Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonopkald fra nummer: 18779

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle Aminoer

Vi har i dag modtaget opkald på 2 af vores mobiltelefoner fra et 5-cifret nummer: 18779
Første gang tog jeg selv telefonen og en kvinde i den anden ende sagde hun nok havde
fået forkert nummer, da hun ikke skulle snakke med mig. Og så lagde hun på.

Efterfølgende har vi fået yderligere et par opkald vi ikke har nået at besvare.

Det spændende er dog at det ikke er muligt at ringe tilbage til nummeret, da det som sagt
kun er 5-cifret. Derudover her vi naturligvis kontaktet vores teleselskab - de kan ligeledes
kun se de 5 cifre, og har aldrig hørt om nummeret før. Da kan dog oplyse at der ikke er
noget "farligt" ved nummeret, forstået på den måde at der ikke følger nogen form for
opkrævning med opkaldet.

Hende jeg talte med første gang, talte dog også alm. flydende dansk uden accent, så det
virker ikke som et udenlandsk fupfirma.

Er der andre der har modtaget opkald fra dette nummer, eller ved hvor opkaldet kommer fra?

Dbh.
Henrik

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

MegaTryk:

Hej alle Aminoer

Vi har i dag modtaget opkald på 2 af vores mobiltelefoner fra et 5-cifret nummer: 18779
Første gang tog jeg selv telefonen og en kvinde i den anden ende sagde hun nok havde
fået forkert nummer, da hun ikke skulle snakke med mig. Og så lagde hun på.

Dbh.
Henrik

DEt har jeg også prøvet, Henrik.

Flere gange. Men jeg har ikke forfulgt tanken. Kun regnet med at alle cifrene bare ikke er kommet med. En simpel fejl et sted i systemet. Men måsker er der en Amino med en god forklaring?

 

Fra Vestjylland
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Min mand er ansat indenfor TDC. De gange jeg har set de 5 cifrede numre i displayet, er det når de ringer fra deres interne nr. altså fremkommer et 5 cifret nummer i displayet på min mobil.. Studsede også lige de første gange.. Men hvorfor, det har jeg ingen anelse om :-) Kan det have noget med ip telefonien at gøre mon :-)

Bogholderi, Regnskab & Administration
http://www.secondaccount.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har oplevet det samme, da vi på mit gamle arbejde delte telefonsystem med et andet firma. Nogen gange gik det galt for dem med at ringe ud af huset, og så røg de ind til os i stedet - og da stod der kun 5 tal i displayet... Så hvis I deler telefonsystem med nogen, kan det måske være derfor?

:o)   Rie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også prøvet før at ringe op via en kontakt i min telefon og komme til et andet mobilnummer, for derefter at undskylde med forkert nummer selvom man står og ligner et spørgsmålstegn når en af ens gode venners navn står på displayet?

 

Er der nogen der ved hvorfor den slags kan ske? Er der en slags checksum hos teleselskabet der kan gå galt 1/million gang når den sender de numre man har trykket ind i telefonbogen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)