Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google i udlandet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Når man bruger Google, så kan man vælge mellem at se resultater fra hele verden, på det sprog man vælger eller fra et bestemt land. Hvordan finder Google ud af fra hvilket land ens website er fra?
Hvis man søger i Holland efter spam filter, så finder man SPAMfighter som resultat nummer 2 på de verden og sprog, men ikke hvis man vil se sider fra Holland og SPAMfighter har en 100% hollandsk side.
Er det IP adresse på server etc?

Dbh Martin
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er den pågældende ISP''s placering der bestemmer hvor google antager serveren er placeret. Denne antagelse er jo selvfølgelig også 100% korrekt, problemet er bare hvis en side er skrevet på hollandsk, men serveren er placeret i Danmark.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo da, men en af vores amerikanske konkurrenter bliver vist.
Hvor meget af vores website skal mon ligge i Holland før vi kan vises der?

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er 3 filtreringer:

1) Globale sider
2) Sider fra XX land
3) Sider på XX sprog

Det er kun for 2'erens vedkommende at I har et problem, for her er det spørgsmålet om hvor siden kommer fra - hvor den er placeret.

Det er dog ikke helt korrekt at det udelukkende er serveens IP-adresse der tæller, det er i høj grad også links. Hvis en meget stor del af jeres links kommer fra andre sites placeret i Holland, så kan der rettes op på det. Det kan også klares med en gang DNS-cloaking - men det er lidt i den tungere ende :)



Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er ved at købe servere i en masse lande, hvor vi vil hoste vores website så de bliver hurtigere. I Mexico har vi f.eks. et lag på 4 sekunder. Hjælper det?

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
I forhold til Holland, så nej, der vil det ikke hjælpe at placere serverne i Mexico. Misforstår jeg spørgsmålet?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-08-2006 21:52:24 Forfatter: Mikkel deMib I forhold til Holland, så nej, der vil det ikke hjælpe at placere serverne i Mexico. Misforstår jeg spørgsmålet?


Vi køber også en server i Holland, vil vi så komme frem på en søgning på Hollandske websider?
Mexico var bare et ekspempel på hvorfor vi er ved at købe serverne.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre der er rigtig mange links fra sites udenfor Holland skulle det absolut hjælpe med en server i Holland


Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
hej Martin,

 

Godt nok et lille tillægsspørgsmål ;-)

 

jeg kan se i kører med en hovedside hvor i så har forskellige sprog på. Da jeg selv er ved at køre et af mine firmaer ud til hele europa står jeg med valget om at have det hele på en side med samme navn (og evt. .com endelse, som der automatisk sender brugerne videre til det land man kan se de kommer fra - eller vælge et flag) eller at have det samme site (med forskellige sprog) på de forskellige lands domæner vi vil sælge til.

 

hvorfor har i valgt denne løsning? er det ikke sværere at få gode resultater ved google ved f.eks. dem som bare vælger "søg kun danske sider" eller er det lige meget?

 

Mikkel må da også gerne svare ;-)

 

 

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)