Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra PSD til XHTML

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Mr-inc.dk:

Hvordan vil du se en photoshop fil uden et program til det :)?

Hvis jeg kun skulle åbne filen for at skære den ud ville jeg for eksempel bruge GIMP. Jeg er ikke negativ, jeg kommenterede bare på dit svar som jeg ikke kunne se relevansen i.

Jeg ville da meget hellere bruge et program, der har relevans til den fil der snakkes om.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin T:

Mest af nyskerrighed: Hvorfor xhtml i stedet for html4?

Jeg mener: Internet explorer kan stadig ikke rigtigt vise xhtml som andet end html tag soup, saa er der nogle grund til det. Personligt syntes jeg det er meget mere besvaerligt at skrive. Og du kan alligevel ikke sende det med den rigtige content-type: application/xhtml+xml fordi saa vil Internet Explorer bare vise et xml trae, saa du er noed til at lyve og sende det som text/html. (Og xhtml2.0 er saa vidt jeg ved lige blevet aflyst).

Angaaende priserne, vil jeg nok anbefale dig at koere med en fast timepris, da timeforbrug kan varierer meget alt efter hvor kompliceret siden er. En mulighed er eventuelt at tage 5 forskellige design, slice dem og laegge dem op paa dit website med et timeforbrug, saa man har en ide om hvor lang tid det tager.

Har du taenkt over hvem dine kunder primaert er? Jeg tror personligt at du faar problemer med finde nok kunder til at tjaene noget ordentligt paa det, men en mulighed var at slaa dig sammen med en grafiker, saa i kunne leverer komplete websites.

 

XHTML er vejen frem, det vil være idiotisk og kode det i HTML, da XHTML overtager markedet snart, så det er jo en dobbelopgave så :)

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr-inc.dk:

Jeg ville da meget hellere bruge et program, der har relevans til den fil der snakkes om.

Og det mener du ikke GIMP har eller hvad? Photoshop er fint til designere, men hvis det eneste formål er at åbne en PSD fil for at slice et billede er det da mere end overkill..

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr-inc.dk:

XHTML er vejen frem, det vil være idiotisk og kode det i HTML, da XHTML overtager markedet snart, så det er jo en dobbelopgave så :)

Ja, det skulle man tro fordi man normalt ville se XHTML som det mest teknologisk overlegne. Men faktisk er det helt omvendt, den næste version af html der kommer hedder HTML 5, og mærkeligt nok er arbejdet med den næste version af xhtml henlagt.

 

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Mr-inc.dk:

XHTML er vejen frem, det vil være idiotisk og kode det i HTML, da XHTML overtager markedet snart, så det er jo en dobbelopgave så :)

Ja, det skulle man tro fordi man normalt ville se XHTML som det mest teknologisk overlegne. Men faktisk er det helt omvendt, den næste version af html der kommer hedder HTML 5, og mærkeligt nok er arbejdet med den næste version af xhtml henlagt.

 

Helt precist.

Desuden, kan man jo bare bruge samme strikse xml markup i sin html 5.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)