Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel til udland

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen alternativer til bankerne hvis man vil overføre +1 mio til udlandet for
at få gjort det billigere?

Hos banken taber man ofte på kursen, samt en procentdel af beløbet + gebyrer.


Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved at dit spørgsmål er lidt gammelt, men jeg vil da alligevel kommentere det (jeg har ikke selv været her i et stykke tid).

Du har umiddelbart 2 muligheder: Prisen i banken er ikke fast. De har nogle standardpriser, men skal du overføre større beløb kan du sagtens forhandle prisen ned - både kurstillægget og gebyret. Hvis banken ikke vil, ja så er findes der en masse andre banker.

Alternativt hvis du ikke vil bruge en bank er der jo også disse valutavekselkontorer rundt omkring (Forex m.m.). De foretager også overførsler til udlandet. Om det er billigere ved jeg ikke - men det kan du jo undersøge. Deres priser er jo også til forhandling.

Specielt er priser til forhandling, hvis der ikke kun er tale om en enkeltstående overførsel men at der kommer flere hen ad vejen. Bankerne og valutavekselkontorer er jo bare interesseret i at tjene penge og kan de tjene eksempelvis 2.000,- på en overførsel gør de det - og skal de nøjes med 1.500,- gør de også det - alternativt ingenting, hvis de ikke vil forhandle høje priser. Det er også ganske almindeligt at forhandle priser på eks. handel med værdipapirer, hvis det handler om store poster. Uanset om det er valuta eller værdipapirer skal man jo tænke på at banken ingen risiko har overhovedet, så de kan ikke dække sig ind med at "de også skal have risikodækning for arbejdet".

God fornøjelse.

Hilsen Jakob

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)