Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af loge

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg ville høre om nogen kendte reglerne/lovgivningen for oprettelsen af en loge??

Mvh

René

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Går ud fra at loger tæller som foreninger. Eller det kan du jo selv vælge, om den skal.

Foreninger kan dannes med stiftende generalforsamling. Der er en gratis bog på biblioteket om det, hvor der er eksempler på vedtægter - de er rimelig simple for foreninger.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rene Baltzer:

Hej, jeg ville høre om nogen kendte reglerne/lovgivningen for oprettelsen af en loge??

Udgangspunktet er foreningsreglerne - men omkring lovgivning/registrering eller ikke registrering afhænger det af hvad formålet er. Med andre ord et meget bredt spørgsmål du stiller.....

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Jeg har selv oprettet en privat loge og er medlem af en officiel landsdækkende loge?

Kan du specificere hvad du mener - så vil jeg gerne hjælpe

Bo

Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja selvfølgelig, vi er en mindre flok gutter på 10-15 personer der vil oprette en loge, altså med navn og hjemmeside osv.

Derud over vil jeg gerne oprette den som et lille firma med eget cvr-nr og egen bankforbindelse så ingen af os skal stå

for økonomien i det privat. Men jeg kender ikke reglerne for registrering og skat m.v. når det drejer sig om en loge, og især når den

ikke er større, går jeg ikke ud fra at der skal laves regnskab og den slags.

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det er der ingen regler for . Det er jo lidt som en forening. Du kan sagtens have et cvr nr uden at lave en masse papir arbejde - så længe økonomien er under 50.000 kr om året - hvilket nok ikke er aktuelt.. I behøver heller ikke registrere jer som forening.

Men min anbefaling er helt klart blot at oprette en foreningskonto i banken - det kræver kun et sæt vedtægter som er nemt lavet

Så er der heller ikke nogen af jer der skal til at lave udvidet selvangivelse osv.

Få evt inspiration fra vores loge på www.maslows.dk

Bo

Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, jamen jeg havde nemlig prøvet at oprette en konto hos eikbank som er en mere internet baseret bank, men de kræver nemlig både et cvr-nr samt et sæt vedtægter, men jeg kan selvfølgelig prøvet andet steds, men tak for hjælpen.

René

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja gør det. Jeg gik bare ned i min egen bank og fik oprettet en foreningskonto. Det kostede ingenting og krævede ikke et cvr nr (Spar Nord)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)