Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

binært system

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået en mulighed for at vær med i starten af et nyt mlm koncept i Danmark, men det køre med et binært system.

Jeg har tidligere arbejdet med mlm, men et andet system (det  gamle)

På parpiret ser det umidelbart godt ud, men jeg er usikker på om det virker i længden.

Er der nogen der har erfaringer med dette system

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kender ikke aktivt til det binære system, men ved det har været problematisk for nogle og succefuldt for andre. MEN det allervigtigste for succes på lang sigt, er at du har en god fornemmelse, og muligheder for at undersøge virksomheden bag, således at du ikke risikerer, at stå med "håret i postkassen" fordi du har opbygget et godt netværk, og så er der ikke finansiel råderum hos firmaet, således at de kan udvikle nye produkter, kan levere, udbetale provision etc.

OG ikke mindst så er MLM ikke en bedre forretning, end de produkter du har, dermed mener jeg at du skal kunne se et marked for produkterne, både hvad angår efterspørgsel og pris. Er det et produkt som ligger i "blue ocean" er det nummer et (altså uden konkurrence) - hvis det ligger i "Red ocean" - er det parametre som pris og kvalitet og tilgængelig der er interessant.

Håber du kan bruge dette til noget.

Held og lykke - og husk at kigge dig godt for, hvis det gælder din fremtid......

 

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Korntved:

. Er det et produkt som ligger i "blue ocean" er det nummer et (altså uden konkurrence) - hvis det ligger i "Red ocean" - er det parametre som pris og kvalitet og tilgængelig der er interessant.

Den forklaring har lige godt ikke hørt før ;-) - Har du nogle referencer til et sted, bog, websted der bruger de to termer til at vurdere en forretning - og hvorfor er farverne ikke byttet om... ;-)

Blot lige en betragtning - spørgsmålet gik på om brugere på Amino har erfaringer med "binære bonusplaner" - og det er der da. Nu har jeg altid været tilhænger af Uni-level planer, da de på alle måder er med til at definere hvem der laver noget - og ikke laver noget - sagt med andre ord: Avancementer m.m. sker hos de der laver noget - og i sjældnere tilfælde hos de der er "heldige".

Binære planer har altid være som at vifte en rød klud for mig - men har studeret bestemt planer nærmere - og gjort mig nogle erfaringer, hvor jeg klart kan se nogle fordele i forhold til at skabe/bygge noget hurtigt - rent teknisk bygger man forretningen smallere, men tilgengæld vil langt flere få en fordel af placements - det fritager dog på ingen måde nogen fra at lave noget - men omvendt får man del i meget mere forretning - og rent uplinemæssigt, får man langt, langt flere at spille på i forhold til support med bygge forretning, herunder "en til at holde i hånden" på events, 2-1 osv.

Når dette så er sagt, så gælder due dilligence som altid: Hvem er selskabet, hvor er de fra, hvad gør produktlinien anderledes/unik, hvordan er konkurrencen, hvor gammelt er selskabet (den gyldne 2-4 års regel), hvad er udsigterne for mit eget marked/nærmarkeder, hvad er selskabets likviditet/evne til at udvide og ekspandere?

Lasse

 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Definitionen (Forkortet udgave)

 "Blue and red ocean" har jeg fra et møde hvor Jørgen Mads Clausen fra Danfoss, fortalte om "Innovation Opportunities" - og jo farverne er rigtige:

Blue Ocean er et hav hvor du er alene på "markedet med et nyt produkt"  (Alene om fiskene/kunderne).

Red Ocean er hvor du har en fiskestime (kunder) - og når der kommer en "haj" og laver vandet rødt, tiltrækker det straks andre hajer. Man er derfor ikke længere alene om fiskene, man skal nu konkurrere med flere "hajer".

Du kan læse MEGET mere her : http://www.blueoceanstrategy.com/

Lillian

 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. May 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hjulben.

Dit spørgsmål er meget vigtigt. Og "Krop"-umuligt at svare generelt på. Og med generelt mener jeg; Du kan tjene penge i stort set alle binære systemer, men mange faktorer spiller ind.

Inden jeg bliver mere specifik omkring de afgørende faktorer er det nok på sin plads lige, kort oge MEGET generelt, at forklare den væsentligste forskel på lineære og binære systemer.

I både lineære og binære systemer anvendes flere afregningsformer:

Avance ved salg af produkter til fuld pris.

Avance ved salg til såkaldte preferred costumers, der har et "Indkøbsnummer" og handler direkte ved selskabet uden at du har nogen form for involvering i, eller besvær med salget.

Forskelsbonus, som udregnes forskelligt fra selskab til selskab, men som typisk er forskellen mellem dit eget bonusniveau og din forhandlers. Forskelsbonus udregnes typisk fra første til femte led i dn organisation. Hos enkelte flere led ned og med varierende satser.

Totalbonusser, der udregnes af hele eller dele af selskabets omsætning er typisk det, der kommer til udtryk i de store checks på scenerne rundt omkring i Verden. Disse checks kommer man ikke sovende til i NOGET firma. Det kræver totalt overblik, strategi, disciplin og skakspil både kort og langsigtet at komme i betragtning til disse checks.

Incentives (Gulerødder). Typisk beløb, der udbetales for opnåelse af en vis salgsvolumen i en periode. Disse kan være engangsbeløb eller mindre beløb, der udbetales løbende. F.eks. til ny bil, båd, sommerhus ell. lignende. Ved løbende udbetalinger er der ofte krav til en vedvarende præstation for at få beløbene udbetalt. Så de KAN være "Tve-æggede sværd" og man bør i de fleste selskaber tænke sig godt om inden man bruger pengene "Forlods".

Incentives kan også være luksusting, som selskabet bestemmer helt og holdent art og karaktér af. F.eks. en bil af det og det mærke for den og den præstation. Eller et Rolexur, kursusrejser, luksusrejser, ..eller... Alt sammen ting, der kan bruges i den videre hvervning af nye forhandlere og til ansporing af de eksisterende.

***

I et lineært system kan du typisk, enten fra starten eller hen ad vejen, erhverve retten til at lægge så mange af dine nye forhandlere i dit første led under dig, som du ønsker. Du må også gerne placere dine nye forhandlere under andre af dine forhandlere (LIDT smart hvis du bor i Grenå og får en ny i Lyngby at kunne lægge den ny  under din bedste mand (m/k) i på Sjælland). Du får i lineære systemer betaling for hele din "Front" (alle de der ligger i dit første led) og varierende fra selskab til selskab også af dit 2det, 3die, 4de o.s.v. Generelt: Af hele bredden og en vis dybde.

For at sætte navne på nogle af de største spillere i Verden så er Herbalife og Forever Living Products LINEÆRE systemer. (Undskyld til ALLE de, der ikke er nævnt, :) )

***

I det binære system vil du typisk kun kunne have 2 personer i dit første led under dig. Under disse to kan så både du selv, dine uplines og dine to førsteledsforhandlere placere nye forhandlere. I både lineære og binære systemer får du fortjeneste af alt varesalg et vist antal led ned, i binære systemer typisk af hele organisationen. Bonusmæssigt er det dog ganske anderledes. Du får i det binære system BONUS af dit MINDSTE "Ben". Om det er fair eller ikke vil jeg ikke begynde at spekulere over her. Men TYPISK vil det være sådan at du får et større engangsbeløb for at sætte nye igang i et binært system. Dette engangsbeløb er, som regel, en procentsats af det, som en startpakke eller førstegangskøbet er. Her til kan komme (Og igen oftest i de binære systemer) et tillæg for størrelsen af den nye forhandlers førstegangskøb.

***

Det siger de om hinanden:

Den lineære forhandler vil sige om det binære system: Det er ikke fair at du får bonus af dit MINDSTE ben. Det er mere moralsk rigtigt at jeg ikke får så meget for at tegne nye op. Til gengæld får jeg på den lange bane typisk en højere forskelsbonus, så det er via VARESALGET i min organisation, at jeg skaber både mine forhandleres og min egen indtægt.

Den binære forhandler vil sige om det lineære system: Det er ved at være tvunget til at tænke og arbejde i dybden hele tiden at den stærke vækst skabes. Så livet er for kort til at skulle vente på at nogle få i min organisation finder ud af at vokse. Det binære giver mig kontrol, højere afregning for at bringe denne vækst og flere konkurrencer og incentives. Bonusklasser er der også flere af. Systemet tiltaler mig mest fordi der er KRAV om vækst for at kunne beholde niveau/status/titel/incentives o.s.v.  Det lineære er bare for LANGSOMT og kun at skulle have forskelsbonus 3 eller 5 led ned er for tarveligt.

***

Så, Hjulben: Hvis du ikke har været i MLM før så er mit bedste råd:

Betragt dig selv, som nybagt franchisetager. Du skal sikkert ikke lægge de store penge i varelager eller licens, typisk mellem 3 til 12.000 og det er jo ikke mange penge for virksomhedsstart. Til gengæld skal du være opmærksom på om de ting, som selskabet skal forsyne dig med er på plads.

Produktet: Kan det sælges. Gensælges. Er det lovligt i DK /EU. Kan det sælges uden f.eks. medicinske påstande og anprisninger. Er al jura og godkendelser på plads. Produktionssikkerhed. Leveringssikkerhed. Lager. Logistik. Markedsføringsmaterialer o.s.v.

Forretningsmåden / Marketingplanen: Er den forenelig med Dansk tankegang og jura.

Overordnet skal du, når du har sovet på, og gennemtænkt alle de flotte lovende beskrivelser, kunne se dig selv slide med det her koncept og vareudvalg resten af livet. Du skal kunne se dig selv gå helhjertet ind i det og være villig til at ofre både masser af penge i starten, og AL din fritid i en årerække. UANSET hvilket system du vælger.

Mange vil sige til dig at "Hos os kan du starte for under kr. xxx og skal kun jobbe xxx timer om ugen og du er allerede, så godt som, millionær. Ja. De fleste steder er du igang for under 5.000 men kommer ikke videre uden flere investeringer hen ad vejen. "Earn as you learn" siger andre. Tjen penge medens du lærer. Den er god nok, men nogle gange kræver de store ryk at du investerer. I rejser. I messedeltagelse. I hjemmesideprojekter. I store arrangementer for at hverve nye forhandlere. Konkurrencer for din organisation, Lokale extravaganza´s o.s.v. Alt sammen noget, som ikke lige står på side 3 i marketingplanen, men udgifter, der KOMMER og som SKAL til hvis din omsætning og indtægt skal skille sig ud fra alle de andre forhandleres. Uanset om du vælger det ene eller det andet system.

I bund og grund skal du nok vælge det system, som TILTALER dig mest. For så kan du have hjertet med. Og DET er den halve forretning. Hovedet og fødderne udgør den anden halvdel.

 

God jagt.

 

Per Vedby

Du er velkommen til at give mig et ring hvis du har specifikke spørgsmål til din nye marketingplan.

 

Har du lyst til at sparke røv ?

http://jobbetfordig.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)