Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til en Uheldig iværksætter

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Dyrebilen.dk:

2) Skift navn/koncept på webshoppen, evt et nyt skin, men lad være med at bruge flere penge på design m.v. - du må simpelthen til at lave nogle penge nu, Du skal dreje konceptet så kunden betaler varen, - hvorefter varen leveres.  

Hej Michael

Jeg er ganske enig i det meste af det du skriver, dog er der en lille krølle på ovenstående, at han ikke må hæve kundens betaling før varen er afsendt, forudsat at han handler med privatkunder.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig ! jeg er kun blevet klogere af det eventyr.

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Michael fra Dyrebilen.dk har fat i den lange ende med sit indlæg.

Dine kreditorer er absolut 1. prioritet. Så snart som du har en plan med dem kan du trække vejret igen. De fleste tror at det er ubehagelige samtaler, men de er faktisk meget samarbejdsvillige hvis du bare ringer til dem ... de vil gå langt for at du kan nedbringe gælden.

Herefter skal du sætte dig ned, trække vejret dybt og finde roen og overblikket.

Når du har det kan du sætte dig ned og skrive en plan for hvornår hvad skal være færdigt, således at du kan overholde dine aftaler med kreditorerne.

Det kræver sikkert masser af timer at komme tilbage i spil. Spar på alt hvad du kan komme i tanke om på omkostningssiden, sælg hvad du kan til venner, venners venner, familie og gamle kolleger allerede nu. Pyt med at du kun tjener 5-10% .... det gælder først og fremmest kolde kontanter.

Det var ordrene herfra, og jeg håber at du klarer det.

Mange hilsner, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

 

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Det er jo helt korrekt få styr på dine kreditorer, men for at rådgive dig skal der mere viden omkring dine samlede kreditorer og hvorledes din kassekredit er sikret fra bankens side, samt dine moms forhold, er skat en af dine kreditorer m.m. Ideen om at lade banken og kassekreditten ligge som sidste prioritet er ikke holdbar, det kan jo vise sig at være dem, der sidder med en del af løsningen såfremt der fåes styr på resten.

Glem alt om det der med navneskifte og hvad nogen nu kunne finde på af fikse, du indhentes af historien og det bliver mere og mere uoverskueligt for hver dag du venter.

En andet forhold der er vigtigt giver virksomheden et positivt afkast, når vi ser bort fra gælden?

At få en aftale  med kreditorer kan være svær, såfremt du ikke har en udefra kommende til at tale din sag og står inde for de faktiske forhold. Da du bor i Aalborg, er du velkommen til at kontakte mig på 29924519 da mit virke ligger indenfor området rekonstruktioner.

Mvh

Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis banken ikke har nogen grund til at være efter dig, dvs. du ikke har overtræk, så kan de godt parkeres ude på sidelinien i første omgang.

Hvis du har gæld til det offentlige, skal de naturligvis have en opringning sammen med de andre kreditorer.

Mit råd er: Du skal ikke hyre nogen eksterne firmaer lige nu, som kortlægger dine problemer til 8-900 kr. i timen. Se hvor langt du kan komme ved egen og venners hjælp, og brug din sunde fornuft. Inden længe vil du have dit eget overblik ... men skriv dig en plan og følg den.

Mange hilsner, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

 

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Jeg bliver nød til at spørge dig hvor bred erfaring du har med løsning af kreditor og gældproblemer i det hele taget. Derudover er prisen for at få hjælp nødvendigvis ikke 8-900,- kr. men måske kun det halve og som et tredie forhold koster det at ringe til undertegnede ikke noget, men måske ville dialogen sikre at Jesper ikke løber sig selv træt og hans rykkere derefter overgår til advokater, fogedsager m.m. Jo længere du kommer det punkt jo sværere bliver det at finde løsningen.

Med venlig hilsen

Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertil

Hvor jeg har min erfaring fra er irrelevant og off topic.

Jeg giver bare min mening til kende, således at Jesper har flest mulige input at basere sin redningsplan på.

Mange hilsner, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)