Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Implementering af program til Vista.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

vi er et par stykker der sidder og spekulerer i et nyt program til Vista. Programmet skal fungere sådan at det åbnes når computeren og skrivebordet åbnes, som f.eks. messenger kan. Programmet skal have et skjult ikon nede i højre side af værktøjslinjen hvor den kommer frem når der sker en handling i programmet..

 

Derudover skal selve programmet lige på skrivebordet oppe i venstre hjørne og være gennemsigtigt indtil musen føres over. Programmet skal kunne bruges direkte fra skrivebordet (simple method) og skal kunne klikkes på et hyperlink får at åbne programmet og få større valgmuligheder, deltaljer, visninger mv. (Higher method)..

 

Beskrivelsen er noget bred og udeltajeret, men håber i har fanget hvad der stilles af "krav"

Kan dette gøres? Hvor lang er processen? Hvor meget vil det fylde? Vil der komme problemer med nogen af de beskrevne features eller handlinger til programmet?

 

 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JuniorK

Det kommer jo lidt an på.....

Skal det være 100% gennemsigtigt - eller tænker du på Vistas semi-transparente "Glas"-funktion ?

Hvad mener du med at det skal kunne bruges direkte fra skrivebordet (er det et alm windowed program du tænker på) ?

Skal det kun virke på Vista ? Hvad med Windows 7 - og hvad med tidligere udgaver af windows ?

Hvad mener du med Hyperlink ? Er det et shortcut på desktoppen eller et HTML hyperlink fra en browser, eller er det et hyperlink i selve programmet der ligger på desktoppen ?

Hvor meget det fylder afhænger jo helt af hvilken funktionalitet der mere skal være - f.eks vil en database med tilhørende engine jo fylde lidt (igen afhængigt af hvilken database platform der vælges og  hvor meget data der er i den)

Afhængigt af funktionaliteten kan valget af de operativsystemer der skal supporteres påvirke prisen.

Hvis det skal mindst testes på flere operativsystemer, vil det være en fordyrende faktor, med mindre det er noget i selv kan klare.

Mit umiddelbare gæt er (afhængigt af dine svar) 2-5 timer til opsætning af projekt, udvikling af applikationen, test af applikationen., installationsscript og test af installationsscriptet i Vista.

Men det er nok ikke her timerne ligger. De ligger sansynligvis mere i den funktionalitet der skal være i programmet. Man har jo ikke meget ud af et tomt vindue der bliver aktivt, og flasher et tray-icon når man kører musen henover.

mvh

Jan

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, og tak for svaret..

Prøver at svare kort på dine spørgsmål, så det ikke bliver roddet :-)

 

- Det er lige præcis glas-funktionen jeg tænker på.

- At det skal bruges direkte på skrivebordet, mener jeg at hvis der f.eks. skal skrives et notat skal det gøres på skrivebordet, hvor det stadig er "simple method", altså ikke fylder særlig meget af srkivebordet.

- Det skal gerne virke til så mange styresystemer som muligt, men diverse windows vil være et krav som minimum. Og derfor skal programmet som begyndelse kun testes her på.

- Med hyperlink mener jeg at der i det lille program, med glas funktionen, skal være et hyperlink/shortcut key der skal lede til at selve programmet åbnes.

 

"Simple method"/ det lille program på skrivebordet med glasfunktionen skal danne en cirkel hvor der er forskellige handlingsknapper i..

 

Prisen vil som udgangspunkt ikke være det der lægges mest vægt på, men mere muligheden for at kunne lave de retter funktioner, design og programmet på skrivebordet.

 

Igen tak for din tid.

Mvh

Klaus

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus,

Med styresystemer mente jeg i windowsklassen (man kan sikkert også lave noget til Linux og Mac - det kender jeg bare ikke en hujende f*s til )

Selve glas-funktionen kom først med Windows vista - så det kan man ikke i XP og Windows 2000 f.eks.

Men iøvrigt ser det heller ikke pænt ud hvis man skal have kontroller (dvs. knapper, textbokse,ikoner osv) oven på selve glass-framen.

Det man kan gøre i stedet (og som nok var det jeg skulle have spurgt dig om til at begynde med Hmm) - er at lave en Alphablending i stedet for - dvs. man kan styre graden af gennemsigtighed for vinduet.

Det virker i XP,Vista, Windows 7 og så vidt jeg ved i Windows 2000. Det virker ikke i NT,W98 og W95.

Lige et spørgsmål mere : skal selve vinduet være rundt, eller er det bare de ikoner man skal kunne klikke på der skal sidde i en cirkel ?

Hvis du er interesseret kan jeg da godt lige smække en hurtig Alphablend demo sammen som jeg kan sende til dig....

mvh

Jan

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Junior K

Programmet kan næsten med sikkerhed laves, med diverse forbehold, jeg kunne godt tænke mig en komplet projekt beskrivelse med de specifike detaljer og funktioner du har i tankerne.

Derefter kunne vi komme med en vudering af de timer det kræver at lave samt en pris.

Hilsen Michael

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er dette et projekt med betaling eller et af de mange free-bee_

Hilsen Michael

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)