Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import og salg af bøger.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino brugere, og tak for de mange inspirerende indlæg som jeg allerede har smæsket i mig.



 



Jeg startede min egen Hobbyvirksomhed med import og salg af amerikanske tegneserier over nettet og udvalgte butikker. Det er gået ret godt, og jeg skal inden for det næste års tid tage stilling til om min hobby skal til at være en fuldtidsbeskæftigelse.



Jeg har i nogen tid overvejet at supplere mit varesortiment, med import af (engelsksprogede) fantasy bøger.



Problemet er at jeg ikke har det mindste begreb om hvem der eksporterer disse bøger til Danmark.



 



De fleste bøger jeg selv læser køber jeg i England, og er udgivet af Voyager forlaget som er en del af Harper Collins koncernen (Harpercollins.co.uk). Desværre kan jeg kun finde frem til at de producerer bøger på bestilling. Hvorved jeg ikke er kommet nærmere en egentlig eksportør jeg kan købe bøgerne fra.



 



Håber derfor i kan hjælpe mig med at finde en eksportør, eller give mig lidt hints om hvordan jeg finder frem til en sådan eksportør.   






Med venlig hilsen





Søren Korshøj





Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nørd

 

Jeg ville starte med at spørge HarperCollins. Send dem en mail, det vil være første skridt. Det kan også være at de har mulighed for at sælge noget til dig, eller kan henvise dig.

Skriv f.eks.:

 

Dear sirs

We are a Danish importer of fantasy and adventure comics, and are interested in importing these. Can you please send us further information about your books? If you cannot sell to us directly, we kindly ask you to refer us to one of your partners or customers who will be able to supply us.

Kind regards

 

Du kan skrive det som du har lyst - meningen er blot at enten kan de sælge de dig noget, eller også kan de henvise dig til nogen.

Håber det hjalp - god fornøjelse med konkurrenten til Fantask!

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nørden,

 

Prøv www.gardners.com som er stort fælleslager for engelske forlag og som har en let bestillingsdel. Flere danske boghandlerkæder køber deres engelsk bøger den vej - rabatterne er noget man forhandler med dem om.

Der er ca. 14 dages leveringstid/fragttid på ordre levert til Danmark, med mindre du vil betale for ekspreslevring og det koster....

På deres hjemmeside er der en kontaktperson for Scandinavien, send person en mail.

 

Held og lykke

 

Bogormen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)