Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Indien

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har besluttet at tage til Indien og købe nogle varer med hjem til videresalg. Jeg har i første omgang tænkt : tøj, brugskunst, textiler. Alt købt fra marked. Jeg har stedet hvor jeg vil handle og jeg har også ganske få kontakter, men ved ikke om de "kan bruges" p.g.a. sprogbarrieren/kulturforskellen

På samme besøg vil jeg prøve at få nogle kontakter op at stå. Finde en privat eller lille systue og få syet noget tøj fra, finde en mellemmand. Hvad med hjemtransport??

I den firbindelse har jeg nogle spørgsmål. Har nogen på Amino erfaring med dette??

Fra København
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ka da godt komme med nogle gode råd....

Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Jonas!!

 

Tusinde tak, det må du meget gerne.

 

Har du evt. et telefonnummer jeg kan ringe til dig på. Hvis du ikke ønsker det frem her er min mailsdresse:

Aabye@adr.dk

Mvh

Anette

Fra Nyborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

ved ikke om du er kommer længere eller stadig har brug for hjælp.

Jeg får selv produceret varer ude i Indien - delvist direkte og delvist gennem buying agent i Indien. Det er varer indenfor interiør, tekstiler og brugskunst. Er der noget specifikt du søger kan jeg prøve at hjælpe dig videre.

Selve import og hjemtransport er ingen problem.

Mail mig evt. på hkramer@mail.dk hvis du vil vide mere og evt. uddyb hvad det specifikt er du søger.

Henrik 

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Prøv Imagè Clothing & Creations, de har nemlig egen tøjfabrik i Indien og kontor på Østerbro. Du kan læse mere på www.image-cnc.com , håber det kan hjælpe.

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anetteaa

Der er sket meget mht export fra Indien, hvor der nu er indført en lovgivning der pålægger alle firmaer at exporterer, for det beløb som det har fået overført. Dette sikre at du får afsendt dine vare med ikke at de er som forvented og bestilt.

Der er mange gode og ærlige exportører som du nemt kan samarbejde med, men som andre har nævnt kan en agent helt sikkert hjælpe dig med priser. Du skal være forsigtig både med de leverandør du arbejder med, et af de kendt problemer med agenter (jeg er selv agent) er at disse helst bruger producenter du kender og stoler på. Hvilket gør at du måske ikke får de ting kunne være bedst for din forretning.

Hvis du bruger en agent, sikre dig at det er dig som vælger, som sammensætter kollektionen, at der fra agenter kommer billed dokumentation at varerne før de afsendes, agenter laver også fejl. Hvad du skal være yderligt opmærksom på er den hårfine balance mellen pris og kvalitet, presses producenten for hårdt går det ud over dine produkters kvalitet.

Den største varsel, jeg rejser mig og går, spilder ikke et sekundt til, det samme gør min indiske venner og bekendt er hvis sælgeren siger; I am a man off god, you can trust me!  Husk det, flygt!

 

Hilsen Michael

Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Kan du også komme med et par gode råd til mig? :o)

Kan du ikke skrive til mig på tanjahg@gmail.com

Jeg tænker at få produceret mine egne ideer, evt. i Indien.

Hilsen

 

Tanja

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Tanja

Er det tekstil du ønsker at producere? Så kender jeg et firma på Østerbro der kan hjælpe dig. De har egen produktion af tekstil i udlandet og de er også god til at rådgive.

Mvh
Dani

 

Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Gallardo:

 

Hej Tanja

Er det tekstil du ønsker at producere? Så kender jeg et firma på Østerbro der kan hjælpe dig. De har egen produktion af tekstil i udlandet og de er også god til at rådgive.

Mvh
Dani

 

 Hej Dani

Det er ikke tøj, men det er bl.a. nogle Puder og uroer lavet af stof .... - du må meget gerne give mig et link eller telefonnummer :o)

Min mail er: tanjahg@gmail.com

Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

 

Jeg faldt lige over dit indlæg. er du stadig aktiv med at importere/producere i Indien? Jeg kunne godt bruge lidt informationer vedr. buying agents i Delhi.

 

Glæder mig til at høre fra dig

lene

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)