Hej Søren.
Med 8 års erfaring indenfor wellness branchen, hvor jeg har arbejdet med både kosttilskud og naturlægemidler, så kan jeg med 100% sikkerhed sige, at I tager fejl. Om produktet skal sluges, sættes på huden eller tøjet, smøres på, proppes op bagi etc. ja, - så er det altså stadig produktet formål, og måden det bliver markedsført på, som er afgørende for produktets kategorisering i Danmark.
Ellers ville markedet jo gå amok! Så kunne jeg lancere nogle nye klistremærker i morgen, som kan få håret til at vokse ud og kurere kræft, hvis man har dem siddende på bagruden af sin bil! Og det er ligegyldigt, hvor meget dokumentation man har for sin påstand! Vil man anprise, at produktet kan forebygge, behandle eller helbrede sygdomme, så ER der tale om et lægemiddel.
Kig nu i bekendtgørelsen for lægemidler samt kosttilskud, så er I ikke i tvivl. Eller endnu bedre! Send denne tråd til lægemiddelstyrelsen for at få deres mening, for så kan jeg love dig for, at der bliver udskrevet bøder til højre og venstre.
Jeg er selv i network marketing, og det er irriterende at folk ikke kender reglerne, for det ødelægger hele branchen. Du ved selv, hvor meget vi arbejder for at højne branchens image, og en tur på forsiden af Ekstrabladet for ulovlig markedsføring af plastre trækker ikke i den rigtige retning! Jeg kan lige set det for mig "Pyramidespil lover guld og grønne skove med ulovlige plastre"!!!
Mentoring for free, som du er en del af, burde sætte sig grundigt ind i reglerne, for det spiller lige så stor en rolle for folks succes!
Med venlig hilsen.
Anders Petersen