Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

firma start.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

kan man egentlig oprette en erhvervs NEM-konto før man har ansøgt om cvr- nummer? og kan man efter man har sendt ansøgning rette i ens oplysninger. jeg er lidt på bar bund mht opdeling af mit firma hvad angår lønsumafgift og moms? når jeg opretter firma- ska jeg undlade mos i første omgang? eller?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

  Du behøver ikke at have en bankkonto før du kan få et CVR-nummer.

De fleste banker opretter kontoen på baggrund af CVR-nummeret, så set i lyset af det, så kan få CVR-nummeret først og så efterfølgende bankkontoen.
Hvis du gør det omvendt, så gør banken det, at de opretter kontoen i firmaets navn tilføljet "under stiftelse" indtil de har fået CVR-nummeret af dig.

Du kan sagtens ændre i dine registreringsoplysninger når der er brug for det. I dag kan man oven i købet gå ind online og ændre de fleste af tingene direkte hos Erhvervs & Selskabsstyrelsen eller SKAT (afhængigt af hvad det er der skal ændres). De fleste virksomheder oplever at skulle ind og ændre noget på et eller andet tidspunkt. Det kan være noget så banalt som at virksomheden har flyttet adresse, men det kan også være sådan at der ansat folk, virksomheden er begyndt at importere eller eksportere varer eller lignende. 

Der er meget skriven frem og tilbage om man skal lade sig momsregistrere eller ej fra starten af. Prøv bare at søge på det herinde på Amino.
Du behøver ikke at lade dig momsregistrere, med mindre du omsætter over 50.000 kr. om året. Men du kan godt lade dig momsregistrere også selvom du kun omsætter for en flad 5''er på et helt år. Det koster dig ikke noget at blive momsregistreret, så jeg vil anbefale dig at blive momsregistreret fra starten af. Så kan du også trække momsen fra på de ting du køber firmarelateret. Og så behøver du ikke at gå og spekulerer på om du kommer over de 50.000 kr. og så lige skal huske at blive momsregistreret. Så kører det allerede fra dag 1.

/Jesper

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint nok Jesper! Men du overser lige at Asger dilemma står mellem lønsum og moms eller en kombination. Det vil sige at der tilsyneladende er en del af Asgers aktivitet der er lønsumsafgiftspligtig. Det vil sige at hvis han lader sig momsregistrere vil han kun kunne afløfte moms for den del der kan hemføres til den momspligtige aktivitet.

Asger har flere gange efterlyst svar om hvad han skal gøres. Problemet er at hvis nogle skal give et ordentlig svar kræver det detailindsigt i Asgers regnskab og kendskab til hans ergvervsaktiviteter. Asger. Jeg tror ikke du får flere bud på Amino end at hive fat i en revisor, hvis du vil have et konkret svar. Lønsum og moms i kombination er langhåret og kan ikke løses i en tråd på Amino.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, jeg havde så ikke set hans tidligere indlæg. Så jeg var ikke klar over at han allerede havde spurgt konkret ind til moms og lønsumafgift i en specifik sammenhæng.

/Jesper

Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

hej tak for jeres svar.  klovn - tror du har ret, har taget kontakt til en revisor:-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Asger,

Jeg har haft ansvaret for optimering af skat, mms og lønsum i en koncern med knap 100 selskaber. Derfor ved jeg at det ikke er en let opgave at trække en streg uden at kende den konkrete situation. Håber at du valgt en revisor som har ordentlig eksptertise til rådighed indenfor afgifter. Ellers kan anbefales Bent Zimmermann /Skattekonsulenterne som er en flittig Amino.

Henrik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)