Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplanen er til UG, men banken stejler!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg er ganske sikker på, at jeg ikke er den første, som oplever problemer med banker, som sætter en stopper for drømmen om at lave noget stort i tider som disse.

Jeg har været ved omkring 10 forskellige banker for at få finansieret mit projekt, som - hvis man skal koge det ned - handler om brugen af fleksibel arbejdskraft fremfor fast. I en tid som denne, har virksomhederne meget fokus på, at omkostningsminimere, hvilket indebærer, at en supplering af fleksible medarbejdere er langt mere forsvarligt og hurtigt kan skæres fra igen i takt med ordretilgangen/-afgangen. Ved anvendelse af fleksible medarbejdere sparer de en masse omkostninger i downperioderne, som i sidste ende opvejer de ekstra omkostninger de har ved, at anvende fleksible medarbejderløsninger.

Banken kan sagtens se dette, men alligevel får jeg gang på gang nej. Det endda tiltrods for at det setup, som jeg havde stablet på benene absolut var økonomisk forsvarligt, da jeg havde sikret mig medarbejdere med den fornødne erfaring, det rigtige netværk og det nødvendige drive til fornuftige lønninger.

Samtidig havde vi et kontor på plads, som var gratis og uden indskud af depositum. Alt var klappet og klart til at sparke dørene ind for at gøre opmærksom på, at der var en ny og anderledes spiller på markedet.

Den eneste lille krølle på halen var, at jeg skulle have banken med. Efter utallige timer til møde med store som små banker, har jeg imidlertid måtte indse, at den pukkel nærmest er umulig at bestige.

Dette har nu resulteret i, at mit setup bid for bid er faldet fra hinanden, eftersom jeg ikke har kunne købe inventar, aflønne mine ansatte eller rykke ind i kontoret, som ellers var klar.

Jeg er af person meget stædig, hvilket gør at jeg stadig tror på projektet, men er lidt i vildrede omkring, hvordan jeg skal gribe projektet an fremadrettet.

Er ikke i tvivl om egne evner inden for branchen og som iværksætter, men uden mad og drikke, så duer helten ikke.

Er der nogen derude, som kan nikke genkende til min historie, og som eventuelt kan bidrage med forslag til, hvordan jeg kommer videre herfra, så tager jeg gladeligt imod disse?

Med venlig hilsen

 

En iværksætter  

 

     

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Op på hesten igen, og ned til banken.

Jeg har satme været til mange bank møder for at få noget igennem.

Og NEJ er ikk et svar for nogen der lever af at låne penge ud.

Jeg har det sådan lidt at det er nu du skal igang og ikke efter "krisen"

Ellers er AL-Bank. En god bank hvis du har styr på sagerne. 

Martin Grove
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre ikke der er nogen banker som låner penge ud for tiden, uden man selv kan stille en eller anden form for sikkerhed af værdi. Så har du eks ejerbolig med friværdi, skal denne indgå som sikkerhed for et lån. Du skal tro så meget på din ide, at du vil miste noget hvis det skulle gå galt.

Har du ikke noget at stille som sikkerhed, kan der være en mulighed i at lede efter en investor, som kan se potentiale i, at din virksomhed vil kunne give et afkast på sigt. Men her skal du som oftest af med en procentdel af virksomheden til investor.

Det var lige mine tanker... Håber du finder en løsning :·)

Mange hilsener Helle

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)