Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adsense

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg er ved at starte en ny skiportal og jeg håber at jeg kan få google adsense på siden, men hvordan kan jeg vide om de vil reklamere på min side når siden ikke er oppe endnu?


Har de nogen krav mht. besøgende?


På forhånd tak


Lasse Kjær

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Til en skiportal får du ingen problemer med at få Google Adsense på din side, heller ikke selvom du kun har en håndfuld besøgende om dagen.
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan ved du det?
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har oprettet mange små websites især gennem det seneste års tid, hvor jeg har annoncer fra Adsense på. Nogle af dem består kun af 1 side, ca. 10 liniers indhold, og et par links og jeg har aldrig haft problemer. Jeg har ikke nærlæst Googles betingelser, men jeg har indtryk af, at hvis dit website har "almindeligt" indhold og ikke f.eks. erotisk eller politisk kontroversielt materiale, bør du ikke få problemer med at få Google Adsense på din side.



 



Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay.. Det lyder godt! Hvad skal jeg regne med at tjene på det? Hvordan er deres takster?
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hm, det er ikke så nemt at svare på. Annoncemarkedet for rejser er ganske modent, forstået på den måde, at der er mange annoncører og de derfor byder hinanden op i en rimelig pris. For at opnå den højest mulige CTR (Click Trough Rate) kræver det dog, at du er villig til at gå på kompromis med dit indhold, således at du giver de bedste placeringer på din side til reklamerne, og f.eks. blander dem med dit indhold. Det går som regel lidt ud over brugerværdien på siden, og dermed dit besøgstal.
Jeg vil gætte på, at du kan opnå en CTR på mellem 2-10 % alt efter, hvor aggressiv/dygtig du er mht. til placeringen af Adsensen reklamerne. Og jeg vil gætte på, at du kan tjene mellem 2-20 USD pr. 1000 sidevisininger, men det er ret svært at spå om uden nærmere kendskab til din side.
Men du skal altså blive en ret velbesøgt skiportal for at tjene mere end gode lommepenge på Adsense. Mit råd vil være, at du bruger en hel del af din tid og energi på at udgive et godt nyhedsbrev, hvis du med tiden får nogle tusinde aktive læsere, kan der være gode penge i at bringe annoncer og tilbud i nyhedsbrevet.



Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay.. Mange tak..

Altså et nyhedsbrev fra min skiportal?

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Yep. Tilbyd dine brugere på dit website, at de kan vinde en skirejse eller noget udstyr for at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Find på noget indhold du kan skrive f.eks. hver måned eller hver uge i højsæsonen, eller bare når du har noget spændende at fortælle om. Hvis du kan gøre interessant bliver brugerne ved med at læse det, og du kan tjene penge på annoncer i dit nyhedsbrev. Der kan sagtens vise sig at være flere penge at hente i et nyhedsbrev, end i at vise annoncer på selve siden.
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay..
Det lyder faktisk som en god ide!

Tak for hjælpen..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)