Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er det min tur :-S

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu blev det min tur. Med bange anelser bliver jeg nok også nødt til at spørge jer alle sammen om i vil give en konstruktiv vurdering af min hjemmeside.

Det jeg egentlig gerne vil vide er:

1. Forslag til at konvertere besøgende til salg
- jeg har ca. 3-400 besøgende dagligt, men der er langt færre salg. Min primære kilde til salg er stadigvæk nettet.

2. Brugervenlighed
- Er det naturligt at finde rundt på min side og få overblik over hvad jeg laver?

3. Interesse
- Er det interessant læsning, jeg har på siden? Er billederne sigende, omend stadig ikke nødvendigvis gode nok i kvaliteten?

4. Henvender jeg mig til den rigtige kundegruppe?
- Jeg forsøger at ramme bredt - de fleste virksomheder, der skal have udført skiltning af enhver art.

5. Professionalisme
- Virker siden troværdig? Som om jeg har styr på sagerne?

6. Bør jeg have priser på hjemmesiden?
- P.t. er jeg meget vægelsindet og har lidt priser her og der. Fordele/ulemper? Bliver jeg valgt fordi der er er priser eller fordi der ikke er priser?

Jeg er klar over et par optimeringer selv, som i ikke behøver at kigge efter:
- Mit firmanavn er et levn fra dengang jeg kørte firmaet som trykkeri. Nu er fokus på skilte, og jeg bør finde et nyt navn.
- Siden er ikke 100% valideringsklar på w3.org

Men kom med det! Jeg holder vejret!

På forhånd tak!

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med dig... Her kommer mine betragtninger :)

Det første jeg møder når jeg kommer ind på siden er forskellige skrifttyper. Dem med kontaktoplysninger, oprettelse af nyheder og så selve indholdet. Det er ihvertfald hvad mine aftenøjne ser :)

Derudover ser jeg NOGET knebent salgs og leveringsbetingelserne i bunden; skal de skjules, tænker jeg. Men når jeg så når til at ville læse indholdet og vælger at bruge piltasterne sker der intet. Man kan godt få idéen af at hjemmesiden ikker er "up-to-date" og ikke virker, hvis man ikke ved ret meget om den slags

Derudover synes jeg personligt priser er en nødvendighed. Størstedelen af søgninger er for at finde tilbud og informationer. Kan de finde disse hos dig uden at ringe eller skrive, er du det tættere på et salg :)

Det var lige hvad jeg kunne finde for nu. Skal nok sige til hvis jeg finder mere

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pbtryk.dk


Jeg har efterhånden brugt mange trykker, så jeg har en ide om hvad dine potentielle kunder leder efter. Så jeg vil tillade mig at give min uforbeholden mening :-)


med 300-400 besøgende om dagen har du gjort et eller andet rigtigt.


Man kan sige meget om dit farve valg og struktur.


Jeg er overbevist om at du ville kunne fordoble dine salg ved at sende MEGET mere klare signaler.
F.eks. dine var plakater, visitkort osv. er placeret i venstre hjørne, mens en masse tekst om tekninsk tingel tangel udgør en meget stor del, uden egentligt at fortælle andet end at du ved en masse om dit fag, hvilket er en selvfølgelighed. 

Hvis du f.eks. lave dit udemærkede skilt til hele forsiden, så ville du hurtigt kunne se et meget præsist mønster om hvor dine besøgende kigger hen, om det er  skilte eller visitkort. over til højre har du "seneste nyt" hvis jeg vil have nyheder går jeg ind på dr.dk ikke en skilte hjemmeside. Hvis du istedet udskiftede "seneste nyt" med et nyhedsbrev ville du på sigt have en anselig størrelse mulige kunder du kunne sendt gode tilbud til, Der er jo gratis reklame.

 

Det var så kort jeg kunne gøre det så sent på aften .

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak indtil videre til jer, der har svaret. Jeg har allerede gjort salgs- og leveringsbetingelser meget mere tydeligt. Det har aldrig været meningen at skjule dem. Er det bedre?

Jeg kigger på fonte senere.. Har indtil videre sørget for at der i alt andet end skiltet og logo kun er font-family: arial. Har det hjulpet?

Jeg har måske en tendens til at blive meget teknisk. Jeg elsker mine maskiner og alt, hvad de kan :-) Og det bør nok ikke skinne så voldsomt igennem på siden. Nogle konkrete eksempler, hvor jeg er for teknisk?

Den med piletasterne skal jeg lige hitte ud af.. Det ser ud til at det virker fint med piletaster, hvis man lige klikker i vinduet først. Men det skal naturligvis virke alligevel.

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dig, Crõll, når du skriver

Hvis du f.eks. lave dit udemærkede skilt til
hele forsiden, så ville du hurtigt kunne se et meget præsist mønster om
hvor dine besøgende kigger hen, om det er  skilte eller visitkort.



Mener du som en slags front-portal til siden?

Du skriver også at jeg bør erstatte mine nyheder med et nyhedsbrev. Jeg kan godt lide ideen. Siden med nyheder er der af flere årsager:
1. For at ikke-kunder kan se, at det ikke er en død side
2. For at google får en masse at indeksere (hvilket måske forklarer antallet af besøgende)

Nogle forslag til alternativer?

Andre, der har input omkring priser/ikke priser på hjemmesiden fra forskellige vinkler?

Og iøvrigt alt andet, der kan hjælpe mig til at besvare mine spørgsmål i øverste indlæg i denne tråd.

Tusinde tak indtil videre! Alt bliver modtaget med kyshånd!

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Kunne egentlig også godt tænke mig (hvis det ikke er for meget at bede om) en eller anden form for sammenligning med de øvrige skiltefolks hjemmesider rundt omkring på nettet. Jeg stirrer mig nemlig nok selv blind... Formålet er altså for mig at opnå en eller anden form for "edge", der adskiller mig fra de andre - noget der er voldsomt anderledes.

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pbtryk.dk

 

Først og fremmest, så må jeg sige, at der altid vil være langt flere besøgende end salg. Det er der ikke noget at gøre ved, men du kan lave hjemmesiden, således at du giver kunderne lyst til at købe hos dig.

 

Med henblik på brugervenlighed, så er frames ikke det bedste, så hvis jeg var dig ville jeg lave det om. Se om ikke du kan skrive så lidt tekst at kunderne ikke skal scrolle ned. Men det er rimelig let at finde rundt på din hjemmeside.

 

Når du snakker om pris, så er jeg af den opfattelse, at det er skønnest at kunne se priser, da det altid er besværligt at skulle kontakte leverandøren for at få tilbud.

 

Held og lykke med projektet

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej PB

 

Jeg ville også lave din hjemmeside om, der er mange gode grunde til det:

 


  1. Validering (som du selv ved)

  2. Mere modrne design

  3. Google venligt


Da du selv siger det er hovedsageligt fra nettet du får dine kunder.

 

Det behøver ikke koste en bondegård at lave siden om.

 

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Så fik jeg tid til at læse de seneste kommentarer:

Rikke: Jeg bruger principielt ikke frames, men <div>. Ved ikke om det har nogen betydning for dit feedback. Jeg kan godt følge ideen om at man ikke skal scrolle for meget på en hjemmeside. Måske er der dog grund til det i enkelte tilfælde. Andre, der har lidt input om dette emne?

Peter: "Mere moderne design" - kan du uddybe det lidt? Jeg er altid åben for ideer til design, så længe det ikke omhandler flash og i det hele taget lyd og bevægelse. Det er en personlig avertion :-) Det må heller ikke ligne de andre mainstream-sider, der findes på nettet, altså en flok "jeg-vil-gerne-være-webdesigner-og-har-fundet-et-fedt-design-som-alle-andre-bruger-som-jeg-fremover-holder-mig-til"-sider. Det må stadig gerne virke lidt "hjemmelavet" - forstår i hvad jeg mener?

Jeg vil stadig gerne have besvaret de indledende spørgsmål, måske på et mere overordnet plan. Eks. "Jeg føler mig ikke tryg ved at surfe ind på siden, jeg kan ikke helt sige hvorfor" ville være tilstrækkeligt. Jeg håber dog naturligvis på at det ikke er tilfældet :-P

/Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :
 

 

Jeg mangler priser?

 

Jeg syntes de er vigtigt - Hvad skal jeg eksempelvis give for en bøjet plade med folie tryk - samt reklame på bilen?

 

Der ud over vil jeg gerne stå frem og sige noget posiktivt - din side virker pæn og overskuelig om end farven er lidt dyster - men det er jo en smagssag

 

Derud over er der i højre side en rubrik med links

 

Ligemeget hvad link man klikker på ender man samme sted - nemlig ved en artikel om print haløj?

Den har vel ikke rigtigt noget at gøre der? med mindre du vil have en portal for branche folk?`

 

Der ud over er der et link der heder noget med "Sommerferie" og det lyder da hygeligt - men jeg kan ikke se hvad det har med rebatter at gøre

 

Endelig nede i bunden af den side er der et afsnit om Visitkort - Den er vel bare gået forkert ik´?

 

 

Tilgengæld er det udemærket med med afsnittet Hjælp os - Dog kunne du godt flette ind at det er for at forbedre servicen for den enkelte kunde

 

Og smide den ud et mere synligt sted så folk kan se et i gør noget for at højne servic nivuet

 

Kort sagt.:

 

Du har en pæn og vel ordnet side - Men hvis du har tid en dag er der jo altid lidt der kan laves om (Det er der jo altid)

 

 

Håber du kan bruge det  

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Flyttemand,

Tak for dine ord. Med hensyn til priser, så er denne tråd bl.a. med til at få mig til at finde ud af om jeg skal have dem på eller ej. Indtil videre ser det ud til at jeg bør have priser på siden. Men... I min branche er det dog ikke helt nemt. Lidt ligesom at tage til mekanikeren og sige: "Min bil er i stykker, hvad koster det at få den repareret?"

Der er enkelte opgaver, som kan prissættes efter listepriser, og disse vil jeg (som reaktion på denne tråd) tilføje hurtigst muligt. Men priser på eks. "plader m. buk" kan kun fremstå som eksempelpris, idet mine kunder bestiller plader m. buk i alle mulige størrelser og med mere eller mindre komplicerede udformninger. Så... Standardsortimentet kan prissættes.

Farven på siden er blevet til i panik :-) Jeg ville gerne have himmel og jord på siden, men da jeg gjorde himlen lysere, syntes jeg at det så lidt "poppet" ud. Men du har ret. Jeg bør nok lege lidt mere med de farver.

Højresiden med nyheder - som linker til samme side - er egentlig en doven beslutning fra min side. Nyhedssiden blev i sin tid ikke lavet som en side, hvor man kunne hoppe til en bestemt nyhed. Jeg ved, at det ikke er svært at lave, men da jeg lavede det, så var det for tidskrævende. Derfor dette lille hack. Men lidt afhængig af om der i fremtiden skal være "seneste nyt" på forsiden eller ej, så vil der blive kigget på de links.

"Endelig nede i bunden af den side er der et afsnit om Visitkort - Den er vel bare gået forkert ik´?" - jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener? Er det på nyhedssiden? For så er det reelt ikke en fejl. Men hvor henne på siden er det?

Afsnittet "Hjælp os" har i 1 måned været på forsiden, og jeg har i den tid indsamlet lidt information. De fleste besøgende kommer fra Google og er inde på siden for "at kigge lidt rundt". Jeg havde egentlig håbet at der var flere, der havde lidt mere målrettede formål. Men idet afsnittet er en "nyhed", så figurerer den stadig i listen - og der er stadig mulighed for dem, der gerne vil, at udfylde det korte spørgeskema. Men jeg synes, at efter en måned, så vil jeg ikke bugge folk mere med det, når de for første gang kommer ind på siden.

Faktisk er spørgeskemaet egentlig grunden til at jeg oprettede denne tråd.

Tak, fordi du fortæller, at du kan lide min side generelt.

Og tak til alle, der har brugt tid på at hjælpe mig indtil videre. Jeg vil naturligvis meget gerne have endnu mere hjælp.

/Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)