Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg anmelde gutten til politiet ?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Trist at man ikke kan stole på folk. meld ham til politiet, og lad det være en lærestreg.

jeg tror ikke forsikringen dækker ved udlån uden skriftlig aftale, men prøv at kontakte dem du har ikke noget at taber.

ha en god sommer.

Fra Randbøl
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke en skriftlig aftale med gutten, så får du ikke meget ud af at anmelde ham, da du selv har udleveret tøjet. Om dit forsikringsselskab vil dække vil gøre noget tvivler jeg også stærkt på, hvis du ikke har en skriftlig aftale.

Det er brandærgerligt, at man ikke kan stole på folk, og det er for dig også dyre lærepenge, men uanset hvad, så tag fat i politi og forsikring, man kan jo aldrig vide...

Held og lykke!

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:
De kan ikke nægte det da den jo skal bruges til forsikrinsselskabet.

Meget enig men en ting er hvad de SKAL og en anden er hvad de gør Indifferent her i Danmark .... har jeg opdaget efter at have ophold mig udenlandsk i længere tid.

Klart skal de tage den derfor sagde og oxo det var værd at prøve Smile

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan så kun håbe han har et forstående forsikringsselskab som vil tage denne sag Smile

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Rigo,

Meld det politiet, men som de andre Aminoer også har nævnt er det påstand mod påstand. Du får ikke noget ud af at henvende dig til forsikringsselskabet. Det er en af de små ting vi bare må lære at leve med. Afskriv det oppe i hovedet og se at komme videre, sikker på at vi alle har prøvet noget lignende og har lært af dette, så det ikke gentager sig.

Forsat god dag.

Med venlig hilsen

Lars

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Peter Skouhus:

Tvivler på at politiet gider gøre noget ved det, sidst jeg var i Danmark torpederede jeg en bil (som var parkeret) politiet gad ingen gang tage mod en anmeldelse. 

De kan ikke nægte det da den jo skal bruges til forsikrinsselskabet.

Enig, men der er forskel på at tage sagen, og så evt bruge tid på den og gøre noget ved problemet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Forsikringen dækker ikke "simpelt tyveri", men derfor kan du jo godt melde ham til politiet.

Mvh Miriam

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Miriam. Det kan blive et problem når man ikke har noget på skrift, men hvis der nu ligger 10 andre lignende anmeldelser på samme person så er det måske en anden sag. Næste gang så overvej hvad du gør. Det virker meget naivt bare at udlåne tøj eller andet til folk på deres glatte ansigt uden skriftlig aftale. Det kan man gøre hvis man kender folk rigtig godt.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Peter Skouhus:

Tvivler på at politiet gider gøre noget ved det, sidst jeg var i Danmark torpederede jeg en bil (som var parkeret) politiet gad ingen gang tage mod en anmeldelse. 

De kan ikke nægte det da den jo skal bruges til forsikrinsselskabet.

Hvad skal politiet blandes ind i et simpelt færdelsuheld for?

Hvis Peter sørger for at efterlade kontaktinformation har politiet intet med sådan en lille sag at gøre - Det eneste tidspunkt de kommer til færdselsuheld er hvis der er alkohol eller personskade indblandet i det. Medmindre de da ikke har andet at tage sig til.. (herunder at drikke kaffe, spise kage osv..)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en tilføjelse: Forsikringen havde heller ikke dækket, hvis du havde haft noget på skrift. De dækker kun tyveri ved tydelig tegn på indbrud, eller hvis du bliver røvet og gør anskrig.

Mht til politiet behøver du heller ikke noget på skrift. Manden har jo svindlet og det er strafbart.

Jeg havde for mange år siden en kunde som løj for mit personale om, at jeg havde givet hende lov, til at få en helt ny flyverdragt istedet for en der skulle repareres.

Helt tilfældigt havde jeg hendes tlf. nr, som jeg havde fået i en anden anledning og jeg ringede til hende flere gange og bad hende - venligt - om at komme tilbage med dragten. Da det ikke skete meldte jeg hende for tyveri. Det tog politiet meget alvorligt og hun blev også dømt for gerningen.

 

 

 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)