Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed der sælger opgaver

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har arbejdet som konsulent de sidste 3 år inden for software udvikling til/med MS produkter.

Det er primært inden for almindelig webudvikling, applikationsudvikling, sharepoint udvikling og installation og business intelligence.

Jeg er nået der til, hvor jeg gerne vil starte min egen konsulent virksomhed, sammen med en kollega. Jeg mangler dog kunder. Findes der virksomheder der sælger sådanne opgaver videre? Og hvis ja, har er der så nogen der har nogen links til nogen sådanne?

På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Jeg kan kun anbefale tilværelsen som selvstændig konsulent. Selvom markedet generelt er lidt vanskeligt for tiden, så er MS-delen nogenlunde stabil. Du bør overveje et samarbejde med IT-konsulentfirmaer som f.eks. ProData (www.prodata.dk), 7n (www.7n.com/dk), InterimCompetence (www.interimcompetence.dk), etc. De lever af at formidle kontakten mellem freelance konsulenter og kunder, hvor de har det overordnede leveranceansvar over for kunden. De tager mellem 15-25% af kontraktsummen. De fakturerer typisk kunden, mens du fakturerer konsulentfirmaet.

Ovennævnte er kun eksempler på firmaer, som jeg kender til, men der er masser af mindre konsulentfirmaer, som også er gode. De er dog ofte afhængige af få kunder og dermed mere følsomme i nedgangstider.

Sig endelig til, hvis du ønsker flere oplysninger om livet som selvstændig konsulent.

Held og lykke,

Dan

Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan,

Det var præcist hvad jeg søgte.

Jeg vil tage kontakt til de nævnte firmaer. Du må meget gerne liste alle de konsulentfirmaer du kender til :-)

Ved du hvordan sådanne virsomheder har det med f.eks. at sælge opgaver til f.eks. en 2 mands virksomhed, istedet for til en person?

Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Det var godt, at du kan bruge det. Her er et par stykker til:

Alle de nævnte konsulentfirmaer handler også med andre firmaer, såvel som med freelance konsulenter.

Med venlig hilsen,

Dan

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)