Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt Hamborg / Århus

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej, 


Jeg får lige den tanke at det kan være at der er andre end os, der ofte har problemer med at find gode/billige fragter hjem fra Udlandet.


 Derfor forsøger jeg med denne tråd, som jeg håber kan give os et par gode kontakter til fragtfirmaer der henter gods omkring Hamborg og leverer I Århus eller længere mod nord. Eller evt. finde andre virksomheder der også importerer hvor man evt. vil kunne lave et samarbejde omkring det at få gods hentet hjem.


 Vi har mere eller mindre én fast afhentningsdag i Tyskland, (mandag/tirsdag) og vi skal have varerne her i Århus onsdag morgen / tidligt formiddag. – Noget der ikke altid er helt let, eller også bliver det meget dyrt.


 Har I nogle kontakter / Ideer ser jeg frem til at høre dem…


 mvh 


Bjarne Schou Andersen


www.plantetorvet.dk


Tlf: 86 57 75 57
 

Fax: 86 57 75 75

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa, aner jo ikke hvad du henter i Hamburg på ugentligt basis og det lyder som om du allerede er igang, men her et par forslag på vognmænd der helt sikkert kan give dig et tilbud:

Freja
Leman
Kurt Beier
Andreas Andresen
Schenker

Ved ikke om det var det du forespurgte, men disse vognmænd er halv/hel store og kan helt sikkert hjælpe dig.

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Nielsen & Sørensen er rimelig store i Tyskland, med cirka 700 lastbiler. Jeg ved at de kører jævnligt til Danmark og også nordjylland efter varer der skal til Tyskland - så hør om de ikke har nogle biler der sommetider kører uden last mod Danmark for at laste.
Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjarne

 

Der køres masser af tomme skibscontainere fra Hamburg til Århus.

De er møgdårligt betalt, så du kunne prøve at kontakte nogle af de firmaer der kører trucking. F.eks:

Tri Trail, Aalborg

Anco Trans, Århus

Era Transport, Odense

 

Du oplyser dog ikke om transporten skal være temperaturreguleret. Skal den det kan ovenstående firmaer ikke hjælpe dig. Jeg tror desuden du vil få svært ved at finde nogle "slagtilbud" da kølebiler i Hamburg bliver brugt til at køre frugt/grønt fra Hamburg/Bremerhaven til grønttorvet i København/Malmø og de store butikskæders ferskvareterminaler.

 

 

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej Alle,


 Tak for de mange svar, det har givet mig et par nye indgangsvinkler til at få vores gods hjem, som jeg vil arbejde videre med.


 Kunne jeg være lige så heldig at finde en kanon god og billig måde at få vores varer bragt ud til private i Danmark vil jeg være en lykkelig mand…


 Vi tales ved.


Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjarne

 

Du skriver at i skal have afhentet varerne i eller omkring Hamborg og bragt til eller omkring Århus? dvs det er ikke kun en fra A-B fragt, men også en slags kurer rute, når de kommer til Århus?

 

Hvormange har i?

 

Vi har firma i Flensborg, og over vejer at begynde selv at levere vores pakker i DK, derfor kunne det være fedt hvis vi kunne finde en masse som var interesseret i en sådan service fra Tyskland, omkring grænsen, og lidt længere syd på. Man kunne jo sagtens have en bil der kører rundt i det nordlige tyskland og samler der hele som skal sendes til danmark, på et centralt lager, hvorfra der så kan sendes ud fra. Jeg kunne forestille mig at jeres pakker/planter, er noget i plejer at give en god portion penge for at få bragt ud, hvis det er tunge, volumen eller "forsigtig" pakker. Måske man kunne lave en fælles service, så kunne vi alle spare en masse i sidste ende.

Disse ting kommer dog an på så mange ting, som fx antal, størrelse, og hvad i plejer at give for sådan en service(Så det kan regnes ud om det kan betale sig) endog ville i måske kunne udvide jeres forretning til større dele af landet.


Du kan evt. sende mig en PM, om hvormange pakker i sender, hvad i giver, er det volumen, tunge eller lignende.

Læg mærke til at vi slet ikke er i samme branche, da vi er i dæk og fælg branchen, så vi er ikke konkurrentere, og jeg tror at dækkene og fælgene er ligeglade med om der står planter ved siden af dem i varevognen/lastbilen ;-)

Mvh

Kim Sand Sørensen

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Kim,

 Jeg er mere end interesseret i at finde alternative muligheder for at få bragt vores varer ud. Vi handler med en række forskellige produkter til have-folket, heriblandt mange planter. Som udgangspunkt forsøger vi at pakke alt ned i papkasser, eller emballerer dem, så de kan klare forsendelserne.


 Mængden er en stor del af udfordringen, da vi har 4-6 mdr. hvor det er meget koncentreret og sender en del, resten af året er det relativt begrænset hvor meget der er.


  Men måske kunne kørsel med dæk og planter kombineres ret fornuftigt, da jeg kunne forestille mig at der flest forsendelser når folk skifter til sommer / vinterdæk… - Blot et gæt. Men disse tidspunkter ligger nok uden for vores højsæsoner.  Som er april/maj/juni – september/oktober/november.


 Kunderne er fordelt over hele landet, dog en del på Sjælland. – Kørslen kunne kombineres med hjemtransporter, samt evt. kørsel for nogle af de leverandører som normalt sender direkte til kunderne.


 Men du er meget velkommen til at ringe, 86 57 75 57, så  kan vi aftale nærmere. ….


 


Side 1 ud af 1 (7 indlæg)