Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor "smarte" er Google''s algoritmer?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du som "Fotograf i københavn" Koncentrere dig om følgende i nævnte rækkefølge:

- Tag nogle rigtige gode billeder som kunderne er rigtig tilfredsse med til den rigtige pris
- Lav et godt web site, med rigtig meget relevant indhold og mange gode kommenterede billeder
- Sørge for at web sitet er optimeret. Ikke alt det avancerede stuff, bare ganske almindelig husmands SEO

Så vil du se at dit site stille og roligt kravler op ad listerne med stabile og blivende placeringer. Nu er konkurrencen lige på det område nok ikke så voldsomt som andre markeder. Mit råd er at du koncentrerer dig om dig selv og det du kan, så skal google nok følge med. Hvis du leverer et godt produkt så behøver du ikke lave "fusk"

Hvordan googles algoritme i virkelig fungerer ved sikkert kun google. Jeg forestiller mig i virkeligheden at der er tale om flere forskellige algoritmer der er i spild.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
> Årsag: Når jeg tilmelder mit site til google, skal jeg acceptere deres betingelser om ikke at spamme mine sider.

Jeg har ikke tilmeldt min egen eller unders websites til Google, eller nogle andre algoritmiske søgemaskiner for den sags skyld, siden 2000. Det indgår simpelt hen ikke en god søgemaskineoptimeringsstrategi. Overhovedet ikke!

Og Lasse, jo, du finder lige præcis svar på det denne tråd handler om i mit blogindlæg - men det er naturligvis lettere bare at brokke sig frem for at sætte sig ind i tingene :)

Jeg fatter ikke hvorfor forargelsen over søgemaskineoptimering er så stor, når man samtidig ser på hvor langt de samme mennesker og virksomheder er villige til at gå i alle mullighe andre sammenhæng. For os, som marketingfolk, handler det om at konkurre (normalt inden for lovens rammer) - for søgemaskiner handler det om noget helt andet, nemlig at opbygge en god søgemaskine. Søgemaskinernes guidelines er således på ingen måde et særligt godt fundament for udviklingen af effektive markedsføringsstrategier - de er angivet for at gøre det lettere for Google at løse deres opgaver, ikke vores. Og der er helt op til dig selv om du vil overholde disse guidelines eller ej, og hvilke former for risici du kan leve med på de domæner du har.

Spamrapportering skal I have held og lykke med :)
Et lille tip: Det virker ikke - men som sagt, hvis I vil spille tiden på det, så er I helt velkomne hehe
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-08-2006 21:15:40 Forfatter: Mikkel deMib > Årsag: Når jeg tilmelder mit site til google, skal jeg acceptere deres betingelser om ikke at spamme mine sider.

Og Lasse, jo, du finder lige præcis svar på det denne tråd handler om i mit blogindlæg - men det er naturligvis lettere bare at brokke sig frem for at sætte sig ind i tingene :)

Jeg fatter ikke hvorfor forargelsen over søgemaskineoptimering er så stor, når man samtidig ser på hvor langt de samme mennesker og virksomheder er villige til at gå i alle mullighe andre sammenhæng. For os, som marketingfolk, handler det om at konkurre (normalt inden for lovens rammer) - for søgemaskiner handler det om noget helt andet, nemlig at opbygge en god søgemaskine. Søgemaskinernes guidelines er således på ingen måde et særligt godt fundament for udviklingen af effektive markedsføringsstrategier - de er angivet for at gøre det lettere for Google at løse deres opgaver, ikke vores. Og der er helt op til dig selv om du vil overholde disse guidelines eller ej, og hvilke former for risici du kan leve med på de domæner du har.

Spamrapportering skal I have held og lykke med :)
Et lille tip: Det virker ikke - men som sagt, hvis I vil spille tiden på det, så er I helt velkomne hehe


For the record:

1. Jeg brokker mig ikke. Jeg undrede mig over, at noget så åbenlyst ikke fanges af Googles robotter/algoritmer.


2. "Snyd" i forbindelse med søgemaskineoptimering kan på ingen måde få mit pis i kog eller forarge mig. Gjorde jeg det, ville mit pis koge dagligt grundet mine konkurrenters kiksede landingpages (dem om det).

Du læser lige lovlig meget mellem linierne. :)

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)