Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Limited Company

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Aug 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette er min foerste traad her paa Amino, - og jeg starter med at sige undskyld for mit engelske key-board. Det er frustrerende og jeg har bestilt et dansk !

 

Et spoergsmaal angaaende Limited Company i UK.

 

Jeg er pt. bosiddende i London hvor jeg har mit eget Limited Company. Selv er jeg Director, min kone Secretary. Denne konstellation er mere eller mindre standard herovre.

 

Vi er ikke begyndt at "trade" endnu, men forventer start omkring oktober 2006.

 

Hvis jeg oenskede at flytte hjem til DK i foraaret 2007, hvordan skal jeg saa forholde mig? Kan jeg staa som ejer af et Limited Company, som Director af samme, - og saa med bopael i DK?

 

Hvor betaler jeg skat?

 

Vil det vaere nemmere at beholde bopael i England, og saa bare "feriere" i DK?

 

Kender ikke reglerne (har forsoegt at soege oplysning, men denne er meget varieret) saa jeg haaber paa et par kloge hoveder herinde ...

 

Mvh. R Knudsen



Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Generalt så syntes jeg du skulle spørge en dansk revisor hvad skatte konsekvensen er.

 

Af egen erfaring kan jeg sige, at jeg betaler skat i DK for det selskab jeg har i England, da hoved aktiviterne udgår fra Danmark og ikke fra UK.

 

Men jeg ved også at der er rigtig mange forskællige modeller man kan benytte sig af.

 

England har nogle fantastiske skatte regler og hvis du befinder dig godt der, ville jeg ikke 1 sek. tænke på

at flytte tilbage til DK igen.

 

Det er bare min mening.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)