Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Menu, før eller efter teksten på siden.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

Jeg har sat menuen efter brødteksten på min side, da jeg har læst at menuen skal placeres efter brødteksten, da søgemaskinen ellers kan opfatte menuen som teksten på hjemmesiden.

Nu er problemet, at man skal scrolle ned hvergang man skal finde menuen.

Nogen der har erfaringer med menu / tekst, om det er rigtig at menuen skal placeres efter teksten, eller om det er ligegyldigt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Qasem,

Har du et link til din side ?

Fra København
Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som noget bavl.

 

Tror næppeat søgemaskinerne tror din menu er tekst på siden hvis du sætter den øverst!

dog hvis du gerne vil beholde dette kan du godt lave nogle css manipulationer så crawl bots stadig ser dine sider med teksten først og menuen efter men grafisk er din menu først!

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Qasem:

Hejsa..

Jeg har sat menuen efter brødteksten på min side, da jeg har læst at menuen skal placeres efter brødteksten, da søgemaskinen ellers kan opfatte menuen som teksten på hjemmesiden.

Nu er problemet, at man skal scrolle ned hvergang man skal finde menuen.

Nogen der har erfaringer med menu / tekst, om det er rigtig at menuen skal placeres efter teksten, eller om det er ligegyldigt?

Det var da noget mærkeligt noget at gøre... Fint med søgemaskinerne, men hvad så med de besøgende? Hvem er de potentielle kunder? Har søgemaskinerne penge med?

Jeg er ikke helt klar over hvor meget Google vægter rækkefølgen, men jeg kan ikke forstille mig andet end det er utroligt lidt. Til gengæld mister du potentielt en masse kunder fordi de ikke kan finde rundt på dit site.

Husk også at Google ikke ser din hjemmeside som en besøgende. Du kan sagtens placere menuen nederst i HTML KODEN, men få den vist ØVERST med lidt css snilde.

Bemærk at du ikke skal bruge nedenstående direkte det er grimt men understreger min pointe:

<div id="content">
Her skrives sidens indhold
</div>
<div id="menu">
<ul>
<li>Forsiden</li>
<li>Produkter</li>
</ul>
</div>

Med et simpelt stylesheet som:

#content {margin-top: 50px;}
#menu{position:absolute;top:0:left:10px}

Ville menuen stadig vises højere end indholdet, mens søgemaskinen vil se indholdet først.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)