er forkert.

Udgangspunktet er at du ikke idag er startet med at arbejde  privat ved siden af. Der er ikke nogen der kan kan give dig et meningsfyldt svar med den information som du har givet.  Jeg er enig med alle andre i tråden om at her skal du træde varsom.

I nedenstående link er der en henvisning til SKAT's vejledning om  hvor vidt man er selvstændig erhvervsdrivende eller ej. Med dit eget kendskab til det private arbejde som du kan få og herunder indholdet af dette, kan du i linket måske selv afgøre hvilken kasse du falder ind i.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30530&newwindow=true

Du har også mulighed for måske at se, hvilke parametre du kan ændre på for at komme ud af lønmodtagerkassen når du laver en aftale om arbejde i det private.

Så afhængigt af hvad branche og betingelser du forhandler dig til rette om kan muligheden for en firmaløsning ikke afvises (selvom det umiddelbart virkser som op af bakke)

Henrik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)