Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ny måde at markedsføre sig via interent

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er helt væk og jeg forstår ikke, at du ikke selv kan se - sidst jeg så sådan noget som det du viser er da CD-rom præsentationer var "the bomb" og Opasia lancerede internettet som en by man ku klikke rundt i. Ideen var skidt den gang og her 10 år efter er den altså ikke blevet bedre.

Du bliver ved med at fable om forum og dialog - du ved godt dialog er når man kommunikere frem og tilbage? Når du du står foran et kamera og snakker så er det i bedste fald monolog i værste fald, de rene rablerier - når du viser en masse Chaplin videoklip så giver det bare ikke mening overhovedet.

Og som et fodnote, så har jeg aldrig fået noget ud af at vise noget frem der var halvfærdigt eller med vilje lave noget grimt for at få kunder til at købe noget.

/Arco

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

He he, endu noget brok Arco.....

Ja det er helt galt det jeg laver.....

Frem i bussen, du ser sort og det må du gerne...

Kom med noget konstruktivt, hvis da konstruktivt kan forståes af dig?

Andre forstår ikke at være konstruktiv altså at bygge op istedet for at rive ned. Hvis man skal have en dialog kan man ikke diskuterer at du synes noget. Det er jo helt op til dig. Så syns du bare sig noget jeg kan bruge til noget.

Hvad kan man få ud af dette forum? Intet? Eller bare lidt?

Kommunikation er også tovejs. Kunderne kan ligge deres ting ind hvis de vil.. men det koster!

Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke lige skære det ud i pap for os ekstra tungnemme og ikke konstruktive hvad det er, du synes der er så suverænt ved din ide - bare sådan lige et par punkter om hvad der super godt?

/Arco

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ehj, det tør jeg sgu ikke her inde....

Tænk sig at kaste kødlunser for dyrene...

Nope, jeg tør ikke... Griner!

Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

Jeg skrev i starten af tråden, at jeg mener, at I ikke har fokuseret nok på brugervenligheden. Det bunder i mit bachelorprojekt, som jeg afsluttede for nogle måneder siden, som omhandlede brugervenlighed på webshops og internet generelt, og hvortil jeg byggede en 3D Flash verden til at præssentere produkter fra en webshop i (en prototype). Denne prototype blev bodyslammed og lagt i doublenelson af ca. halvdelen af mine testpersoner, fordi de simpelthen ikke kunne få de informationer, de ville have, hurtigt nok. Jeg tror I komme ud for det samme, hvis I tester Flash'en overfor brugere, fordi navigationen ikke er klar nok, og de dermed bliver forvirret.

Man taler tit om discrepancy, når man snakker brugervenlighed, og der menes den forskel der er i hvad en bruger forventer og hvad han/hun får; f.eks. når personen klikker på noget. Er der for stor forskel forvirrer man brugeren og brugeren føler sig enten dum eller bliver sur; dette tror jeg I kan komme ud for, ved at have så mange forskellige ting kørende på samme tid. Løst oversat og forkortet citat fra Jesse James Garrett: "Websites er komplicerede stykker technologi, og der sker det underlige, når folk fejler i at bruge kompliceret technology, at de bebrejder dem selv; de føler sig dumme. Og hvis man vil jage kunder væk fra sit site, skal man blot få dem til at føle sig dumme."

Jeg tror, at I skal sætte jer i kundens sted og tænke: "Hvad ville han/hun gøre nu? Hvor klikker kunden, hvad forventer han/hun, og hvad sker der rent faktisk?"

F.eks. vil jeg som besøgende straks klikke på de fire "dimesr" på væggen i baggrunden, men kun to af dem er klikbare, og de popper video'er op, som umiddelbart ikke giver mig noget information. Hvorfor kommer jeres Chaplin video'er ikke, når man klikker på Chaplin?

Håber det kan bruges - om ikke andet følte jeg mig overdrevet klog, da jeg skrev det :o)

mvh,
Peter

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Det er da en super god kritik, her er noget jeg kan tage fat på og gøre noget ved. Farverne endre jeg ikke som nogle her inde gerne vil, og hvis noget er skævt skal det være det.

Men brugervenlighden skal op, den er jeg med på. Meget god kritik her. Jeg vil gerne vide om der mangler skiltning tekst eller er det bare ikke intuitivt?

Hvordan kan jeg gøre det mere intuitivet?

Jeg håber så dandelig ikke at folk føler sig dumme, det skulle gerne være et skægt sted at komme, sådan slapsick agtig humor ok, men sådan er det jo en gang imellem. (plat).

Brugervenlighed er svært at definere, kan du evt. give mig en fornemmelse af knapper eller andet der skal rettes op på?

Mange tak hvis du giver feedback på dette.

MVH Steffen :-)

 

Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

De fire skærme i baggrunden tror jeg, at mange vil opsøge som menuen i siden. To af dem giver en video, de to andre giver ingenting. Måske de skulle åbne en video allesammen og gerne sammen med noget tekst, så man ikke behøver at vente på pointen i video'en før man hører om det, man har klikket på. Billeder på knapper bør nok heller ikke overskride grænserne på skærmene, da det ser rodet ud - men det er jo bare min mening.

De små gimmicks rundt omkring er meget skægge.

Den nederste skuffer som afspiller en video uden brugeren har trykket, er efter min mening absolut no-go. Det skaber bare forvirring. Måske ville det også være en idé at ensarte de bokse, der kommer af at mouseOver på skufferne, det vil gøre det nemmere at overskue hvad de enkelte punkter er/gør.

Som det blev nævt før, vil en lyd til/fra knap være en god idé. Jeg synes generelt, at lyd på website skal smutte meget langt væk, men det er selvfølgelig nødvændigt, når I lever af at lave video'er.

mvh,
Peter

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

 

Det her gør jeg sgu brug af, jeg laver det.. men først i morgen.. skal sove snart,

Super fed kritik. takker!

 

:-) Steffen

Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt, held og lykke med det hele.

/peter

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)