Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance Sælger - metode og opbygning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 8000
Tilmeldt 7. Jul 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er relativt ny i salgsbranchen og overvejer om jeg skal finde en fastansættelse eller  at starte som freelance sælger. Jeg har dog ikke det store overblik over hvilke udfordringer og konsekvenser det har.Jeg er klar over at jeg, som freelance sælger,  skal have et stort netværk indenfor små & mellemstorevirksomheder og at jeg skal netværke med de rigtige for at få opgaver nok til at fylde en hverdag ud.

Min baggrund er Cand.Merc og jeg har arbejdet indenfor marketing-  tele- og  IT-branchen

Hvad er en "almindelig" basis aflønning" inden for salgsbranchen af nye/relativt nye produkter? - både som fastansættelse og som projektansættelse. - og hvordan strukturere jeg min aflønning? basis aflønning + provision, men hvad er normalt indenfor IT Software/hardware branchen?

Det er jo ikke en hemmelighed at jeg som freelance-/projektsælger gerne skulle have dækket min downtime ind i lønnen så jeg ikke er helt på bar bund når jeg har et hul i min kalender.

Hvordan administrere i salgsprojektansættelser ifht loyalitet og kasketter? dvs. at sælge et produkt for en virksomhed sammentidig med at jeg leder efter det næste produkt jeg skal sælge. Jeg er altid loyal overfor den virksomhed jeg er ansat hos og sætter ærlighed overfor mine kunder meget højt. Men jeg skal jo ud og præsentere mig som ansat hos XXX, sammentidig med at jeg ved at jeg ikke er der efterfølgende til at hjælpe dem.

Håber at dette giver mening og ikke er for rodet.

/LVP

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LVP

Jeg kan forstå dine overvejelser. At være freelancer kræver mange overvejelser (specielt i disse tider). Men omvendt er det jo også rart, at være "herre i eget hus" Smile  Det kunne måske være en god start, hvis du kunne kombinere en deltidsansættelse med et freelance-liv?!

Desværre kan jeg ikke svare på, hvordan du skal strukturere din aflønning + provision. Men jeg kan oplyse dig om, at din baggrund indenfor marketing og it-branchen umiddelbart passer godt til VM Solutions´ sælger. Vi søger freelance-sælgere til at sælge vores grønne it-løsninger samt internationale anerkendte 10GbE produkter. Vi håber at kunne fastansætte i fremtiden, men til en start er aflønningen ren provision. Men det vil måske også passe meget godt ind i dine idéer. Tag endelig en kig på vmsolutions.dk og kontakt os, hvis du synes det lyder interessant.

Mange hilsener

VM Solutions 

Fra Århus
Tilmeldt 23. May 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LVP

 jeg er selv freelancer så kender en del til det.

Men du skal gøre mange overvejelser ved at starte op, især pga af du skriver du er ny i salgsbranchen, det kan måske godt være et kæmpe minus for dig selv, for man lære ikke salgshåndværket på bare et år eller to, og at starte ud med at være freelance er det et must man har sin erfaring, og ar man kender ALT til salgsværktøjerne, salgsfaserne, teknikerne, pyskologien i det ved kunder møderne, og at det er trænet meget på de 1000'er af kunderne møder du har tidligere afholdt.

For du skal jo sikre dig et du kan få afsat dine produkter/ydelser fra dine kunder af, og at du kan leve op til deres forventninger i sammen har sat, og at det er desværre ikke alle sælger som kan sælge alle produkter, nogle kan kun sælge det de altid har solgt, fordi de simplethen ikke kender til selve salgshåndværket. Sørgelig, men rigtigt.

Hvordan med ansættelser og provision og hvordan du skal præsentere dig er jo noget som du bliver enige med din kunde om, er meget forskelligt.

Så er det jo altid en fordel at have netværk, jo mere jo bedre.. Men det skal jo også bygges op.

Men mener du at du kan holde din egen løn hjemme og mere til og leve op til de satte forventninger, så ja, hvorfor ikk..

Konsekvensen er jo :

1.du går sulten i seng og udfordningerne bliver problemer.

2. Du får en levevej som du nyder, og kan klare udfordringerne og tjener FINT

3. Du prøver lidt, og magter ikk, svigter dine kunder og dig selv og bliver normal ansat.

4. det bliver kun ved tankerne

udfordringer: salget kender du jo til, og den første er at finde DE/DET rigtige firma

Ved ikke om det var lidt de du søgte?

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi jeg vil gerne høre meget mere. Hvad er det du sælger?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)