Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.ads-danmark.dk "stjæler" vores design etc.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo ikke kun HTML kodningen der er kopieret, men også flere tekster, grafisk udtryk, billeder mm. der er kopieret direkte over, i nogle tilfælde dog en smule modificeret så det ligner egen produktion, men stadig tydeligt ripoff.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, det er godt, at I bringer den til dørs med en advokat og ønsker jer held med det. Det er jo tydeligt, at de har skamkopieret fra jeres site, og det er selvfølgelig ikke ok. Mest pinligt er nok de småændringer de har lavet i de tekster, de har stjålet.

 

Dyrebilen.dk:
I min optik kan man ikke have ophavsret til noget som helst vedr. HTML kodning. Det svarer jo til at have fundet en ny og hurtigere vej til arbejdet, og så forbyde alle andre at benytte den samme vej. Nu er vejene lagt ud til offentlig benyttelse, og så må det stå enhver frit for at køre hvor de vil, også selvom det betyder at de kører lige bagefter en anden.

HTML er et stykke arbejde, man har lavet, som så meget andet. Meget HTML er open source, men har man selv lavet det, skal man selvfølgelig selv bestemme, hvad det skal bruges til. Hvis jeg vil bruge et billede af Langebro, men mit eget er dårligt, må jeg jo heller ikke bare stjæle en andens billede.

Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi slap heldigvis for den store sag i denne omgang, da ledelsen godt kunne se at den ikke var hel god og siden http://www.ads-danmark.dk/ er nu lukket.

Mon ikke der er en designer/programmør som bliver kaldt til en lille samtale en af de nærmeste dage!

Længere snak med advokat tidligere idag og som udgangspunkt med henvisning til kildekode etc. så mente han sagtens vi kunne kører sagen, såfremt de ikke have lukket siden - Men samtidig så er problemet med disse sager at det er svært for os at bevise hvor meget vores tab er og hvad der skal gives i erstatning. Så normalt overstiger advokat omkostningerne langt erstatningen til os og nogen gange så lukker sagsøgte undervejs og så hænger vi på advokatregningen.

Kan varmt anbefale at lade http://www.copyscape.com overvåge ens site.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads99:
Kan varmt anbefale at lade http://www.copyscape.com overvåge ens site.

 

Hehe - tak for den - jeg kan se der er et lille bogholderfirma der har rippet min side - men jeg tror bare jeg siger fred være med det - det kan nok ikke koste mig nogen penge.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads99:
Længere snak med advokat tidligere idag og som udgangspunkt med henvisning til kildekode etc. så mente han sagtens vi kunne kører sagen, såfremt de ikke have lukket siden - Men samtidig så er problemet med disse sager at det er svært for os at bevise hvor meget vores tab er og hvad der skal gives i erstatning. Så normalt overstiger advokat omkostningerne langt erstatningen til os og nogen gange så lukker sagsøgte undervejs og så hænger vi på advokatregningen.
Advokater er gode at bruge som trussel, men tror vist godt vi alle ved der ikke var meget at hente der, ik?

Mht. dine rankings, så synes jeg ikke du skal stresse så meget over at en nobody kopierer noget af dit HTML i ny og næ. Beskyt dit indhold og tru med slemme advokater hvis du synes det er en god strategi, men du er vel klar over at Google godt ved hvem den originale forfatter er i dette tilfælde ik? Hvis der er nogen der taber på det, er det copykatten.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 3 ud af 3 (26 indlæg)