Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterunderskud og skat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min søn har et Interessentskab med en makker, men er kommet galt af sted med et projekt, som har givet et stort underskud.

Hvis jeg nu ville hjælpe sønnen i denne situation, er der så nogen mulighed for, at jeg kunne overtage/erhverve en del af virksomheden og til gengæld få skattefradrag for underskuddet modregnet i min lønindtægt og så afregne aftale en afdragelsesordning med sønnen?

CNielsen 

 

 

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Send en PB til ham der hedder Klovn herinde (Henrik), for han kan med garanti guide dig...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

CNielsen:
og til gengæld få skattefradrag for underskuddet modregnet i min lønindtægt

Hej CNielsen,

Du kan desværre ikke overtage din søns gæld for tidligere skatteår, idet jeg formoder at det I/S han er en del af er personligt ejet af ham.  Hans underskud fortabes ikke og han kan bruge det  til modregning i den indkomst han må få fremover.

Uagtet at det er meget prisværdigt, at du som forældre vil hjælpe ham i forbindelse med projektet bør du kraftigt overveje måden. Hvad er fremtidsudsigterne for projektet? Vil der komme en indkomst fremover? Hvis du træder ind i I/S -enten ved at købe en del eller overtage din søns andel vil du komme til at hæfte solidarisk for al gæld i I/S - og dermed i værste fald også for din søns partners del.

Hvis du vil hjælpe din søn var det måske en ide at låne ham pengene i stedet for at involvere dig direkte.

Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)