kan man egentlig oprette en erhvervs NEM-konto før man har ansøgt om cvr- nummer? og kan man efter man har sendt ansøgning rette i ens oplysninger. jeg er lidt på bar bund mht opdeling af mit firma hvad angår lønsumafgift og moms? når jeg opretter firma- ska jeg undlade mos i første omgang? eller? |
Du behøver ikke at have en bankkonto før du kan få et CVR-nummer.
De fleste banker opretter kontoen på baggrund af CVR-nummeret, så set i lyset af det, så kan få CVR-nummeret først og så efterfølgende bankkontoen.
Hvis du gør det omvendt, så gør banken det, at de opretter kontoen i firmaets navn tilføljet "under stiftelse" indtil de har fået CVR-nummeret af dig.
Du kan sagtens ændre i dine registreringsoplysninger når der er brug for det. I dag kan man oven i købet gå ind online og ændre de fleste af tingene direkte hos Erhvervs & Selskabsstyrelsen eller SKAT (afhængigt af hvad det er der skal ændres). De fleste virksomheder oplever at skulle ind og ændre noget på et eller andet tidspunkt. Det kan være noget så banalt som at virksomheden har flyttet adresse, men det kan også være sådan at der ansat folk, virksomheden er begyndt at importere eller eksportere varer eller lignende.
Der er meget skriven frem og tilbage om man skal lade sig momsregistrere eller ej fra starten af. Prøv bare at søge på det herinde på Amino.
Du behøver ikke at lade dig momsregistrere, med mindre du omsætter over 50.000 kr. om året. Men du kan godt lade dig momsregistrere også selvom du kun omsætter for en flad 5''er på et helt år. Det koster dig ikke noget at blive momsregistreret, så jeg vil anbefale dig at blive momsregistreret fra starten af. Så kan du også trække momsen fra på de ting du køber firmarelateret. Og så behøver du ikke at gå og spekulerer på om du kommer over de 50.000 kr. og så lige skal huske at blive momsregistreret. Så kører det allerede fra dag 1.
/Jesper