Hej Emil,
Jo mere vi taler og skriver sammen jo mere enige bliver vi.
Og du skal i nærværende skriv få en smagsprøve som du efterspørger.
Men lige et skridt tilbage. At have et setup som binder samtlige opgaver sammen - uanset medie dvs. papiropgaver og opgaver som modtages via mails er unikt - ingen andre skribenter, udbyder af kurser indenfor PERSONLIG PLANLÆGNING OG EFFEKTIVITET har et sådan setup. Setuppet giver maksimalt overblik og det eneste udgangspunkt for en ordentlig prioritering.
Outlooks opgaveliste - samler alle opgaverne. I den standard opsætningen gør den ikke meget gavn - derfor slettes og etableres en række ting, så listen bliver simpel og overskuelig.
Du lærer at arbejde med kategorier - dvs. du kan kategorisere fx. et stort projekt, således at alle opgaverne i projektet er samlet i en og samme gruppe - prioriteret efter deadline. Det skaber overskuelighed og dit fokus bliver bedre.
Hvis du hører til de mennesker som har mange bolde i luften - og det syntes jeg du lyder som, så vil du også have mange ting du venter på fra dine interessenter (chef, kunder, kollegaer, privat etc.) Ved du hvad du venter på (godkendelser, tilladelser, respons, input, tilbagemeldinger etc.) ?Og fra hvem? Og hvornår? Hvis ikke du har dette overblik - og det har de færreste - og sjældent chefer - så har du reelt mistet muligheden for oipfølgning og fremdrift....
Som de siger hos Louis Poulsen - Jeg er sikker på, at du kan se pointen.....ellers.....
Og sådan er der masser af helt konkrete værktøjer i bogen...
Derudover lover bogen, at du sparer 20-30 minutter dagligt, og for de flestes vedkommende kan denne daglige tidsmæssige sasgtens være større - men det er jo så let at love en helt masse - jeg vil hellere overraske positivt.....
Jo mere styr du har på tingene - jo mere velfungerende er du, og jo større arbejdspres kan du tåle på den gode måde.....