Jeg savner lidt sparring... Der må være nogle iværksættere, der kan hjælpe, uden samtidig at ville sælge mig en helt masse løsninger... Jeg er ved at starte en mindre butik (forventer det bliver et halvtidsjob for mig) med salg af hobbyartikler til scrapbooking, smykkefremstilling, maling mm. Jeg starter også en webshop for at nå ud til flere kunder. Dog forventer jeg stadig at det bliver en "lille biks". Jeg har en webshop fra Golden Planet og regner med at bruge E-conomics som finanssystem. Jeg havde egentlig tænkt mig at købe et lille kasseapparat til butikken. Både webshop og butik skal modtage Dankort.
Der er lagerstyring i webshoppen, men der bliver jo lidt salg af de samme varer i butikken også. Har jeg bruger for integreret lagerstyring mellem de to systemer, eller er det "overkill"? Hvis varesalget i butikken skal trække på lageret, så skal jeg ikke bruge almindeligt lille kasseapparat, men istedet en API-løsning (hedder det ikke det?) - det må være overkill!? Måske kunne jeg oprette en "diverse kunde" til kontantsalg i E-conomics, så der blev træk på lageret. Eller kan man lave en lignende "diverse kunde" i webshoppen, som man kan køre sit butikssalg over.
Ville holde mig til et lagerstyring og så oprette webshoppen som kunde i murstensbiksen - så butikken bliver lager for webshoppen. Du kan selvfølgelig også køre det den anden vej rundt hvis webshoppen bliver det største.
Vær opmærksom på at det ikke er helt gratis at have PBS på kost så er det nødvendigt med Dankort begge steder = læs i murstensbiksen. Evt kan du jo bruge webmodulet som betalingsløsning. Man kan sagtens opdrage kunder til kontantbetaling. Specielt en butik af din type som vel stadig har stadie af "gårdbutik" når du nu siger deltids.
Systemer til dobbelt lagerstyring (butik + webshop) er dyre, og tvivler på at det er pengene værd i din situation. Du har standard varer, som du sikkert kan skaffe unlimited. Så følg Eulerts forslag, det er helt klart det bedste, "nemmeste" og billigste.